Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@18:32:42 GMT

سایه خورشید به فین و رضوان رسید+تصویر

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۴۸۳۴۵

سایه خورشید به فین و رضوان رسید+تصویر

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، کاروان خدام رضوی در قالب اجرای برنامه‌های زیر سایه خورشید راهی بخش فین شد و در روستای رضوان مورد استقبال حجت‌صادقی بخشدار فین قرار گرفت. 

اولین برنامه کاروان رضوی هرمزگان در روستای رضوان عیادت و سرکشی از یک بیمار بود که این برنامه در فضایی معنوی با استقبال پرشور مردم محله انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

کاروان خدام حرم مطهر رضوی در ادامه در جمع مردمی روستای رضوان در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) این روستا حاضر شدند و در مقصد بعد در جمع مردم روستای لاور حضور یافتند.

 

کاروان خادمین حرم مطهر رضوی در ادامه ضمن استقبال توسط مردم در نقطه ورودی شهر فین مراسم اهتزار پرچم مقدس امام رضا(ع) در میدان ورودی شهر فین را برگزار کردند.

 

حضور در گلزار شهدای گمنام شهر فین و غبارروبی و عطرافشانی دیگر برنامه کاروان زیرسایه خورشید در فین بود.

این کاروان سپس با حضور بر سر مزار شهیده آرزو باغو شهیده‌ مدافع سلامت استان هرمزگان که در ایام کرونایی به فیض شهادت نائل آمده بود با خانواده وی دیدار کردند. 

 

حسن ختام برنامه‌های کاروان خادمین مطهر رضوی حضور در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) مارم در شهر فین بود که این مراسم  با استقبال پرشور مردم فین همراه بود و مردم دسته دسته برای استقبال از خادمین در خیابان مشرف به این مسجد حاضر شده و رسم میزبانی را به جای آوردند.

 

مصطفی رجبیان دبیر جشن‌های مردمی و بین‌اللملی زیر سایه خورشید استان هرمزگان در جمع مردم روستای رضوان اظهار داشت: در این ایام که توفیق نداشتیم در حرم مطهر رضوی  باشیم اما به واسطه مهربانی حضرت رضا(ع)، این امام رئوف خادمین خود را مامور کردند تا خود را به محضر مشتاقان و دلدادگان برسانند و بابت این فیض بایست قدردان خداوند و حضرت باشیم که ما را فراموش نکرده است. 

 

وی افزود: یقین بدانید که زیرسایه خورشید یک زیارت است و هر جایی که پرچم مبارک حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) می‌رود یکی از صحن‌های حرم مطهر رضوی است و شما عزیزان نیز زائران حضرت در آن صحن هستید. 

دبیر جشن‌های مردمی و بین‌اللملی زیرسایه خورشید استان هرمزگان تصریح‌کرد: ۱۵ سال است که مردم ایران اسلامی در ایام دهه کرامت توفیق میزبانی از کاروان‌های رضوی را دارند و این جشن بزرگ به جز ایران اسلامی در ۲۰ کشور دیگر نیز برگزار می‌شود و کاروان خادمین همراه با پرچم مقدس در آن‌ها حضور پیدا می‌کنند‌.

 

رجبیان تصریح‌کرد: هدف از برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید توسعه معنوی صحن و سرای حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) است برای اینکه این پیام را مخابره کنیم که همه جای ایران اسلامی جزو صحن امام رضا(ع) است و امروز که شما میزبان پرچم امام رضا(ع) هستید تحت عنایت خاص حضرت قرار گرفته‌اید.

حجت‌الاسلام جواهری نیز اظهار داشت: بایست بدانید که شما در محضر امام رضا(ع) هستید چرا که بُعد منزل نبود در سفر روحانی و یقین بدانید که امام رضا(ع) به شما نزدیک است و هر موقع که شما دلتان هوای صحن و سرای با عظمت او را می‌کند و سلامی به این امام می‌دهید حضرت قبل از سلام شما توجه خاص به شما داشته و مورد عنایت قرار داده است. 

 

وی ادامه داد: انس قلبی و ارتباطی که شما دارید و عرض ارادتی که به پرچم نشان می‌دهید نشانگر این امر است که اگر خود امام رضا(ع) یا امام زمان(عج) را درک می‌کردید محبت خاص از خود به وجود قدسی آقا نشان می‌دادید و چه بسا جزو یاران او می‌شدید. 

حجت‌الاسلام جواهری تصریح‌کرد: این محبتی که مردم نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت از خود نشان می‌دهند عامل موثری در سعادت است و برای رسیدن به سعادت کشش ایجاد می‌کند.

 

وی ادامه داد: روایت داریم اگر کسی برای زیارت امام رضا(ع) در سرما و گرما اذیتی را متحمل شود آتش جهنم بر او حرام می‌شود پس باید این دقایقی را که توفیق داریم با اسم و مدح اهل‌بیت دور هم جمع شویم قدر بدانیم و واقف باشیم که  قطعا این عرض ارادت‌ها بی اجر نخواهد بود.

 

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

منبع: فارس

کلیدواژه: زیر سایه خورشید هرمزگان دهه کرامت حرم مطهر رضوی روستای رضوان سایه خورشید امام رضا ع شهر فین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۸۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت

نماینده آستان قدس رضوی با اشاره به اجرای ۳۵۰ برنامه محوری در سراسر کشور در دهه کرامت گفت: ویژه‌ترین برنامه‌ این دهه برگزاری دومین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام خسرو‌جردی در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: محور اصلی برنامه‌های دهه کرامت موضوع نشاط اجتماعی، زیست عفیفانه و بسط خدمت کریمانه است.

وی با اشاره به اینکه 350 برنامه محوری در سراسر کشور برنامه‌ریزی شده است، بیان کرد: از جمله ویژه‌ترین برنامه‌ها می‌توان به برگزاری دومین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) اشاره کرد.

نماینده آستان قدس رضوی با بیان اینکه "درصددیم کیفیت و محتوای فرهنگی جشن‌ها را تقویت کنیم."، عنوان کرد: در استان‌های مختلف کشور برنامه‌هایی با محوریت خدمات اجتماعی خواهیم داشت.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز در این جلسه گفت: به‌مناسبت دهه کرامت بزرگترین اجتماع دختران و جشن تکلیف دختران در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عرفاتی با اعلام اینکه "در تهران حدود 5 هزار نفر خادمیار رضوی خواهیم داشت."، افزود: همچنین تجمع خادمیاران رضوی در مصلای امام علی(ع) آستان مقدسه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آستان قدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تأکید کرد: برنامه شاخص ما نیز برنامه ویژه دختران و مادران است که همراه با یکدیگر وارد حرم مطهر حضرت عبدالعظیم می‌شوند که ان‌شاءالله بتوانیم پیوند خانواده ناب را اجرا کنیم.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • کیمیای سایه در اهواز/ خورشید در کمین است+فیلم
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود
  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • جدایی برگزاری بخش ملی و بین الملل جشنواره فیلم رضوان