Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای حیدری در نشست با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: چهارمحال و بختیاری به لحاظ شرایط جغرافیایی و آب‌وهوایی از منابع طبیعی لازم برای توسعه همه جانبه در بخش‌های دام‌پروری، کشاورزی و گردشگری برخوردار است و می‌تواند به‌عنوان منطقه آزمایشی اجرای طرح‌های خدمات فراگیر چند منظوره جهادی انتخاب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویکرد توسعه‌ای دولت سیزدهم در چهارمحال و بختیاری بر بخش‌های کشاورزی و دام‌پروری متمرکز است و از آنجایی که نرخ بیکاری این استان بالاست و بخش زیادی از جمعیت استان مهاجرت کرده و در حاشیه کلان‌شهر‌ها ساکن شده‌اند، لازم است اقدامات موثری برای ایجاد اشتغال پایدار و شکل‌گیری مهاجرت معکوس در این استان انجام شود.

بیشتر بخوانید

فراهم شدن زمینه اشتغال در چهارمحال و بختیاری با حمایت ستاد اقتصاد مقاومتی

در حالی که در سال‌های گذشته بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان در مناطق روستایی و عشایری، زندگی می‌کردند، اما این آمار هم‌اکنون به حدود ۳۰ درصد رسیده است که این موضوع می‌تواند تبعات مختلفی به دنبال داشته باشد و با کاهش پرورش‌دهندگان دام، میزان تولیدات دامی این استان را نیز تحت‌الشعاع قرار دهد.

همراهی تمامی دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات و توسعه خدمات در مناطق روستایی و عشایری استان به ویژه در بخش پرورش دام و تولیدات کشاورزی ضروری است و این امر می‌تواند به مهاجرت معکوس نیز منجر شود و جایگاه چهارمحال و بختیاری را در زمینه تولیدات فرآورده‌های دامی به ویژه گوشت قرمز حفظ کند.

آغاز رزمایش مشترک گروه‌های جهادی تخصصی دامپزشکی کشور در این استان اقدامی مناسب برای محرومیت‌زدایی از مناطق دوردست روستایی و عشایری است و موضوع صیانت از دام‌های موجود در این مناطق به عنوان بخشی از سرمایه‌های ملی با توسعه خدمات دامپزشکی محقق می‌شود.

جهاد دامپزشکی گامی موثر برای بهبود وضعیت در مناطق کمتر برخوردار و لازم است به طور نمونه با همراهی یک طلبه و یا روحانی و همچنین یک پیشکسوت جهادی، اقدامات فرهنگی نیز به مجموعه فعالیت‌های جهادی دامپزشکی اضافه شود.

ارائه ۱۰ هزار خدمت دامپزشکی در استقبال از کنگره ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری کشور نقطه عطفی در ارائه پیام شهدا به مردم است و بهتر آن است که با همکاری دستگاه‌های اجرایی و برخی نهاد‌ها همچون بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام، این‌گونه خدمات، ترکیبی و چندمنظوره شود تا مردم برکات این کنگره را بیشتر درک کنند.

ساماندهی ۱۵۰ تشکل جهادی دامپزشکی در کشور

محمد آقامیری معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با دستور رئیس‌جمهور احیای جهاد به وزارت جهاد کشاورزی محول شد که بر همین اساس از حدود پنج ماه قبل اقدام برای تشکیل جهاد دامپزشکی نیز در این مجموعه آغاز شد و فعالیت‌ها شکل گرفت.

در زیرمجموعه جهاد دامپزشکی چندین قرارگاه ایجاد و متناظر با این قرارگاه‌ها، ارتباط خوبی نیز با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساماندهی شد تا از ظرفیت‌های موجود به بهترین شکل استفاده شود.

برخی از متخصصان و فعالان حوزه دامپزشکی علاقمند به ارائه خدمات جهادی هستند و تشکیل جهاد دامپزشکی این فرصت را برای ساماندهی افراد علاقمند به این‌گونه خدمات فراهم کرده است که امید می‌رود با ادامه فعالیت‌ها، شرایط و نوع خدمات نیز ارتقا یابد.

اگر اقدامات جهادی دامپزشکی ساماندهی شود، بخش قابل‌توجه‌ای از نیاز‌های سازمان مربوطه که جز ماموریت‌های اصلی آن نیز تعریف شده است به سرانجام می‌رسد چرا که برخی از ماموریت‌های سازمان دامپزشکی در مناطق دوردست به دلیل کمبود نیروی انسانی و مشکلات اعتباری مغفول می‌ماند که کمک گروه‌های جهادی این خلا را جبران خواهد کرد.

به طور متوسط ۵۳ درصد پست‌های سازمانی این مجموعه در استان‌ها خالی است این موضوع نشان‌دهنده کمبود نیرو در این سازمان است که امید می‌رود با اجرای رزمایش‌های جهادی این مشکل به نوعی در مقاطع زمانی مختلف رفع و خدمات با گستردگی بیشتری به پرورش‌دهندگان دام و طیور و تولیدکنندگان فرآورده‌ای دامی ارائه شود.

رزمایش مشترک گروه‌های جهادی تخصصی دامپزشکی کشور در استقبال از کنگره ملی ۱۰هزار شهید جامعه عشایری با عنوان قرارگاه محرومیت‌زدایی در استان چهارمحال و بختیاری از روز پنجشنبه دوازدهم خردادماه با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در این استان آغاز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی منطقه آزمایشی دامپروری و کشاورزی مهاجرت معکوس چهارمحال و بختیاری دامپزشکی کشور جهاد دامپزشکی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۹۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از پایگاه اورژانس ۱۱۵ در اردل

اعرابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: پایگاه اورژانس ۱۱۵ در ٢٠٠ مترمربع زمین به همت خانواده شهید صولت رئیسی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید

تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری

وی افزود: برای احداث این پایگاه یک میلیارد و ۶۵٠ میلیون تومان هزینه شد.

اعرابی اضافه کرد: با افتتاح این پایگاه ماموریت‌های شهر اردل تقسیم و خدمات بهتری به مردم ارائه خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد
  • بهره برداری از پایگاه اورژانس ۱۱۵ در اردل
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • هجوم ملخ ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • پروژه پمپاژ آب ناغان می‌تواند در بخش کشاورزی تحول ایجاد کند
  • برگزاری نخستین اردوی جهادی مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرستان کیار