Web Analytics Made Easy - Statcounter

یوسف نوری روز جمعه در جمع فرهنگیان میاندوآب گفت: برای اماکن آموزشی این استان بویژه شهرستان‌های ارومیه، مهاباد، میاندوآب، پیرانشهر و بوکان نگران هستیم چون شرایط خوبی ندارند.

او می گوید:باید از ظرفیت منابع مالی ملی، خیرین مدرسه ساز و دستگاه‌های دیگر از جمله بانک‌ها و بنیاد برکت برای ساخت مدارس جدید و مقاوم در این استان بهره‌مند شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان گفت: مدتی مراکز تربیت معلم در کشور تعطیل شد و در پی عدم جذب نیرو، آموزش و پرورش با افزایش بازنشستگان، با کمبود نیرو مواجه شد.

او گفت:مبود نیرو را از طریق تربیت معلم با استخدامی و تبدیل وضعیت حل کردیم و با این وجود به علت بالا بودن آمار بازنشستگان همچنان کمبود زیادی داریم.

مقام عالی وزارت آموزش و پرورش گفت: ایجاد مراکز وابسته به مراکز دانشگاه فرهنگیان برای این است که برخی رشته‌هایی که با پراکندگی جغرافیایی مواجه است را بسته به نیاز آن منطقه در آنجا راه‌اندازی کنیم.

او گفت: همچنین گذراندن دوره‌های مهارتی یکی از دیگر از اهداف ایجاد مراکز دانشگاهی است چون برخی مراکز فرهنگیان جمع‌آوری شده بود که ما به صورت منطقی آنها را توسعه می‌دهیم و یکی از آنها ایجاد دانشگاه فرهنگیان میاندوآب بود.

نوری گفت: هر منطقه استحقاق ایجاد دانشگاه فرهنگیان باشد ورود پیدا می‌کنیم، گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش مهارت آموزی، دانشگاه ‌های خالی را برای راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان اختصاص دهیم و مدارس را هم گسترش دهیم.

او گفت:برای وضعیت فضاهای آموزشی آذربایجان‌غربی نگران هستم، به طوری که در میاندوآب، بوکان، ارومیه، پیرانشهر در وضعیت بحرانی قرار دارند و باید همه پایکار باشند.

نوری با بیان اینکه آموزش و پرورش در همه عرصه ها به ویژه تامین نیرو برای جبهه، ریاست‌جمهوری و بسیاری از اداره‌ها نقش خود را ایفا کرده است، گفت: اکنون ساختمان برای تربیت آینده سازان کشور نیاز داریم و باید به آموزش و پرورش در این زمینه کمک کنند که به یقین کمک خواهند کرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش با چالش‌های زیادی مواجه است، گفت: یکی از آنها تعطیلی مدارس در ایام کرونا بود در حالی که ما از اول مخالف بودیم و اعتقاد راسخ به این داشتیم که هیچ کشوری به غیر از ایران تعطیل نشد.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فضاهای آموزشی وزارت آموزش وپرورش دانشگاه فرهنگیان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۰۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی/ تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان

معاون تربیت و آموزش فراجا از تغییر در محتوای آموزشی پلیس خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار  محمدحسین حمیدی در مراسم گرامیداشت روز معلم که صبح امروز در ستاد فراجا برگزار شد؛ گفت: ارکان ترتبیت در آموزش فراجا به این شکل است که شامل مربی، مدرسان و مربیان است و آنها در مراکز مختلف آموزشی، از منابع آموزشی مختلفی استفاده می‌کنند. ما در راستای بازنگری و به روز شدن سرفصل‌ها و محتوای آموزشی اقداماتی را انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به آمار گروه‌های علمی گفت: در حال حاضر ۴۵ حوزه مرکزی، ۳۴ مرکز فرماندهی استان، هشت آموزشگاه تخصصی و عمومی، ۲۴ دانشکده ذیل دانشگاه امام حسن مجتبی ، ۱۵ دانشگاه جامع و هشت دانشگاه علمی کاربردی فعال در سراسر کشور داریم. همچنین ۲۷۷هیئت علمی ۱۶۵۰ مدرس مراکز آموزشی ۳۷۳۵ نفر مربی داریم و ۷هزار و ۹۳ نفر در سراسر کشور در حال آموزش هستند.

حمیدی ادامه داد: پرورش پلیس‌های تخصصی برای بخش های گوناگون امنیت، هدف اصلی ما در آموزش است که برنامه ها بر اساس آن شکل می‌گیرد. همچنین بازنگری های بسیاری در سرفصل ها و برنامه های عملیاتی با رویکرد مهارت محور در دستور کار قرار گرفت.

معاون تربیت و آموزش فراجا ادامه داد: دوره‌های تخصصی تکمیلی ترفیعاتی به دوره‌های تخصصی مبتنی بر شغل تبدیل خواهد شد تا هم در درجه و هم آموزش های علمی تاثیرات مفیدتری داشته باشد.

حمیدی گفت: واکاوی و تحلیل عملیات‌های انتظامی با استفاده از خبرگان مرکز اجرایی آموزش در مراکز آموزشی انجام می‌شود و ما برنامه‌های بسیار خوبی در زمینه تغییر در آموزش‌ها و منابع درسی داریم که ان‌شاءالله موثرتر واقع خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توجه به دغدغه‌های فرهنگیان مورد تاکید جدی است
  • آموزش و پرورش بسترساز توسعه جامعه است
  • دیدار معلمان و فرهنگیان نمونه با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • استخدام ۱۹ هزار نیروی پرورشی در سال جاری
  • ۱۹ هزار نیروی پرورشی امسال به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند
  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • گفته و ها و ناگفته های معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور
  • تقویت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی / تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی/ تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان