Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@23:16:42 GMT

آغاز سنجش نو آموزان از اول تیرماه

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۵۳۴۶۴

آغاز سنجش نو آموزان از اول تیرماه

امیر حداد پور گفت: سه پایگاه سنجش شامل مدرسه هاجر، مدرسه امامت ومدرسه یادگار امام در بخش دارخوین کار سنجش سلامت دانش آموزان را انجام می‌دهند.

او می گوید: نوبت گیری از ۲۲ خرداد ماه جاری شروع می‌شود و آغاز سنجش از اول تیرماه خواهد بود.

به گفته مدیرآموزش و پرورش شادگان نظارت دقیق و لازم بر فعالیت پایگاه‌های ۳ گانه سنجش سلامت و تیم‌های کاری مستقر در این پایگاه‌ها صورت می‌گیرد و مراجعه کنندگان نیز در صورت مشاهده هرگونه کاستی اقدام به اعلام موارد به آموزش و پرورش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حداد پور در پایان گفت: از همه ظرفیت‌های آموزش و پرورش شهرستان شادگان جهت سنجش نوآموزان بهره خواهیم گرفت تا تمامی نوآموزان مورد ارزیابی قرار بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سنجش سلامت سلامت نوآموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۳۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: از آغاز اجرای برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی (۲۳ آبان۱۴۰۲) تا کنون ۲۴ هزار و ۱۰۷ نوآموز کردستانی بدو ورود به دبستان اقدام به نوبت‌گیری کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، طالب محمدی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به سنجش نوآموزان اظهار داشت:از آغاز اجرای برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی (23 آبان1402) تاکنون 24 هزار و 107 نوآموز بدو ورود به دبستان در استان اقدام به نوبت‌گیری کرده که از این تعداد 23 هزار و 604 نوآموز ارزیابی شدند.

وی سازمان آموزش و پرورش استثنایی را متولی و مجری اجرای برنامه سنجش دانست و افزود: 20 پایگاه در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی ومداخله به‌هنگام رشدی- تربیتی در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان برای اجرای برنامه سنجش اختصاص یافته است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان عنوان کرد: اولیاء می‌توانند تا اواخر اردیبهشت ماه جاری با مراجعه به آدرس اینترنتی https://my.medu.ir نسبت به ثبت‌نام نوآموزان در پایگاه های سنجش محل زندگی خود اقدام کنند.

وی گفت: تعرفه عادی سنجش 600 هزار ریال و تعرفه عشایر، افاغنه و دانش‌آموزان بی‌بضاعت رایگان (از طریق شناسایی کد ملی واتصال به درگاه الکترونیک سازمان ملی هدفمندی یارانه‌ها) و پرداخت از طریق درگاه الکترونیکی است.

محمدی عنوان کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از 30هزار نوآموز چهار و پنج ساله با مراجعه به مراکز جامع از لحاظ بینایی، شنوایی، جسمی و هوش ارزیابی شوند. استفاده از مراکز جامع سنجش به عنوان پایگاه سنجش، بهره‌گیری از نیروهای توانمند این مراکز، تغییر نوع و درجه پایگاه‌ها و اجرای برنامه سنجش در طول سال تحصیلی چهار ویژگی سنجش با رویکرد جدید است.

وی هدف برنامه سنجش را شناسایی به موقع مشکلات نوآموزان و تهیه بانک اطلاعات جامعی از نارسایی‌ها و نقاط ممتاز در ابعاد مختلف جسمانی، ذهنی، عاطفی واجتماعی کلیه کودکان ورود به مدرسه به منظور مداخلات به هنگام آموزشی وتوان بخشی جهت انجام برنامه‌ریزی آموزشی و درسی مناسب وجایدهی درست آنان برشمرد.

دبیر اجرایی ستاد سنجش استان کردستان ادامه داد: این اطلاعات و خصوصیات با هدف برنامه‌ریزی آموزشی و درسی مناسب متناسب با توانمندی و نیازهای نوآموزان، جایدهی مناسب، جلوگیری از هدررفت سرمایه‌های مادی و معنوی کشور، ارتقای وضعیت و حرکت در راستای استانداردهای آموزشی بین‌المللی، بهره‌برداری‌های مدیریتی و مداخلات بهنگام آموزشی و توانبخشی در اختیار متولیان آموزش وپرورش قرار می‌گیرد.

محمدی یادآور شد: یکی از گلوگاه‌های بسیار بنیادین در کیفیت بخشی نظام آموزشی، اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی، ذهنی، عاطفی، اجتماعی وآمادگی تحصیلی نوآموزان است.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای محله کهنه دژ در سمنان
  • برپایی پایگاه سنجش و ارزیابی سلامت در بیمارستان علامه بهلول گنابادی
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • آئین آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ برگزار شد
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان