Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@10:17:34 GMT

غرق‌شدگی مرگبار ۲ نفر در رودخانه زاینده‌رود

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۵۲۷۸۶

غرق‌شدگی مرگبار ۲ نفر در رودخانه زاینده‌رود

آفتاب‌‌نیوز :

مدیرکل مدیریت بحران استان از غرق شدن ۲ نفر بر اثر شنا در رودخانه زاینده‌رود شهرستان باغ‌بهادران خبر داد. منصور شیشه‌فروش در گفتگو با تسنیم ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در پی بازگشایی رودخانه زاینده‌رود و جریان داشتن آب در کانال‌ها و استخر‌های ذخیره آب کشاورزی، روز گذشته حادثه‌ای در شهرستان باغ بهادران رخ داد که متاسفانه منجر به فوت ۲ نفر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روز گذشته در شهرستان باغ بهادران ۳ نفر در رودخانه زاینده‌رود در حال شنا بودند که دچار حادثه شدند که یک نفر از آن‌ها نجات پیدا کرد و متاسفانه ۲ تن دیگر فوت شدند.

مدیرکل مدیریت بحران اصفهان با اشاره به هشدار‌های داده شده درباره مخاطرات شنا در حاشیه رودخانه زاینده‌رود خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت بحران بار‌ها هشدار داده که منابع آبی از جمله رودخانه، سدها، کانال‌های آب و استخر‌های ذخیره آب کشاورزی محل مناسبی برای شنا نیستند. از ابتدای سال تاکنون ۹ نفر در اثر شنا در رودخانه، کانال‌های آب و استخر‌های ذخیره آب کشاورزی غرق شده‌اند.

وی در ادامه گفت: آب رودخانه زاینده‌رود در مناطقی که جریان دارد، سرد است و از طرفی کف بستر رودخانه هموار نیست و حالت گردابی دارد. کانال‌های منشعب نیز به خاطر فرم ذوزنقه‌ای و حجم آبی که در آن‌ها جریان می‌یابد، بیرون آمدن از آن بسیار سخت خواهد بود. محل سد‌ها نیز به دلیل شیبی که دارند، ناامن هستند و استخر‌های ذخیره آب کشاورزی هم به خاطر لایه‌های لجن شکل گرفته در دیواره‌ها و کف آن بسیار لغزنده هستند. ما به مالکین استخر‌های ذخیره آب کشاورزی تاکید کرده‌ایم که حتما اطراف استخر را فنس بکشند و تابلو هشدار شنا را نصب کرده و طناب نجات تعبیه کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: غرق شدگی رودخانه زاینده رود اصفهان استخر های ذخیره آب کشاورزی رودخانه زاینده رود کانال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۲۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره ۳۰ میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی و ملاتی استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اصفهان گفت: در پی بارش‌های هفته گذشته حجم گسترده‌ای از روان‌آب و سیلاب در سازه‌های آبخیزداری استان کنترل و بر اساس برآورد اولیه در مجموع ۳۰ میلیون مترمکعب آب استحصال شد.
حسین یاری افزود: در این مدت بیشترین میزان ذخیره آب در بند و پخش سیلاب‌های کاشان، آران و بیدگل، اردستان، نائین، نطنز، خور و بیابانک و مبارکه گزارش شده است.
وی بابیان اینکه هفته گذشته در مناطق شمال و شرق استان بین ۲۰ تا ۶۲ میلیمتر باران باریده است، گفت: با احداث سازه‌های آبخیزداری خوشبختانه از بروز خسارت گسترده در پی بارش‌های رگباری باران به مزارع کشاورزی، زیرساخت‌ها و مناطق مسکونی جلوگیری شده است.
حسین یاری ادامه داد: متأسفانه سیلاب به مزارع کشاورزی زواره و حوضه حسین آباد و خور و بیابانک آسیب زده که البته این مناطق در سال‌های گذشته جزء حوضه‌های مطالعاتی ما برای اجرای سازه‌های آبخیزداری بود، اما به دلیل کمبود اعتبارات عملیاتی نشد.
در استان اصفهان ۱۷۰ بند خاکی، ۷۰ پخش سیلاب و بیش از ۶ هزار سازه کنترل سیلاب سنگی و ملاتی احداث شده است.

دیگر خبرها

  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • شنای مرگ در استخر‌های کشاورزی یزد
  • دستور دادستان بشرویه جهت ایمن سازی فوری استخر‌های کشاورزی
  • استخر‌هایی که جان می‌گیرند
  • رفع تصرف ۵ هزار متر مربع از زمینهای ملی خواف
  • ذخیره ۳۰ میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی و ملاتی استان
  • غرق شدگی یک نفر در استخر خانگی
  • آبگیری کامل سد و بند‌های خاکی شهرستان گراش
  • خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر
  • غرق شدن دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار