Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی پنج سال گذشته، هیوندای یک خودروی اقتصادی به نام آیونیک را با انتخابی از پیشرانه‌های هیبریدی، پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی فروخته است. این کراس اوور جدید دارای برد، عملکرد و سبک جدید است که در هیوندای‌های الکتریکی قبلی وجود نداشت. این خودرو به رقیبی برای پرفروش‌ترین تسلای مدل Y ۲۰۲۲ به شمار می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت و ویژگی‌ها: قیمت تسلای مدل Y با افزایش ۱۰ هزار دلاری به ۶۲ هزار و ۹۹۰ دلار رسیده است؛ مدل پرفورمنس با افزایش ۵ هزار دلاری به فروش می‌رسد.

در مقابل قیمت آیونیک ۵ از ۳۹ هزار و ۹۵۰ دلار برای یک خودروی دیفرانسیل عقب SE شروع و تا ۵۵ هزار دلار برای یک خودروی چهار چرخ متحرک محدود می‌شود.

محدوده، کارایی و شارژ: یکی از قابلیت‌های تسلا، شبکه سوپرشارژر است. تسلا شبکه انحصاری ایستگاه‌های شارژ سریع خود را می‌سازد، این شبکه طوری مهندسی شده‌ که به محض اینکه خودرو به برق متصل شد، خودرو را شناسایی می‌کند.

یک سوپرشارژر می‌تواند قابلیت شارژ ۳۲۱ کیلومتر برد را در عرض ۱۵ دقیقه فراهم کند. آیونیک ۵ نیز دارای فناوری باتری بالاست، اما به مجموعه‌ای پراکنده از ایستگاه‌های شارژ متکی است.

بیشتر مالکان خودروی خود را در خانه شارژ می‌کنند؛ یعنی جایی که ارزان و راحت‌تر است. برد استاندارد آیونیک ۵، ۳۵۴ کیلومتر در هر بار شارژ است.

   طراحی داخلی: بیشتر خودرو‌های الکتریکی دارای فضای داخلی ساده‌ای هستند، داشبورد مدل Y نیز اینگونه است و روی آن فقط یک صفحه لمسی ۱۵ اینچی وجود دارد که همه چیز از رادیو گرفته تا سرعت سنج و کنترل چراغ‌های جلو را در خود جای داده است.

داشبورد آیونیک ۵ به اندازه داشبورد تسلا پیشرفته نیست؛ این خودرو دارای یک سرعت سنج در جلوی راننده (نمایشگر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی) و کنترل‌های فیزیکی اختصاصی است. قابلیتی از جمله Apple CarPlay و Android Auto در صفحه نمایش لمسی ۱۲.۳ اینچی اطلاعات سرگرمی نیز دارد.

   شتاب: یکی از مزایای خودرو‌های برقی شتاب آن‌هاست. موتور‌های الکتریکی حداکثر گشتاور را مستقیماً از خط تولید می‌کنند؛ بنابراین می‌توانند خودرو را بدون نیاز به افزایش دور در دقیقه، به جلو حرکت دهند.     تسلا رتبه‌بندی اسب‌بخار و گشتاور مدل Y را ذکر نمی‌کند، اما برخی از آن‌ها تخمین زده شده است؛ مدل پایه AWD در ۴.۸ ثانیه و مدل پرفورمنس AWD در ۳.۵ ثانیه، می‌توانند به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسند. مدل پایه AWD در آیونیک ۵ می‌تواند در حدود ۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.   باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت خودرو تولید خودرو آیونیک ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۰۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، شرکت ام جی موتورز طرح اولیه هایپرخودروی برقی EXE۱۸۱ را در نمایشگاه اتومبیل پکن ۲۰۲۴ میلادی معرفی کرد.

به گفته شرکت، سرعت خودروی مذکور در ۱.۹۱ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد و همچنین ضریب پسار (drag coefficient )آن Cd۰.۱۸۱ است. EXE۱۸۱ با الهام از جت های جنگنده همراه دو چتر نجات ساخته شده است.

طبق بیانیه ام جی موتور حداکثر سرعت خودرو ۲۵۷ مایل برساعت است. از سوی دیگر بالاترین میزان ضریب پسار ثبت شده یک خودرو ۰.۱۸۹Cd است که به فولکس واگن XL۱ تعلق دارد. این وسیله نقلیه بین سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ میلادی و فقط ۲۵۰ دستگاه از آن ساخته شده است. دومین رکورد ضریب پسار خودروی تولیدی به EV۱ جنرال موتورز تعلق دارد که از ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ میلادی و فقط ۱۱۱۷ دستگاه از آن تولید شد.

اگر EXE۱۸۱ به مرحله تولید برسد، آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان خواهد بود. شرکت سازنده EXE۱۸۱ در بیانیه ای اعلام کرد طرح اولیه خودروی برقی مذکور در راستای محصولات پرسرعت و نوآورانه شرکت است که قبلا تولید شده اند.

کد خبر 6090640 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد
  • شکار سوژه‌های سرقت مقابل مدارس
  • هندزفری itel T11 Pro چه مشخصاتی دارد؟
  • نقص سیستم خودران تسلا دردسرساز شد
  • برچسب نانویی هیوندای، خودرو را در تابستان ۱۰ درجه خنک‌تر می‌کند!
  • (تصاویر) آزمایش اولین رنج روور برقی در دمای ۴۰- درجه قطب شمال
  • برچسب شیشه هیوندای در تابستان به دادتان می‌رسد!
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکار‌های مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می‌آیند
  • این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد
  • تیگو ۹ مدل ۲۰۲۴ رسما رونمایی شد