Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیرآموزش و پرورش ضمن تشکر از ایثار و تلاش معلمان در ایام کرونا، از اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار توسط ستاد ملی کرونا برای جبران عقب ماندگی‌های درسی دانش آموزان در دوران کرونا در تابستان سال جاری خبر داد و گفت که بخشنامه مربوطه به زودی ابلاغ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در جمع کارکنان دانشگاه فرهنگیان و مسیولان شهرستان میاندواب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تسلیت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، با بیان اینکه رتبه بندی در ۱۰ سال گذشته انجام نشد و با نگاه ویژه دولت سیزدهم این امر محقق شد، افزود: در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم هنوز بودجه ای برای رتبه بندی معلمان مشخص نشده بود که با همکاری دولت  مجلس و شورای نگهبان، ۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای قانون رتبه بندی معلمان در بودجه سال ۱۴۰۱ مصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: وظیفه وزارت آموزش و پرورش خدمات رسانی به معلمان و دانش آموزان است و در همین راستا برخی از مواردی که در گذشته وجود داشت اما به تدریج قطع شده بود در دولت سیزدهم تصمیم گرفته‌ایم که مجدداً آن خدمات را به جریان بیندازیم که از جمله آن‌ها؛ می‌توان به ارتقای خدمات بیمه تکمیلی معلمان و تغذیه رایگان دانش آموزان کم برخوردار اشاره کرد.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت یکی از مهمترین وظایف دولت ها در هر جامعه‌ای است و شهدا درس‌های بزرگ تربیتی به نظام تعلیم و تربیت داده‌اند، گفت: باید این مکتب تربیتی را ادامه و توسعه دهیم.

عضو کابینه دولت سیزده با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت افراد ممتازی را تربیت کرده و در اختیار جامعه قرار داده است، گفت: مدافعان حرم، دانشمندان و افراد نخبه و علمی کشور در این نظام آموزشی تربیت شده‌اند.

وی با تبریک دهه کرامت گفت: ثبات و پایداری انقلاب و اقتدار آن در سایه خون شهدا و برگرفته از زحمات معلمان و مسوولان نظام اسلامی است.

وزیرآموزش و پرورش گفت: در طی سال های گذشته بازنشستگی معلمان افزایش یافته است اما ورود نیرو به آموزش و پرورش به اندازه خروجی های آن نبوده است و همچنین افزایش جمعیت دانش آموزی و مهاجرت مردم به شهرهای بزرگ را داشته‌ایم، بنابراین آموزش و پرورش از دو جهت با کمبود نیرو مواجه شده است که اولین؛ تعداد کسانی که بازنشسته شده‌اند با جذب نیروهای جدید تناسب منفی داشته است و دومین؛ تعادل نیروی انسانی با جمعیت دانش آموزی در مناطق مختلف کشور از بین رفته است.

عضو کابینه دولت مردمی با بیان اینکه در دولت سیزدهم سعی کرده‌ایم تا جذب نیروی انسانی را در آموزش و پرورش افزایش دهیم و در این راستا دانشگاه فرهنگیان به عنوان تنها دانشگاه تربیت معلم کشور وظیفه مهمی را برعهده دارد، اظهار کرد: مراکز وابسته به دانشگاه فرهنگیان که ویژه برخی رشته‌های خاص برای تربیت دانشجو و معلمان هستند که این مراکز برای آموزش‌های ضمن خدمت و دوره‌های مهارتی غیرفعال شده بود، در حال فعال سازی مجدد و توسعه منطقی هستند.

نوری با بیان اینکه لازم است تا با تعاملات بین بخشی، فضای مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان تامین شود، ادامه داد: توسعه فضاهای آموزشی دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان غربی در اولویت برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است که این موضوع به دولت نیز منتقل شده است.

انتهای پیام/

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انقلاب جامعه دانش آموزان سالگرد ارتحال امام خمینی معلم دانشگاه فرهنگیان دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۲۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد عبدالنبی موسوی فرد عصر امروز یکشنبه در جلسه شورای اداری خوزستان که در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: انجام عمل سخت است ولی حفظ و نگهداری آن از انجام عمل سخت‌تر است. در تاریخ نمونه‌ها فراوان است به طور مثال شیطان ۶ هزار سال عبادت کرد اما در یک لحظه آن را بر باد داد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: روز شهادت شهید مطهری به نام روز معلم نامگذاری شده است زیرا گلوگاه انقلاب اسلامی آموزش و پرورش است و اگر بخواهیم به قله‌های تربیت فرزندان انقلاب راه پیدا کنیم باید معلمی در تراز انقلاب اسلامی که نمونه آن شهید مطهری است، داشته باشیم.

وی افزود: اگر امروز در عرصه معرفتی پیش رفته‌ایم حاصل زحمات حوزه‌های علمیه در سراسر کشور به ویژه قم است که محصول آن امام عظیم‌الشأن، مقام معظم رهبری و پس از آنها علمای بزرگ هستند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار کرد: اگر بخواهیم در انقلاب اسلامی بعد از ۴۵ سال به سمت‌وسویی برویم که نیروهای پا به کار انقلاب را تحویل جامعه بدهیم که یکی از حلقه‌های مفقوده است، باید به آموزش و پرورش توجه ویژه شود.

حجت الاسلام موسوی فرد با بیان اینکه باید در آموزش و پرورش تمام برنامه‌ریزی‌ها انجام شود، تصریح کرد: شخصی که می‌خواهد فرزند ما را تربیت کند باید اول خودش تربیت شده باشد؛ لذا وزیر آموزش و پرورش و مجموعه فعال در این زمینه باید زحمت‌هایی را برای خود متحمل کنند که دستاورد آن را در انقلاب اسلامی ببینیم. در استان خوزستان نیز همین گونه است همه اشخاص باید کمک کنند تا سربازان در تراز انقلاب اسلامی را تحویل جامعه بدهیم.

وی بیان کرد: مجموعه افرادی که در کشور فعالیت می‌کنند، انقلابی هستند به تعبیر حضرت آقا در کل کشور ممکن است در خیلی از مسائل اقتصادی خودشان را نشان ندهند ولیکن من نسبت به عملکرد این دولت خیلی خوشایند هستم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: ۱۰ هزار کارخانه‌های خرد و کلان که در این کشور تعطیل شده بودند به فعالیت برگشتند اما با نقطه مطلوب خیلی فاصله داریم که باید تلاش کنیم در این فرصت باقی مانده بتوانیم برای رسیدن به نقطه مطلوب به کارها شتابی بدهیم. همچنین با توجه به فرمایش آقا که امسال را به نام جهش تولید نامگذاری کرده است اکنون دیگر کارها به تولید بسنده نمی‌شود.

حجت الاسلام موسوی فرد ادامه داد: اگر در این مشارکت تسهیلگری از ناحیه دولتمردان اتفاق بیفتد و مردم را به معنای واقعی سهیم کنیم، امسال می‌توانیم ثمره شعار سال را بچشیم.

وی با بیان اینکه تقریباً ۳۰ شهرستان در خوزستان وجود دارد، اظهار کرد: کارهای خیلی خوبی صورت گرفته اما اگر در هر شهرستان و شهرهای آن در یک تا ۲ نقطه که مورد نظر مردم است، کار محقق شود تا مردم ببیند می‌توانید به عنوان الگو معرفی کنید، لذا شهرداری‌ها و شورای شهر تلاش کنند تا این اتفاق صورت گیرد.

کد خبر 6091536

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • اجرای طرح هویتی در خیابان معلم
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • استخدام دانشجویان دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش/جزییات طرح راتبه معلمی
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • کارگران بازوان توانمند اقتصاد کشور هستند