Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش الجزیره، جوزپ بورل ادعا کرد یکی از پیامدهای جنگ روسیه علیه اوکراین بحران  غذایی است. آنچه که موجب بحران غذایی شده، نتیجه تخریب، پیشگیری و غارت است. 

براساس گزارش الجزیره مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در این خصوص مدعی شد: روسیه از صادرات گندم و کودهای شیمیایی اوکراین جلوگیری می کند و بسیاری از ذخایر خود را در اوکراین می‌سوزاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسیه از غذا به عنوان سلاح استفاده می‌کند و ما به دنبال انتقال گندم اوکراین از طریق برخی کشورهای اروپایی هستیم.

بورل درحالی به فکر انتقال گندم به کشورهای اروپایی است که کشورهای آفریقایی با بحران بی سابقه‌ای روبرو هستند و سازمان ملل در خصوص قحطی و بروز خشکسالی در این قاره هشدار داده است. روسیه نیز اعلام کرده به محض اینکه اوکراین دریاها را مین روبی کند مسکو کشتی‌های حامل گندم و غلات را به دریای مدیترانه می‌رساند.

این مقام اروپایی اعلام کرد تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه مؤثر خواهد بود و پیامدهایی بر این کشور خواهد داشت.

پس از شروع جنگ میان روسیه و اوکراین امنیت غذایی در جهان با تهدید روبرو شده است، زیرا روسیه و اوکراین دستکم ۳۰ درصد نیاز‌های غذایی جهان را تأمین می‌کنند. این مسئله بسیار مهم و خطرناک است. بیم آن می‌رود که جهان بخصوص کشور‌های فقیر دچار گرسنگی شوند.

قیمت غذا و گندم افزایش پیدا کرده است که افزایشی چهل درصدی را در سه ماه گذشته نشان می‌دهد. همه جهان با بحران اقتصادی ویرانگری روبرو شده است. اگر بحران غذا در جهان روی دهد فاجعه‌ای ویرانگر خواهد بود و خطرناک‌تر از همه این که از غذا به عنوان سلاح استفاده می‌شود همانطور که اعراب در سال ۱۹۷۳ از سلاح نفت استفاده کردند.

چندی پیش، اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که واردات  نفت خام روسیه طی شش ماه و سایر فراورده‌های نفتی روسیه طی هشت ماه  به بازار‌های اتحادیه اروپا ممنوع خواهد شد. همچنین این تحریم‌ها استثناء موقتی را برای کشور‌هایی از جمله مجارستان، جمهوری چک و اسلواکی که به دریا راه ندارند شامل می‌شود. زیرا این کشور‌ها به منابع نفتی روسیه وابسته هستند و گزینه مناسب دیگری برای جایگزینی ندارند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جوزپ بورل کمبود غذا روسیه و اوکراین بحران گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۳۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین تقسیم زمین است

به گزارش صدای ایران از ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامد‌های درگیری نه‌تن‌ها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

دیگر خبرها

  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • بورل: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین تقسیم زمین است
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است