Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@00:42:51 GMT

سید حسن خمینی: امام منادی استقلال و عزت ملت ایران شد

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۵۲۴۸۲

سید حسن خمینی: امام منادی استقلال و عزت ملت ایران شد

یادگار امام با اشاره به اینکه امام مظهر آرمان های بسیار بزرگی است، گفت: امام منادی استقلال و عزت ملت ایران شد و مردم را در برابر جنایاتی که حکومت های گذشته کرده بودند و از دوره قاجار صدر تا ذیل کشور در اختیار دیگران تعریف می شد، توانست به یک آزادی، استقلال و عزت رهنمون شود.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(س) طی سخنانی گفت: جلسه امسال سالگرد ارتحال امام، ممتاز و متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال بعد از دو سال که از کرونا گذشت، تصمیم بر این شد که جلسه سالگرد در نوعی متفاوت برگزار شود و به همین جهت جا دارد از خیل بی شمار علاقه مندان و عاشقان امام که توفیق نشد تا در این مجلس میزبان آنها باشیم، صمیمانه عذرخواهی کنیم.

یادگار امام افزود: سالگرد امام بهانه ای است تا بیش از هر زمان دیگری از امام بزرگوارمان بگوییم، بشنویم و از زبان صادقی که بین جامعه ما آمد و روح خدا را دمید و توانست نهضتی بزرگ و انقلابی عظیم را رقم بزند، در میان خودمان ذکر کنیم و نام مبارک او را بر زبان بیاوریم.

وی یادآور شد: امام مظهر خوبی های بسیاری است، و همچنین مظهر آرمان های بسیار بزرگ که توانست یک انقلاب بزرگ را رقم بزند. امام یک حقیقت ناب بود که یک روح مطهر را در جامعه ما رقم زد. واقعیت این است که اگر بخواهیم زندگی امام را با هم مرور کنیم، نقاط بسیار درخشانی در زندگی ایشان هست که از زمره مهمترین آنها آرمان هایی است که امام توانستند خود را نماد و مظهر آن آرمان ها نشان بدهند.

سید حسن خمینی تصریح کرد: این آرمان ها همان آرمان های شکوهمند انقلاب اسلامی است. رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای بحمدالله در بهترین نوع جمله ای دارند که می فرمایند «این انقلاب بی نام امام در هیچ جای جهان شناخته شده نیست». انقلاب ما از جهات متعدد دارای ویژگی هایی است؛ استبدادستیزی، استعمارستیزی، آزادی خواهی و مهمتر از همه مبارزه با تحجر.

وی ادامه داد: اگر مرور کنیم می توانیم ببینیم که در عمر با برکت ایشان نقاط و درجاتی وجود دارد که از ابتدای نهضت این آرمان ها را برای ملت ایران فریاد کرده و ملت را به آن آرمان ها فراخوانده است. از روزی که انقلاب اسلامی شروع شد و نهضت اسلامی به پا خواست، رژیم منحوس پهلوی مظهر وابستگی به دشمنان بود. این وابستگی هم به شرق و هم به غرب بود و در جهات مختلفی خودش را نشان می داد.

یادگار امام افزود: امام منادی استقلال و عزت ملت ایران شد و مردم را در برابر جنایاتی که حکومت های گذشته کرده بودند و از دوره قاجار صدر تا ذیل کشور در اختیار دیگران تعریف می شد، توانست به یک آزادی، استقلال و عزت رهنمون شود.

وی در پایان گفت: گرامی می داریم یاد و خاطره امام را و در سی و سومین سالگرد ارتحال از حضور صمیمانه همه کسانی که در حرم مطهر جمع شده اند، میهمانان عزیز خارجی، مردم شریف ایران و مسئولین برگزاری بزرگداشت امام به نوبه خودم تشکر می کنم.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا امام خمینی سالگرد ارتحال امام خمینی سید حسن خمینی بزرگداشت امام خمینی سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی سی و سومین بزرگداشت امام خمینی افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا استقلال و عزت ملت ایران آرمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۲۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟

به گزارش تابناک به نقل از عصر ایران، خانم معصومه حائری یزدی همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی و دختر آیت‌الله شیخ مرتضی حایری یزدی صبح روز ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ خورشیدی در تهران درگذشت.

وی مادر سید حسین و مریم خمینی بود. حجت‌الاسلام سید حسین خمینی از اوایل دهه ۶۰ عملا از عرصه های رسمی و رسانه‌ای کنار است و خواهر او (نوه امام خمینی) هم در خارج از کشور زندگی می‌کند و به طبابت و کارهای علمی اشتغال دارد و خانواده برای دفن مادر منتظر بازگشت اوست. (دو فرزند دیگر در کودکی درگذشته بودند).

 
 

از نکات شگفت‌آور زندگی خانم حایری این که به رغم آن که عروس ارشد امام خمینی و منتسب به یک خاندان بزرگ و مشهور روحانی دیگر هم بود زندگی بسیار عادی و گاه توام با سختی و رنج داشته است.

او شیفته سید مصطفی خمینی بود و خاطرات هجران او را با اشک بیان می‌کرد و همچون اعضای خانواده امام که آقا مصطفی را «داداش» خطاب می‌کردند او هم عادت کرده بود همسرش را این گونه خطاب و حتی بعد از فقدان چنین یاد کند.

با این که عروس ارشد امام اهل مصاحبه با رسانه‌ها نبود اما برای اولین بار اول آبان ۱۴۰۰ و به مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد درگذشت مشکوک سید مصطفی خمینی گفت‌وگویی با او منتشر شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت خصوصا جاهایی که حکایت از نگاه امروزین آقا مصطفی خمینی داشت و تصویر متفاوتی از فرزند فقید امام ترسیم می‌کرد.

درباره فرزندان چنین گفته بود: «خدا چهار فرزند به من داد که دو تا از آن‌ها از دنیا رفتند و الان تنها حسین و مریم برای من باقی مانده‌اند. هر دو دختر بودند و یکی در ایران و یکی در نجف از دنیا رفت. اولی چند روز بعد از به دنیا آمدن از دنیا رفت و علتش هم این که اوضاع ما در آن ایام به خاطر مسائل انقلاب خیلی ناجور و نامناسب و دگرگون بود و در همان ایامی که تازه این دختر به دنیا آمده بود، نیروهای دولتی وارد منزل ما ‌شدند و هول و هراس ایجاد ‌کردند و حال خود من خیلی بد و خراب بود و شاید این بچه بر اثر همان مسائل مُرد و از دنیا رفت.

دومی هم بلافاصله بعد از تولد و بر اثر یک بیماری کشنده از دست رفت؛ البته برخی به من می‌گفتند که این فرزندم، پسر بوده ...»

دیگر خبرها

  • آیا می شناسیدش؟
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • روایت سیمین دانشور از دیدار با امام خمینی(ره)
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • عروس بزرگ امام چرا همسرش را «داداش» صدا می‌زد؟
  • رجائیان: در جایگاه CIP پرسپولیس را تشویق می‌کردند!
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • تسلیت رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی