Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- لیگ بیست و یکم به شکل تلخی برای سپاهان به پایان رسید؛ تیمی که جدی‌ترین مدعی قهرمانی به شمار می‌رفت، لیگ را به دلیل ضعف ساختار دفاعی، بالانس نبودن خطوط مختلف تیم و کمبود مهاجم از دست داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آخرین هفته از فصل بیست و یکم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس، شب گذشته با برگزاری 4 دیدار هم‌زمان پایان پذیرفت و در یکی از این رقابت‌ها تیم فوتبال سپاهان مقابل آلومینیوم اراک با تساوی یک بر یک متوقف شد و رسماً نایب قهرمانی را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپاهان آخرین بازی خود در فصل جاری را با تساوی پشت سر گذاشت تا کلکسیون ناکامی‌های زردپوشان اصفهانی تکمیل شود. تیم نویدکیا در شبی که 10 مهره اصلیش را به دلیل حضور در اردوی تیم ملی و مصدومیت در اختیار نداشت، بازی ضعیف و دور از ذهنی را به نمایش گذاشت و در نهایت تن به تساوی داد. زردپوشان اصفهانی در شرایطی مقابل آلومینیوم به میدان رفتند که شانس بسیار اندکی برای نایب قهرمانی داشتند و برای رسیدن به این احتمال باید از سد تیم رحمتی عبور می‌کردند و پرسپولیس نیز مقابل فجر امتیاز از دست می‌داد اما در عمل این اتفاق رخ نداد و سپاهان رسماً نایب قهرمانی را نیز از دست داد. زردپوشان اصفهانی با نتیجه شب گذشته 56 امتیازی شده و فصل را با رده سومی به اتمام رساند.

در آن سو آلومینیوم اراک درحالی به مصاف سپاهان آمد که می‌دانست در صورت پیروزی مقابل شاگردان نویدکیا می‌تواند جایگاهش را در جدول بهبود دهد. شاگردان رحمتی با این تساوی 37 امتیازی شده و با توجه به قانون بازی رو در رو به رده هشتم صعود کردند.

قهرمانی‌از‌ دست رفت 

لیگ بیست و یکم به شکل تلخی برای سپاهان به پایان رسید؛ تیمی که پیش از شروع فصل به عنوان جدی‌ترین مدعی قهرمانی شناخته شده بود و یک سوم ابتدایی فصل نیز عملکرد خوبی از خود به جای گذاشت، در اواسط فصل به سراشیبی سقوط افتاد و نه تنها خیلی زود از کورس قهرمانی کنار گذاشته شد بلکه از رسیدن به عنوان نایب قهرمانی نیز باز ماند.

زردپوشان اصفهانی لیگ بیست و یکم را در شرایطی آغاز کرده بودند که حفظ شاکله اصلی تیم و حضور بازیکنان باکیفیت در کنار ابقاء نویدکیا، انتظار قهرمانی را از این تیم به وجود آورده و نتایج سپاهان در هفته‌های ابتدایی لیگ نیز این انتظارات را بیشتر کرد. اما زردپوشان اصفهانی از اواسط فصل دچار افت شدند و امتیازات حساسی را از دست دادند و خیلی زود از کورس قهرمانی کنار رفتند.

واقعیت آن است که سپاهان لیگ بیست و یکم را به اشتباهات خودش واگذار نمود؛ ضعف ساختار دفاعی، بالانس نبودن خطوط مختلف و فقدان یک مهاجم کامل و اتکاء بیش از حد به شهریار مغانلو در پیکان خط حمله سپاهان را تبدیل به تیمی کرد که علی‌رغم کیفیت فنی بالا و در اختیار داشتن مهره‌های باکیفیت نتواند در نتیجه‌گیری درست عمل کند.

دیدار تیم‌های سپاهان اصفهان و آلومینیوم اراک به روایت تصویرساکت: درگیر گرداب‌های رسانه‌ای رقبای سپاهان نمی‌شویم/ آماده‌سازی تیم را برای فصل آینده دنبال می‌کنیمشکست سپاهان مقابل آلومینیوم در پایان نیمه نخس

یکی از مشکلات جدی سپاهان در طول این فصل، بالانس نبودن این تیم در پست‌های مختلف بود. زردپوشان اصفهانی در خط میانی با تراکم بازیکن روبه‌رو بودند، درحالی که در برخی از پست‌های حساس مانند دفاع آخر و یا مهاجم از فقر بازیکن رنج می‌بردند. به طور مثال سپاهانی‌ها پورقاز و مهدی‌زاده را به خاطر مصدومیت از دست دادند و ولسیانی نیز به دلیل اشتباهاتش از ترکیب کنار رفت و نویدکیا مجبور بود که از نورافکن در پست دفاع آخر استفاده کند. علاوه بر این سپاهان در پست دفاع چپ و راست نیز تنها نورافکن و اسماعیلی‌فر را در اختیار داشت و همین مسئله باعث می‌شد که در زمان مصدوم و یا محروم بودن این دو بازیکن به مشکل بر بخورند. از طرف دیگر شهریار مغانلو تنها مهاجم سپاهان در طول فصل گذشته بود و همین مسئله به رقبای این تیم فرصت می‌داد که با آنالیز دقیق مغانلو را از کار بیندازند و خط حمله سپاهان را زمین‌گیر کنند.

سپاهان و ترکیب دگرگون شده

سپاهان شب گذشته با ترکیبی کاملاً دگرگون شده مقابل آلومینیوم اراک به میدان رفت؛ نویدکیا در غیاب بازیکنان اصلی تیمش ناچار شد که بازیکنان جوان سپاهان میدان بدهد و تیمش را دستخوش تغییرات بسیاری کرد. سرمربی سپاهان در غیاب احمدزاده و نورافکن از میلاد جهانی در پست دفاع چپ استفاده کرد و از امیرسامان رنجبر به جای نژادمهدی در پست دفاع وسط بهره گرفت. نویدکیا در خط حمله نیز شهباززاده را به عنوان مهاجم نوک به میدان فرستاد و از میرزایی و محکم‌دار در پست وینگر چپ و راست بهره گرفت.

زردپوشان اصفهانی شب گذشته با آرایش همیشگی 1_3_2_4 به میدان آمدند و به دنبال ارائه یک بازی مالکانه و هجومی بودند. شاگردان نویدکیا قصد داشتند با پاسکاری‌های متعدد و کشاندن حریف به میانه میدان‌‌، آلومینیوم را از لاک دفاعی خارج کرده و با استفاده از حملات برق‌آسا و پر‌ تعداد مدافعان تیم مقابل را وادار به اشتباه کنند و با به دست آمدن گل برتری سعی در اداره بازی داشته باشند. اتفاقی که در عمل رخ نداده و زردپوشان اصفهانی اسیر پرسینگ شدید و آنالیز دقیق شاگردان رحمتی از نقاط قوت سپاهان شده و عملاً زیر بار بازی تخریبی و یارگیری شدید اراکی‌ها نتوانستند بازی همیشگی خود را به نمایش بگذارند. از طرفی شاگردان نویدکیا به دلیل تغییرات گسترده و اجباری که در ترکیب اتفاق افتاده بود، هماهنگی لازم را نداشتند و انسجام تاکتیکی و تیمی خودشان را از دست داده بودند.

سپاهانی‌ها شب گذشته در فاز هجومی ضعیف ظاهر شده و نتوانستند موقعیت‌های گلزنی چندانی خلق کنند و اندک فرصت‌های به دست آمده نیز با بی‌دقتی مهاجمان از دست رفت. شاگردان رحمتی با پرسینگ شدید و قطع توپ‌های مداوم مانع شکل‌گیری حملات سپاهان شده و باعث شد تا این تیم روز خوبی را در فاز تهاجمی پشت سر نگذارد.

آمار بازی نشان می‌دهد که زردپوشان اصفهانی شب گذشته در پارامترهایی مانند مالکیت توپ، تعداد پاس‌ و شوت‌ عملکرد بهتری نسبت به شاگردان رحمتی ارائه دادند اما آنالیز دقیق اراکی‌ها از سبک و سیاق بازی سپاهان و شیوه بازی دفاعی آنها، به زردپوشان اصفهانی  اجازه بهره‌برداری از برتری که داشتند را نداد. شاگردان نویدکیا شب گذشته 9 بار به سمت دروازه آلومینیوم شوت زدند که از این تعداد 3 شوت آنها درون چارچوب بوده و تنها یک گل به ثمر رسیده است . بازیکنان آلومینیوم نیز شب گذشته 7 بار به سمت دروازه سپاهان شوت زدند که از این تعداد 2 شوت آنها درون چارچوب بوده یک گل به دست آمد. سپاهان در فاز دفاعی عملکرد خوبی داشت و مدافعان سپاهان با در نظر گرفتن تغییرات بالا در ترکیب تیم عملکرد قابل قبولی داشتند و به جز صحنه گل، اشتباه دیگری نداشته و در مجموع خوب ظاهر شدند.

در آن سو بازیکنان آلومینیوم اراک با در نظر گرفتن فوتبالی که به نمایش گذاشتند، به خواسته خود رسیدند و امتیازی را که می‌خواستند به دست آوردند. شاگردان رحمتی در فاز هجومی نیز خوب کار کرده و مهاجمان این تیم اگر در زدن ضربات نهایی دقت بیشتری به خرج می‌دادند، می‌توانستند به گل‌های بعدی برسند. اراکی‌ها در فاز دفاعی بازی قابل قبولی را به نمایش گذاشتند و اجازه خلق موقعیت خاصی به سپاهان ندادند.

در نهایت باید گفت که اصلی‌ترین دلائل ناکامی سپاهانِ لیگ بیست و یکم ضعف ساختار دفاعی، بالانس نبودن خطوط مختلف تیم، کمبود مهاجم و افت در حساس‌ترین مقطع فصل خلاصه می‌شود.

نویدکیا: خیلی بد نتیجه نگرفتیم

 محرم نویدکیا در نشست خبری بعد از دیدار تیمش مقابل آلومینیوم اراک اظهار داشت:  در بازی امروز من کلاً 10 بازیکن داشتم، یکی هم با آسیب‌دیدگی فقط همراه‌مان بود و تنها در سه چهار دقیقه آخر بازی او را به زمین فرستادیم. بازیکنان جوان ما خیلی خوب بازی کردند. فکر می‌کنم در این دو سال تمام تلاشم را کردم تا بتوانم تیم خوبی بسازم و به لحاظ فوتبالی سبک خوبی داشته باشیم. نمی‌دانم چقدر موفق بودم، ولی تمام تلاشم را انجام دادم.

وی در مورد بازی با آلومینیوم گفت: به نظر من در نیمه اول آلومینیوم بهتر بازی کرد و ما به دلیل نبودن بازیکنان‌مان تغییرات زیادی داشتیم و سازماندهی خوبی نداشتیم. در نیمه دوم فکر می‌کنم خوب بازی کردیم و توانستیم بازی را کنترل کنیم و چند موقعیت هم داشتیم، ولی از دقیقه 80 به بعد باز هم آلومینیوم بود که بهتر بازی کرد و ما هم نمی‌توانستیم بازیکنی تعویض کنیم و بازیکنان ما خسته شده بودند. امروز روی هم رفته بازی فوق‌العاده معمولی بود و بازی سختی نبود. مساوی هم فکر می‌کنم عادلانه بود.

رحمتی: سپاهان خوب بازی کرد

سیدمهدی رحمتی در نشست خبری بعد از دیدار تیمش مقابل سپاهان اظهار داشت: بعد از یک فصل سخت و لیگی فرسایشی که پر از اتفاقات بزرگ و کوچک برای همه تیم‌ها بود، باید خسته نباشید بگویم. همانطور که روی ما و بازیکنان فشار بوده، حتماً روی اصحاب رسانه‌ هم فشار بوده است. خوشحالم بعد از دوران بازیگری در دو بار حضور به‌عنوان مربی با تیم‌هایم به اینجا آمدم و روز به روز پیشرفت را در سپاهان می‌بینم. امیدوارم تمام تیم‌ها مثل سپاهان رو به پیشرفت و حرفه‌ای باشند و در بالاترین سطح عمل کنند. اینجا یادآور خاطرات شیرینی برای من است و در سه سال مختلف در سپاهان حضور داشتم. پیشرفت اینجا را که می‌بینم، خوشحال می‌شوم و به محرم نویدکیا بابت ساختن چنین تیمی تبریک می‌گویم.

وی افزود: با وجود اینکه می‌دانستیم سپاهان مصدوم و محرومان زیادی دارد، اما بازی خوبی را دیدیم که سپاهان به نمایش گذاشت. ما تغییر و تحول کمی به نسبت بازی گذشته داشتیم و بازیکنان کمی خستگی مفرط داشتند. خدا را شکر می‌کنم مجموعه بازیکنان دو تیم سلامت از زمین خارج شدند.

انتهای پیام/170/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زردپوشان اصفهانی شاگردان نویدکیا مقابل آلومینیوم آلومینیوم اراک نمایش گذاشت شاگردان رحمتی لیگ بیست و یکم نایب قهرمانی پست دفاع شب گذشته تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۹۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته بیست و پنجم لیگ برتر| تساوی یک نیمه‌ای پرسپولیس و سپاهان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم‌های پرسپولیس و سپاهان در چارچوب هفته بیست و پنجم لیگ برتر از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند و در انتهای ۴۵ دقیقه اول به تساوی بدون گل رسیدند.

داور: بیژن حیدری

اخطار: ژوزه مورایس (سرمربی) (سپاهان)

گل: --------

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، عبدالکریم حسن، وحدت هنانوف، مسعود ریگی، سروش رفیعی، امید عالیشاه، مهدی ترابی، اوستون اورونوف و عیسی آل‌کثیر.

ترکیب سپاهان: پیام نیازمند، هادی محمدی، برایان دابو، محمد کریمی، رامین رضاییان،  سیاوش یزدانی، فرشاد احمدزاده، میلاد زکی‌پور، امید نورافکن، شهریار مغانلو و محمد شکاری.

دو تیم احتیاط را در اولویت قرار دادند و منتظر اشتباه یکدیگر بودند تا در ضدحملات سریع به دروازه رقیب برسند. تیمی که بیشتر توانست در نیمه اول خلق موقعیت سپاهان بود، اگرچه پرسپولیس هم فرصت‌های گلزنی به دست آورد اما در نهایت توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیری: لیگ هنوز تمام نشده است/ تا روز آخر تلاش می‌کنیم
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر| تساوی یک نیمه‌ای پرسپولیس و سپاهان
  • نگاهی به تقابل ذوب‌آهن و نساجی؛ جدال برای بقا
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس برای بازی بزرگ با سپاهان
  • ترکیب پرسپولیس مقابل سپاهان (احتمالی)
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل سپاهان / کدام بازیکنان غایب هستند؟
  • من به اوسمار نمره صفر را می دهم | خجالتی بودن بازیکن پرسپولیس کار دست تیم می دهد!
  • نویدکیا: چه زمانی گفتم کار خارق‌العاده‌ای کردم؟ شما خودتان را ناراحت نکنید!
  • جدال شمس‌آذر و پیکان در غیاب 4 ستاره!
  • رضا اسدی برای پرسپولیس تست می‌دهد