Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:20:27 GMT

ظرفیت اقامتگاه‌های استان اردبیل تکمیل شد

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۵۲۳۲۴

ظرفیت اقامتگاه‌های استان اردبیل تکمیل شد

نادر فلاحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همزمان با آغاز تعطیلات استان اردبیل از عصر چهارشنبه تاکنون شاهد حضور تعداد قابل‌توجهی از مسافران هستیم طوری‌که ترافیک آن در محورهای مواصلاتی این استان مشهود است.

وی افزود: با توجه به فروکش کردن موج شیوع ویروس کرونا در کشور، تعداد قابل‌توجهی از هموطنان اردبیل را به عنوان ییلاق ایران زمین برای سفر انتخاب کرده‌اند و بر این اساس ظرفیت تمامی هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، خانه مسافرها و ویلاها در نقاط مختلف استان تکمیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره پر شدن ۱۰۰ درصدی ظرفیت اسکان، بیان کرد: همه عوامل و دست‌اندرکاران در این شرایط در تلاش هستند تا خدمات مناسبی ارائه شود و مهمانان بدون سرپناه نمانند.

وی اضافه کرد: هنوز البته آماری از میزان دقیق مسافران وجود ندارد و به محض جمع‌بندی با کمک اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، موضوع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اردبیل با جمعیت بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان محور مهم توسعه این خطه به شمار می‌رود.

پل‌های معلق، کوه سبلان، پیست‌های اسکی، آثار متعدد تاریخی و چشمه‌های آب گرم معدنی از جاذبه‌های پر بازدید استان اردبیل است و پیش از شیوع ویروس کرونا هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی به این استان سفر می‌کردند.

برچسب‌ها گردشگری مسافرت استان اردبیل هتل اقامتگاه بوم گردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری مسافرت استان اردبیل گردشگری مسافرت استان اردبیل هتل اقامتگاه بوم گردی استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۲۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  غلام شیرزاده با اعلام این مطلب اظهار کرد: برای حفاظت و نگهداری از این بنای تاریخی و استفاده بهینه از آن حمام بیگ‌جوان چند سال پیش به بخش خصوصی واگذار و زیر نظر کارشناسان حفظ و مرمت استان مورد مرمت قرار گرفت.    رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چایپاره افزود: حمام تاریخی بیگ‌جوان در مساحتی بالغ بر ۵۴۰ مترمربع در دو بخش عمومی شامل هشتی ورودی، سربینه، گرم‌خانه و خزینه و بخش اختصاصی ساخته شده است.   او با بیان اینکه مصالح به‌کار رفته در ساخت این بنا از نوع سنگ و آجر است، گفت: قدمت ساخت حمام بیگ‌جوان چایپاره به اواخر دوره قاجار برمی‌گردد که با شماره ۹۱۷۱ به ثبت ملی رسیده است.

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند
  • نمایش توانمندی صادراتی اردبیل در نمایشگاه اکسپوی ایران
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • تکمیل بیش از ۴۲ درصد از ظرفیت سد‌های استان گلستان
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است