Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:59:39 GMT

جشنواره گل محمدی استان یزد برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۴۸۰۸۰

جشنواره گل محمدی استان یزد برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، در جریان برگزاری این جشنواره در غرفه‌های مختلف نسب به تولید، عرضه و فروش انواع محصولات و فرآورده‌های گل محمدی به خصوص عرقیجات برای علاقه‌مندان اقدام شد.

همچنین با حضور تعدادی از هنرمندان برجسته استان، برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در فضایی شاد برای شرکت‌کنندگان اجرا شد که مورد استقبال میهمانان و گردشگران قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جشنواره که هدف آن آشنایی مردم و گردشگران در خصوص برداشت گل محمدی و نحوه گلابگیری بود، مردم با نحوه گلابگیری و تولید عرقیجات گیاهی آشنا شدند.

برپایی نمایشگاه گلاب و گل محمدی، غرفه محصولات محلی، فرهنگی و صنایع دستی، نمایشگاه عکس، اجرای نمایش و مسابقات فرهنگی از بخش‌های جانبی اصلی این جشنواره بود که همگان استفاده کردند.

مهریز به خاطر شرایط آب و هوایی در پرورش انواع گل، تهیه گلاب و دیگر عرق‌های گیاهی سابقه طولانی دارد و برداشت گل محمدی در شهرستان همه ساله از اواخر فروردین ماه آغاز و تا پایان خرداد ماه ادامه دارد .

روستای ییلاقی منشاد از مناطق مهم برداشت گل محمدی و تولید گلاب و انواع عرق‌های گیاهی استان یزد است و کاشت گل محمدی در ایران قدمتی هفت هزار ساله دارد و مراسم گلابگیری در مهریز آیینی هزار ساله است که در طول زمان تغییراتی بسیار جزیی داشته است .

روستای منشاد با یکهزار نفر جمعیت در ۲۰ کیلومتری غرب شهر مهریز قرار دارد و مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.

برچسب‌ها مهریز یزد کشاورزی جشنواره

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهریز یزد کشاورزی مهریز یزد کشاورزی جشنواره گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۸۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۲ برنامه شاخص آموزش و پرورش در مهریز


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، رئیس آموزش و پرورش مهریز گفت: در راستای بزرگداشت مقام معلم اداره آموزش و پرورش مهریز برنامه ریزی‌های خود را در قالب این مناسبت انجام داده است.


سید ضیاء طباطبایی از اجرای ۱۲ برنامه شاخص در آموزش و پرورش ویژه هفته معلم خبر داد و اظهار داشت: بیش از ۵۰ برنامه در هفته معلم در شهرستان مهریز برگزار می‌شود.


طباطبایی ادامه داد: برگزاری جشن ویژه معلمان و خانواده آنها در سالن چند منظوره فرمانداری پنجشنبه شب و تجلیل خانوادگی از مقام معلم و تهیه کلیپ در راستای شهدای دانش آموز و شهدای فرهنگی از برنامه‌های شاخص این هفته می‌باشد.


وی در ادامه از ساخت و تکمیل شش طرح آموزشی در شهرستان خبر داد و گفت:یکی از این پروژ‌ها در مهرماه سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ تُن گل محمدی در خراسان رضوی
  • اجرای ۱۲ برنامه شاخص آموزش و پرورش در مهریز
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • فیلم| برداشت گل محمدی در میمند فارس
  • آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان