Web Analytics Made Easy - Statcounter

صحرایی گفت: در راستای سیاست‌های کلی نظام برای افزایش جمعیت و حمایت از خانواده مادران باردار فاقد بیمه به مدت دو سال یعنی پایان دوران شیردهی و فرزندان آن‌ها تا سن پنج سالگی به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

او گفت: زنان باردار می‌توانند به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد ما و یا نمایندگی‌های بیمه سلامت در شهرستان‌ها مراجعه کنند و با ارائه مدارک خود و نامه‌ای از پزشک متخصص که بارداری آن‌ها را تایید می‌کند ثبت نام خود را در سامانه امید انجام دهند، پس از ثبت نام یک پزشک معتمد مدارک را تایید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



صحرایی می‌گوید: مادران باردار می‌توانند تمام خدمات سونوگرافی، آزمایش، پزشک زنان و زایمان و ... را با تعرفه بخش دولتی دریافت کنند.

او گفت: این خدمات رایگان مشمول سزارین (به درخواست شخصی مادر باردار) نمی‌شود، اما چنانچه پزشک متخصص تشخیص دهد زایمان مادر باردار باید به روش سزارین انجام شود، مشمول بیمه و رایگان می‌شود.

صحرایی می‌گوید: خدمات بیمه سلامت همگانی رایگان از پارسال در دستور بیمه سلامت استان قرار گرفته و ۱۱۳پزشک عمومی مطب دار به عنوان پزشک خانواده جمعیت تحت پوشش ما انتخاب شده اند.

او گفت: مادران باردار در مناطق و شهرستان‌هایی که امکانات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی کمتر است می‌توانند به صورت ماهانه به پزشک خانواده مراجعه کنند و خدمات مراقبتی دریافت کنند و تنها مبلغ هفت هزار تومان حق فرانشیز پرداخت کنند.

صحرایی می‌گوید: اگر پزشک خانواده تشخیص دهد مادر باردار نیازمند ویزیت تخصصی تری است او را به سطح دو ارجاع می‌دهد و این مادر باردار می‌تواند به مراکز دولتی که خدمات تخصصی تری را ارائه می‌دهند مراجعه کند.

او گفت: چنانچه خدمات دولتی در شهرستانی وجود نداشته باشد ما با بخش خصوصی قرارداد می‌بندیم و مادر باردار باید ما به تفاوت این مرکز خصوصی با مرکز دولتی را خودش پرداخت کند.

او گفت: به عنوان مثال در شهرستان گنبد خدمات ام آر آی دولتی وجود نداشت و ما با بخش خصوصی قرارداد بستیم.

صحرایی می‌گوید: با دانشگاه علوم پزشکی جلسات متعددی برگزار شده است تا با اعلام مناطقی که خدمات دولتی کمتری در مراکز آن‌ها وجود دارد ما با بخش خصوصی وارد مذاکره شویم.

او گفت: به دانشگاه علوم پزشکی اعلام شده ۶۰درصد خدمات بخش دولتی به بیمه شدگان روستایی و یا بیمه سلامت رایگان اختصاص پیدا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه سلامت مادران باردار مادران باردار مادر باردار بیمه سلامت او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۸۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان

مدیر کل بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر فارس در گفتگوی اختصاصای با خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، گفت: تاکنون ۲۴ هزار مادر غیر شاغل داری سه فرزند در استان فارس، بیمه شده اند و نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری هم تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.
حسن کمالی افزود: در این طرح مادران خانه‌دار ساکن در مناطق روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم آنها فروردین ۱۳۹۶ به بعد باشد به صورت رایگان و کمک ۱۰۰ درصدی دولت بیمه می‌شوند و از مزایای بیمه و بازنشستگی آن برخوردار خواهند شد.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان تأکید کرد: همه مادران واجد شرایط طرح می‌توانند با مراجعه به ۱۷۴ موسسه کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان فارس، در این طرح ثبت‌نام کنند.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • جزئیات طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + مبلغ و نحوه استعلام
  • «روانشناسی خودمانی» در بوستان «بهشت مادران» برگزار می‌شود
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت