Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه ایرنا از وبدا، دکتر یونس پناهی درحاشیه برگزاری میز ارتباطات مردمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دانشگاه علوم تبریز، تغییر شیوه نامه های بهداشتی را منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا دانست و اظهار کرد: از هموطنان خواهش می کنم ‌همچنان به واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی ادامه دهند تا از طریق ستاد ملی کرونا نسبت به ارزیابی شرایط و بررسی مدل کرونا پرداخته شود تا ببینیم مدل اپیدمیولوژی کرونا به چه شرایطی رسیده است؛ که بتوانیم بگوییم از ایپدمی گذر کرده و به آندمی رسیده ایم‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تغییرات در شیوه نامه های بهداشتی باید توسط ستاد کرونا صورت گیرد و مردم منتظر تصمیم نهایی ستاد ملی کرونا باشند.

وی با اشاره به برپایی میز ارتباطات مردمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز همزمان با سفر رییس جمهور گفت: در طی دو روز، شاهد حضور هموطنانمان در این میز بودیم، خوشبختانه شاهد هستیم که درصد قابل توجهی از مشکلات مطرح شده از سوی مراجعه کنندگان قابل حل در سطح استان توسط مسئولین استانی است، اما برخی از مشکلات نیز نیاز به تغییرات اساسی در سطح ملی دارد.

دکتر پناهی گفت: برخی از دانشجویان دوره های روزانه در شهرهای مختلف کشور مشغول تحصیل هستند و تقاضای انتقال دارند از این رو، از متقاضیان ادامه تحصیل درخواست دارم در انتخاب محل تحصیل دقت کافی را داشته و بومی گزینی را در اولویت قرار دهند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: بحث انتقال دانشجویان را در شورای معاونین نیز در سطح وزارت مطرح خواهم کرد و معتقدم این قوانین نیاز به اصلاح دارد به خصوص در رابطه با خانم های متاهل و حتی برای آقایان مجرد حضور در کنار خانواده می‌تواند در کاهش مشکلات، کاهش بار مالی دانشجو و دولت  و همچنین کاهش معضلات اجتماعی تاثیر گذار باشد.

وی گفت: البته در خصوص دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه های علوم پزشکی که به صورت پردیس اداره می شود، تلاش کنیم دانشجویان در محل زندگی خودشان باشند.

پناهی با اشاره به سیاست‌ های وزارت بهداشت در راستای افزایش جمعیت گفت: اصرار ما بر جوانی و سیاست افزایش جمعیت است و حتما باید وزارت بهداشت با ارائه تسهیلات، دانشجویان را به سمت تشکیل خانواده و ازدواج سوق دهد و این اتفاق با حضور دانشجویان در محل زندگی خود تقویت خواهد شد.

دکتر پناهی با اشاره به معضل بیکاری و تلاش تمام نهادها برای رفع آن گفت: امسال سال اشتغال آفرینی است و همکاران تا جایی که مقدور است افراد واجد شرایط را در مراکز تحقیقاتی و شرکت ها بکار بگیرند و افرادی که به سن بازنشستگی رسیده اند بهتر است میدان را برای جوانان آزاد کنند تا همزمان افراد تحصیل کرده و جوان را در ادارت به کار بگیریم تا از انتقال افراد توانمند و فرار مغزها جلوگیری کنیم.

برچسب‌ها ویروس کرونا شیوه نامه بهداشتی واکسن کرونا محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شیوه نامه بهداشتی واکسن کرونا ویروس کرونا شیوه نامه بهداشتی واکسن کرونا محدودیت های کرونا شیوه نامه های بهداشتی ستاد ملی کرونا وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۰۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم

به گزارش خبرآنلاین؛ بهزاد ولی‌زاده با بیان اینکه در ارتباط با مضرات مصرف سیگارهای الکترونیک اطلاع‌رسانی کرده‌ایم، اظهار کرد: درباره مضرات سیگارهای الکترونیک در رسانه‌های مختلف اطلاع‌رسانی کرده‌ایم. سیگارهای الکترونیک جزو کالاهای قاچاق محسوب می‌شوند و تمام این سیگارها از مسیرهای غیررسمی وارد کشور می‌شوند.

ایسنا در خبری نوشت:وی با بیان اینکه جلسه‌ای با ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار کرده‌ایم، افزود: موضوع خطرات سیگارهای الکترونیک، قوانین ممنوعیت فروش و وجود این محصولات در بازار غیررسمی کشور در این جلسه مطرح شد و مقرر گردید ستاد برنامه ریزی لازم را برای برخورد با این کالای قاچاق با همکاری ارگان های ذیربط انجام دهد.

ولی‌زاده درباره برخورد با متخلفان عرضه محصولات دخانی نوپدید گفت: دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات از طریق مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، به منظور نظارت و بازرسی اماکن فروش دخانیات و برخورد با متخلفانی که سیگارهای الکترونیک را عرضه می‌کنند، بخشنامه‌های لازم را به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرده است.

مبارزه با سیگارهای الکترونیک در دستور کار ۲ وزارتخانه

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت ادامه داد: سیگارهای الکترونیک جزو موارد قاچاق به حساب می‌آیند و به همین دلیل می‌توان از ظرفیت قانونی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استفاده کرد. موضوع مبارزه با سیگارهای الکترونیک در دستور کار دو وزارتخانه «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» و «صنعت، معدن و تجارت» قرار گرفته است.

زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رویم

وی درباره برخی از تقاضاها برای رسمیت بخشیدن عرضه سیگارهای الکترونیک به صورت قانونی گفت: اگرچه تلاش‌ها و اقداماتی برای مبارزه با سیگارهای الکترونیک صورت گرفته اما تقاضاهایی برای اجازه فعالیت در زمینه تولید، عرضه و رسمیت بخشیدن این سیگارها انجام می‌شود. وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز برای تولید، فروش و عرضه سیگارهای الکترونیک نمی‌رود؛ چرا که مضرات این سیگارها شناخته شده است.

گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زا بودن سیگارهای الکترونیک

ولی‌زاده گفت: وزارت بهداشت نسبت سمی بودن و سرطان‌زا بودن مواد سیگارهای الکترونیک گزارش داده است؛ همچنین مواردی در ارتباط با انفجار در صورت مصرف‌کننده‌ها گزارش شده است. افرادی که با وجود تمام اطلاع‌رسانی‌ها صورت گرفته و هشدارهای داده شده، نسبت به مصرف این سیگارها اقدام می‌کنند، با اراده خود از مواجهه با خطرات این محصولات آسیب‌رسان استقبال می‌کنند.

اعتیاد جوانان؛ هدف صنایع دخانی

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با بیان اینکه این یک باور غلط است که سیگارهای الکترونیک دارای آسیب کمتری هستند، افزود: نگاه مردم باید نسبت به محصولاتی که آسیب‌رسان سلامت هستند تغییر کند و در ارتباط با مصرف این کالاها باید تجدید نظر کنند. هدف صنایع دخانی از تولید و ترویج این محصولات به اعتیاد کشاندن نوجوانان و جوانان به نیکوتین و حفظ بازار سمی و مرگبار خود است. این صنایع باید بهای اقدامات خود را بپردازند.

گزارش تخلف فروش سیگارهای الکترونیک به ۱۹۰

وی با بیان اینکه سیگارهای الکتروینک جزو موارد قاچاق هستند، ادامه داد: مردم از طریق سامانه ۱۹۰ می‌توانند هرگونه تخلف درباره فروش سیگارهای الکترونیک را گزارش کنند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899825

دیگر خبرها

  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • سمی و سرطان‌زا بودن سیگارهای الکترونیک
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • وزارت بهداشت: زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رویم
  • گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود
  • قلیان با گاز خنده!
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا