Web Analytics Made Easy - Statcounter

شخصیت امام خمینی(ره) در جهان اسلام بی نظیر است و نهضت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، الگویی برای آزادیخواهان عالم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام(ره) معجزه قرن است، معجزه ای که توانست در بیداری اسلامی و ایستادگی آزادیخواهان جهان در برابر کفر و ظلم نقش مهمی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام خمینی(ره) با توکل به خدا و با پشتیبانی مردم برخاست و توانست رژیم پهلوی را که مملو از ظلم و ستم بود را نابود کند و انقلابی بر پایه حکومت دینی ایجاد شد و در این میان نهادهایی که با فرمان امام(ره) تشکیل شدند در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت بود.

در زمانی که ظلم در همه جا بیداد می کرد، امام خمینی(ره) آمد، یاران امام(ره) لبیک گویان در مسیر انقلاب حرکت می کردند تا بتوانند استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را در کشور پایه ریزی کنند، امام(ره) همان اسلام ناب محمدی را احیا و تبیین کرد که سالها پیش پیامبر اسلام این اسلام را تبیین نمودند و با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تاریخ به گونه ای دیگر رقم خورد.

انقلاب اسلامی ایران پیروز شد تا ظلم از بین برود، از مهمترین ویژگی های امام(ره) دفاع از مستضعفین، مبارزه با فساد، مبارزه با تبعیض، تلاش برای گسترس عدالت در جامعه بود، از دیگر ویژگی های بارز امام(ره) استکبار ستیزی بود که ثابت کرد با ایستادگی در برابر دشمنان و ظالمان می توان شاهد سقوط مستکبران عالم بود.

۱۴ خرداد سالروز ارتحال امام(ره) است که در این روز نه فقط ملت ایران بلکه ملت های آزادیخواه عالم عزادار شدند که در این راستا میزگردی با حضور کارشناسان سیاسی برگزار شده است.

راه امام(ره) سرمشقی برای آزادیخواهان جهان

حجت الاسلام حبیب حاتمی مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های لرستان اظهار داشت: امام خمینی(ره) بزرگ مرد جهان معاصر بود که برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران که از آن به عنوان معجزه قرن یاد می شود، برخاست، انقلابی که امروز به الگویی برای بسیاری از کشورهای جهان تبدیل شده است.

وی افزود: نهضت امام(ره) به عنوان نهضت آزادی بخش برای بشریت است و پایه گذاری برای خط مقاومت را انجام داد، مقاومتی که طی این سالها توانست توطئه های دشمن را به هم بزند و با همین مقاومت، اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران به دنیا ثابت شده است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های لرستان تصرح کرد: در همه کشورهای دنیا، امام(ره) مرید دارد و شخصیت امام(ره) برای همه ملتها شناخته شده است و هر کسی که در هر گوشه ای که می خواهد به آزادی و بزرگی برسد، راه امام(ره) را سرلوحه کار خود قرار می دهد.

حجت الاسلام حاتمی بیان کرد: امام(ره) علیرغم این که رهبری را بر عهده داشت اما به همه نکات ریز و درشت توجه داشت و همه مشکلات و مسائل سبب نشد تا امام(ره) از مسئله ای غافل بماند و این سرمشقی برای همه ماست و حرکت در مسیر امامین انقلاب، سعادت را به دنبال دارد.

وی با اشاره به محبوبیت امام(ره) در بین مردم و ملتها گفت: دین شناسی، دشمن شناسی، ساده زیستی، استکبار ستیزی، مردمی بودن از مهمترین ویژگی های امام(ره) بود که سبب شده بود تا از محبوبیت خاصی در بین مردم برخوردار باشد که نمونه آن را می توان در مراسم استقبال از امام(ره) در ۱۲ بهمن سال ۵۷ دید که مردم با شور و اشتیاق به دیدار امام(ره) رفتند و یا تشییع پیکر امام(ره) که باشکوه ترین تشییع قرن شناخته شد و مردم از همه شهرها برای تشییع امام(ره) به تهران آمدند.

نهضت امام(ره)، احیاگر تمدن اسلامی

همایون رهبران کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: یکی از رخدادهای مهم قرن بیستم، انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام(ره) بود، انقلابی که دنیا را تکان داد و نسبت به سایر انقلابها تفاوت زیادی داشت به طوری که بسیاری از انقلاب های دنیا سیاسی هستند اما نهضتی که امام(ره) آغاز کرد مقاومت ماهوی داشت و انقلابی مبتنی بر مردم سالاری دینی بود و این تفاوتی مهم بین انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلابها محسوب می شود.

وی با بیان اینکه امام(ره) مسیر تاریخ را عوض کرد، افزود: در سال ۵۷ اتفاقی رخ داد که که همه معادلات را به هم ریخت و امام(ره) با تشکیل حکومت اسلامی که بر مبنای تفکر شیعه بود توانست غوغایی به پا کند و این نقطه عطفی در تاریخ بود که بر مبنای اندیشه ولایت فقیه پایه ریزی شد.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران همه گفتمان های دنیا را به چالش کشید و به لطف خدا این انقلاب هر روز بالنده تر می شود.

رهبران با اشاره به اینکه نهضت امام(ره)، احیای تمدن اسلامی بود، گفت: در قرن های متمادی و در حکومت های استبدادی، دسیسه استعمارگران سبب شده بود تا تمدن اسلامی دچار قهقرا شود و امام(ره) آمد تا تمدن نوین اسلامی را احیا نماید، درست همان تمدنی که پیامبر(ص) تشکیل داده بود.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) با تلاش و مجاهدت و پیروزی انقلاب سبب حیرت دنیا شد و جمهوری اسلامی ایران، خواب را از سر همه توطئه گران و سلطه گران گرفت و با قدرت بسیار بالایی رو به جلو حرکت می کند.

کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: عظمت نهضت امام(ره) امروز در همه دنیا نمایان است و به فضل خدا انقلاب اسلامی ایران وارد چله دوم شده که رهبری فرمودند در گام دوم باید به تمدن نوین اسلامی برسیم.

احیای حکومت اسلامی، مهمترین دستاورد امام(ره)

رهبران بیان کرد: امام(ره) کسی بود که یک انقلاب دینی را تشکیل داد و احیای تشکیل حکومت اسلامی، مهمترین دستاورد امام(ره) بود و اگر حکومت اسلامی نباشد خیلی از دستورات اسلامی اجرا نمی شود، در روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی ایران همه تصور می کردند که نهضت امام(ره) استمرا ندارد اما روز به روز قوام پیدا کرد.

وی خاطر نشان کرد: دشمن همه تحریم ها و توطئه ها را در دستور کار قرار داده و مشخص است که جمهوری اسلامی ایران مرزها را تسخیر کرده و خود کشورهای دیگر هم اذعان دارند که تفکر جمهوری اسلامی ایران، دنیا را فراگرفته و از بدو پیروزی انقلاب تاکنون شاهد این مهم هستیم.

رهبران گفت: رهبری فرمودند تمدن نوین اسلامی در مرزهای جمهوری اسلامی ایران خلاصه نمی شود و این موضوع گستره جهانی دارد که مقدمه سازی برای ظهور گفتمان انقلاب اسلامی در جهان شده است.

امیرعلی حیدر امیری کارشناس مسائل سیاسی افزود: امام خمینی(ره) نهضتی را بنیان گذاری کرد که نمونه ای در تاریخ نداشت و عظمت امام(ره) برخاسته از آرزوی دیرینه اسلام، مسلمین و خصوصا تشیع بود و امام(ره) با شروع گفتمان جدیدی مبنی بر بیداری مردم، با مردم سخن گفتن و با استفاده از رسانه مردمی موفق شد مردم را بسیج کند و چون روحانیت در همه جای کشور ارتباط داشتند خصوصا در ایام محرم صفر، لذا روحانیون در قالب زنده نگه داشتن قیام امام حسین(ع) مردم را بیدار و نوعی مشابهت سازی کردند و این سبب شد تا امام حسین و یزید زمان خود را بشناسند و شرایط را برای همه مردم تشریح کردند.

وی افزود: در زمان حکومت پهلوی، مردم به اندازه کافی از ظلم و جور به تنگ آمده بودند و می دیدند که منابع و منافع آنها غارت می شود و مردم آزادی بیان نداشتند و کشور تحت سیطره نظام سلطه بود و فقط نامی از ایران باقی مانده بود و اموال به یغما می رفت، دین جایگاهی نداشت و ملت تحقیر شده بود و تمدن چندین هزار ساله زیر یوغ غرب رفته بود.

تمدن نوین اسلامی در حال شکل گیری است

تحلیلگر سیاسی تصریح کرد: امام(ره) گفتمان جدیدی را شروع کرد، روحانیت سنگ تمام گذاشتند و پیام امام(ره) را به مردم رساندند و همین سبب شد تا مردم پیام را دریافت و اقدام به انتشار آن نمایند و امروز این گفتمان در بین ملتها تسری یافته و تمدن نوین اسلامی در حال شکل گیری است که مردم دنیا بیدار شده و این تمدن و گفتمان پیامبر(ص) را می شود احیا و بیدار کرد و ملتها بسیج شده تا در مقابل دشمن و زورگویان بایستند.

امیری بیان کرد: امروزی بیداری ملتها را از غرب آسیا تا آفریقا، اروپا و آمریکا می بینیم که شکل گیری مقاومت برمبنای گفتمان امام(ره) شکل گرفت و گفتمان مقاومت به هیچ دولتی وابسته نیست و برخاسته از بطن ملتها است و در دولتها گفتمان جدیدی به نام محور مقاومت شکل گرفته و خیزش آن بسیاری از کشورها را فرا گرفته است.

وی اظهار داشت: بسیاری از ملتها خواهان این گفتمان هستند و این نوید بخش بیداری ملتهاست و آینده ای درخشان پیش رو است و با ظهور امام عصر(عج) شاهد شکوفایی خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران کارشناس مسائل سیاسی تمدن نوین اسلامی پیروزی انقلاب امام خمینی ره حکومت اسلامی نهضت امام ره سبب شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۱۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری الگویی ارزشمندی برای دانشجویان است

حجت‌الاسلام شمسی گفت: شهید مطهری الگویی ارزشمند در جامعه خصوصا برای دانشجویان است که رهنمود‌های زیادی در زمینه اخلاق اسلامی دارد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام حشمت الله شمسی مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره علامه متفکر و دانشمند مجاهد شهید مرتضی مطهری و پاسداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه پاسداران گفت: یکی از مأموریت‌های مهم که رهبر معظم انقلاب در این عرصه جنگ ترکیب و شناختی برای ما مشخص نموده اند جهاد تبیین است که نمونه بارز و مصداق برجسته جهادگر تبیین علامه شهید مطهری بود.

وی با اشاره به این که آثار، کتب و بیانات شهید مطهری بدون استثنا مورد تأیید امامین انقلاب بوده و هست بیان کرد: شهید مطهری همانند یک طبیب دلسوز ابتدا مشکلات؛ نیاز‌ها و معضلات جامعه را احصا و آسیب شناسی می‌کرد سپس نسخه متناسب با آن ارائه می‌داد.

او با توجه به حساسیت و اهمیت نیاز جامعه امروز؛ به ویژگی‌های جهاد تبیین و ملزومات آن پرداخت و عنوان کرد: همه این ملزومات در بیانات و آثار شهید مطهری به وضوح دیده می‌شود که شایسته است جهادگران تبیین؛ با مطالعه آثار این شهید عزیز با منطق و محتوای قوی با جنگ ترکیبی و شناختی مقابله کنند.

حجت الاسلام شمسی موضوع شناسی، مخاطب شناسی، استفاده از روش‌های نوین، گفتمان سازی، امیدآفرینی، شبهه زدایی و استفاده از منظومه فکری امامین انقلاب را ملزومات جهاد تبیین برشمردند و گفت: این موضوعات در کلام و آثار شهید مطهری موج می‌زند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان کرمان، افزود: شهید مطهری الگویی ارزشمند در جامعه خصوصا برای دانشجویان است که رهنمود‌های زیادی در زمینه اخلاق اسلامی دارد.

وی اظهار کرد: در فرهنگ اسلامی بالاترین جایگاه برای عرصه علم و تربیت در نظر گرفته شده است و این مهم بیانگر اوج توجه دین مبین اسلام به علم است.

حجت الاسلام شمسی، مبانی فکری شهید مطهری را جزو عناصر پایه نظام اسلامی برشمرد و افزود: این شهید والامقام نماد یک انسان دارای هدف اصیل و سیر و سلوک معنوی بود و به حق این عارف بزرگ از بزرگ‌ترین سازندگان بنای فکری انقلاب اسلامی است.

وی اظهارداشت: استاد شهید مطهری در عرصه تعلیم و تربیت کتاب‌های زیادی به رشته تحریر در آورده است و از این رو دانش و منش اخلاقی وی باید الگویی مهم برای جوانان باشد.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان کرمان، نقش هادیان و مربیان عقیدتی را در ترویج فرهنگ ناب اسلامی بسیار مهم دانست و گفت: امروز دشمن به دنبال از بین بردن عقاید فرهنگی نسل جوان است و تنها راهکار اصولی برای مقابله با این ترفند دشمنان، روشنگری نسل جوان جامعه است.

دیگر خبرها

  • کارنامه و کتابشناسی شهیدمطهری؛ از مشهد و قم تا مبارزه با مارکسیسم
  • دیدار ۳هزار معلم از سراسر ایران با رهبر انقلاب
  • شلیک به مغز انقلاب اسلامی
  • شهید مطهری الگویی ارزشمندی برای دانشجویان است
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • مطهری امام
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است