Web Analytics Made Easy - Statcounter

محوری‌ترین ‎ترین آرمان انقلاب اسلامی، استکبارستیزی و مقابله با ظلم و استبداد و حمایت از محرومین و مستضعفین بوده است که مردم مسلمان ایران با رهبری امام خمینی(ره) و وحدت کلمه  توانستند این آرمان را به پیروزی برسانند.

 

انقلاب اسلامی‌ایران از ملت‌های مسلمان و مظلوم جهان بویژه عراق، سوریه، لبنان، یمن و افغانستان و در رأس آن فلسطین حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را «روز قدس» نام گذاری کردند و بعد از آن همه ساله مسلمانان در سراسر جهان در این روز  خشم و انزجار خود را از جنایات صهیونیست ها و کشتار مردم مظلوم فلسطین اعلام می کنند.

مردم افغانستان نیز همه ساله در داخل و خارج از افغانستان از روز جهانی قدس تجلیل می کنند و حمایت خود از قدس شریف و آرمان‌های امام خمینی(ره) اعلام می‌کنند.

 

انقلاب اسلامی‌ایران با بیش از چهار دهه حمایت از مردم افغانستان در مقابل سه ابرقدرت انگلستان، شوروی و آمریکا نقش بسزایی در موفقیت و  حمایت از مردم مظلوم افغانستان داشته است.

از دیدگاه مردم افغانستان، امام خمینی(ره) بت شکن دوران است و صدایی آشنا برای همه ملل مستضعف است که تا عمق وجدان های انسان های مستضعف پیش رفت و تا ابد باقی خواهد ماند.

در سال ۱۳۹۲ کاوشگران در کابل پایتخت افغانستان اجساد ۵ هزار شهید را کشف کردند که بصورت دسته جمعی مدفون شده بودند. این شهدا جرمشان عهد بستن با رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران برای مبارزه با کمونیست بود. 

خمینیست، عنوان جرمی است که جهادگران افغانستانی در مبارزه با کمونیست در افغانستان به جان خریدند. 

 

عشق به امام خمینی(ره) و پیروزی حق بر باطل مهمترین دلیل افغانستانی‌ها برای حضور در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس بوده است.

کارنامه مهاجرین افغانستانی در ایران نشان دهنده ارادت و عشق شان به جمهوری اسلامی است.

در دوران دفاع مقدس ۳ هزار شهید افغانستانی داشتیم که مرحوم سرور رجایی برای شناسایی شهدای افغانستانی دفاع مقدس تلاش کردند از جمله در کتاب «در آغوش قلب ها» روایت محبت و ارادت مردم افغانستان به امام خمینی (ره)  نوشت.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی یادگار امام خمینی(ره) شیعیان افغانستان را مخلص ترین افراد به امام خمینی (ره) و آرمان های ایشان خواندند.

"ابوذر" عنوان تیپ مستقل رزمندگان افغانستانی بود که در دوران دفاع مقدس در قرارگاه رمضان فعالیت داشتند. تعدادی از رزمندگان این تیپ در ارتفاعات شمال غرب کشور جانباز و شهید شدند.

افغانستانی ها علاوه بر تیپ ابوذر به صورت داوطلبانه و در قالب سایر یگانهای سپاه نیز در جبه های جنگ حضور پیدا می‌کردند و پیکرهای شهدای افغانستانی در دفاع مقدس در شهرهای تهران، قم، مشهد، شیراز، اصفهان و استان خوزستان  مدفون است.

شهید نسیم افغانی یکی از شهدای افغانستانی است که با تأثیر از امام خمینی(ره) و حضرت آیه الله خامنه ای در کنار رزمندگان ایرانی در جبهه های حق علیه باطل حضور یافت و خود یکی از نشانه های پیوند عمیق الهی و فرهنگی مردم ایران و افغانستان است.

 

در سال های اخیر نیز جمع زیادی از مجاهدان افغانستانی در کنار برادران ایرانی خود در دفاع از حریم حرم اهل بیت (س) در لشکر فاطمیون به مبارزه با جریان های تکفیری پرداختند و به فیض عظیم شهادت نایل شدند.

 

سپهبد شهید قاسم سلیمانی به ظرفیت افغانستانی‌ها آشنا بود و با میدان‌دادن به آن‌ها باعث پیروزی‌های بزرگ برای جبهه مقاومت اسلامی شد.

سپهبد شهید قاسم سلیمانی در میان رزمندگان فاطمیون جملاتی به‌یادگار گذاشت که تا ابد در ذهن این مدافعان حرم حک شده است: «امروز شاید قدر عمل شما خیلی فهمیده نشود اما تاریخ آینده و سال‌های بعد همه می‌دانند چه کار بزرگی برای خدمت به بشریت و خدمت به انسانیت انجام دادید، این‌که شما این بیابان‌ها را در هم نوردیدید و موفق شدید تا داعش را در این شهر شکست بدهید، از کارهای بزرگ و نادر شما بود.»

 

مسئولان فرهنگی لشکر فاطمیون می‌گویند تنها در پنج سال نخست حضور لشکر فاطمیون در سوریه، ۲ هزار نفر به شهادت رسیدند و ۸ هزار نفر زخمی و مجروح شدند.

مستند «تا آخرین نفس» روایتی از سردار شهید سیداحمد قریشی از فرماندهان ارشد فاطمیون، مستند «جنگ، دوربین، من» روایت چگونگی آزادسازی العماره توسط رزمندگان افغانستانی فاطمیون و مستند «سایه نابودی» روایتی از عملیات بزرگ فاطمیون در دیرالزور از جمله برنامه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در معرفی لشکر فاطمیون است.

علاوه براین کودکان و نوجوانان افغانستانی در داخل و خارج  از افغانستان یاد امام و آرمان‌های انقلاب اسلامی را زنده نگه می‌دارند.

 

حضور مهاجرین افغانستانی در شب ۱۴ خرداد در حرم مطهر امام(ره) یک سنت دیرپای جامعه مهاجر است. آنها از اقصا نقاط کشور در حرم امام(ره) جمع می‌شوند و یاد و خاطره خمینی کبیر را گرامی می‌دارند.

 

پس از عروج ملکوتی امام خمینی(ره)، حدود ۴۰۰ کارگر افغانستانی از روز چهلم رحلت، به مرقد امام می‌روند و به مدت ده سال در آبادسازی آنجا می‌کوشند.

 

با آنکه آمریکا به عنوان دشمن مشترک هر دو کشور تلاش کرده است تا بین دو کشور اختلاف ایجاد کند اما استفاده از برنامه ها و خط امام ، باعث شکست ننگین آمریکا شده است.

یگانه حرف امام(ره) این است که اسلام مرز ندارد و مردم افغانستان اعم از شیعه و سنی از ایشان به نیکویی یاد می نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایران امام خمینی افغانستان مردم افغانستان انقلاب اسلامی امام خمینی ره لشکر فاطمیون دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۲۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 

امیر سرتیپ امیر غلامعلیان در دیدار با فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان و جمعی دیگر از سپاهیان ضمن اشاره به سالروز تصویب اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شورای عالی دفاع، گفت: سپاه نهاد مقدسی است که به فرمان امام راحل (ره) در سال ۱۳۵۸ شکل گرفته است که نشان از اوج بصیریت حضرت امام در آن زمان حساس و سرنوشت ساز کشور بود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش، به گزیده‌ای از فرامین ارزشمند امام راحل در سال‌های ابتدای انقلاب اشاره کرد و افزود: در آن زمان حضرت امام دو فرمان بسیار ارزشمند داشتند که اکنون ثمرات اثربخش آن به منصه ظهور نشسته است و آن، ۲۸ فروردین ۵۷ بود که ایشان روز ۲۹ فروردین را به روز گرامیداشت ارتش نامگذاری و اعلام کردند.

ارشد نظامی ارتش در جنوب شرق کشور بیان داشت: یکی دیگر از فرمان‌های تاریخی حضرت امام راحل در سال ۵۷ و به فاصله سه روز پس از نامگذاری روز ارتش در روز دوم اردیبهشت، اساسنامه سپاه پاسداران در شورای عالی دفاع را تصویب کردند؛ لذا شکل‌گیری دو نهاد قدرتمند ارتش و سپاه ثمرات و برکات فراوانی در پی داشت که اکنون بعد از گذشت بیش از ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی نیز قابل مشاهده است.

امیر سرتیپ غلامعلیان، سپاه و ارتش را بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی خواند و بیان داشت: این یک افتخار است که ما به عنوان سربازان حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی گوش به فرمان ایشان هستیم.

وی گفت: افرادی می‌خواهند اتحاد و همدلی و تعامل و هم افزایی که بین نیرو‌های مسلح به ویژه ارتش وسپاه وجود دارد را کم رنگ کنند و حضرت آقا در همه فرمایشاتشان نکته‌ای که بسیار تاکید دارند نیز، بستن منافذ نفوذ، است.

امیر سرتیپ غلامعلیان افزود: نفوذ جوانب زیادی دارد و می‌تواند نفوذ اعتقادی، نفوذ اجتماعی و نفوذ فرهنگی یا نفوذ در لایه‌های امنیتی باشد که این موضوعات بسیار مهم هستند و خدا را شاکریم که با تدابیر نورانی حضرت آقا و اجرای آنها از سوی نیرو‌های مسلح به درستی انجام می‌شود.

ارشد نظامی ارتش در جنوب شرق کشور توجه و اجرای فرامین فرمانده کل قوا حضرت امام خامنه‌ای را عامل اقتدارو بازدارندگی در حوزه دفاعی و امنیتی دانست و افزود: این امر در بین نیرو‌های مسلح به بهترین شکل در حال انجام و همین گوش به فرمان بودن به دستورات رهبری، باعث زبانزد شدن بین سایر کشور‌ها است.

وی تصریح کرد: هرآنچه که در سایه تدابیر مقام معظم رهبری ابلاغ می‌شود، خروجی آن اقتدار دفاعی، امنیت مرز‌ها و رضایتمندی مردم می‌باشد که حاصل برکات وجودی حضرت آقا است.

امیر سرتیپ غلامعلیان تاکید کرد: امروزه دو نهاد قدرتمند ارتش و سپاه نیز خار چشم دشمنان اسلام هستند و هرکسی که در راستای کم رنگ کردن اتحاد و هم‌افزایی بین این نهاد‌ها حرکت کند، عامل مفسد فی الارض محسوب می‌شود و حکم آن در کشورمان مشخص است.

ارشد نظامی ارتش در جنوب شرق کشور به حضور پررنگ ارتش و سپاه در تمامی عرصه‌ها در کنار مردم اشاره کردو بیان داشت: بخاطر کمک به مردم، به معیشت مردم وخیلی مسائل دیگر، هرچند با داشتن ماموریت‌های متفاوت با سپاه ولی بخاطر آرامش مردم هر کجا نیاز باشد با تمام توان حضور خواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اعلام مجدد آمادگی راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • تقدیر از خانواده های شهدای فاطمیون در البرز
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • قرارداد رهن و اجاره برای افغانستانی‌ها در این استان سفت و سخت می‌شود
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود