Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@23:03:26 GMT

ورود مدیریت بحران به موضوع ایمنی بازار بزرگ اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۵۳۵۶۲

ورود مدیریت بحران به موضوع ایمنی بازار بزرگ اصفهان

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بازار بزرگ اصفهان نزدیک به هشت هزار واحد تجاری دارد، اظهار داشت: شمار واحدهای این بازار تاریخی و اطراف آن در مجموع به ۱۲ هزار واحد تجاری می‌رسد که از خود بازار تا کوچه تلفن خانه، کوچه یخچال، خیابان حافظ، خیابان هاتف و خیابان چهارباغ و میدان امام علی (ع) تا میدان نقش جهان را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تشکیل جلسه مدیریت بحران درباره وضعیت سیم‌کشی‌های فرسوده برق این بازار یادگار عهد صفویه، افزود: کارگروه ویژه ایمنی بازار بزرگ اصفهان تشکیل و وظایف همه دستگاه‌ها تعیین شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: مطالعاتی تحت عنوان مطالعات ارزیابی خطر در برابر حریق و حادثه در میدان امام (ره) انجام شده که شهرداری مکلف شد این مطالعات را به بازار بزرگ تعمیم دهد.

مسیر ورودی و خروجی اضطراری ایجاد می‌شود

شیشه فروش با بیان اینکه وقوع چند حادثه در این بازار در گذشته نشان داد که دسترسی سریع نیروهای امدادی به این محدوده تاریخی به دلیل انسداد مسیر و ترافیک دشوار است، خاطرنشان کرد: برای دسترسی آسان نیروهای امدادی و تردد ماشین آلات به این محدوده باید مسیرهای خروجی و ورودی اضطراری برای نیروهای امدادی در نظر گرفت.

وی ادامه داد: مقرر شد معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان یک طرح ترافیکی مشخص و مؤثر برای محدود بازار بزرگ اصفهان و محدوده محور میدان امام علی (ع) تا میدان امام خمینی (ره) با هدف سرعت بخشیدن به حضور نیروهای امدادی و رفع موانع مسیر تهیه کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: شهرداری اصفهان مکلف شد در بازار بزرگ سه مکان را تملک کرده و این‌ها را به لوازم اطفا حریق مجهز کند.

۱.۵ کیلومتر از سیم کشی سراهای بازار ایمن شد

شیشه فروش با تاکید بر لزوم ایمنی سیستم برق بازار تاریخی، ابراز داشت: با پیگیری‌های انجام شده، شرکت برق تاکنون با هزینه ۶۰۰ میلیون تومان یک پست برق در سرای ملک التجار ایجاد کرده و این شرکت قرار شد تا سه ماه آینده نسبت به ایجاد پست برق دو سرای مخلص و گلشن نیز اقدام کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: شرکت برق تاکنون ۱‌.۵ کیلومتر از مسیرها و شبکه‌های برق واقع در سراها بازار را با هزینه ۱.۵ میلیارد تومان ایمن کرده است و این رون ادامه خواهد داشت.

شیشه فروش افزود: همچنین اتاق اصناف موظف شد به همه صنوف اعلام کند برای ایمن سازی برق همه واحدهای تجاری همکاری کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به تاریخی بودن مجموعه میدان امام (ره)، عمارت عالی قاپو، مسجد امام، مسجد شیخ لطف الله و عمارت چهلستون و خود بازار نیاز است وزارت میراث فرهنگی برای کمک به اصفهان جدی ورود کند.

وزارت میراث فرهنگی طرح مطالعاتی ایمنی ابنیه تاریخی تهیه کند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به ذخایر میراث فرهنگی که در این دیار وجود دارد و قدمت، فرسودگی و تأثیرات ناشی از آب و هوا و فرونشست زمین لازم است وزارت میراث فرهنگی طرح مطالعاتی ایمنی این بناها و حتی پل‌های تاریخی را در برابر حوادث تدوین کند.

شیشه فروش نصب تجهیرات اطفا حریق به ویژه در عمارت چهلستون، عمارت عالی قاپو و بازار تاریخی اصفهان را ضروری دانست و گفت: وجود سیستم مانتیتورینگ و اعلام خطر در این محدوده لازم است و وزارت میراث نیاز است که اعتبارات ویژه ای برای مرمت و بازسازی این مکان‌های تاریخی تأمین کند.

شیشه فروش اضافه کرد: همچنین شهرداری برای تغییر کاربری‌ها در اطراف بازار قرار شد کارگروه تشکیل دهد تا با هماهنگی فرمانداری و انجمن اسلامی بازار، نیروی گشت و پایش برای اعلام حوادث و حریق بکار گیرند؛ همچنین قرار شد نیروهای متخصص از آتشنشانی و اتاق اصناف همه واحدها را از نظر ایمنی ارزیابی کنند.

کد خبر 5506520

منبع: مهر

کلیدواژه: سیستم ایمنی منصور شیشه فروش مدیریت بحران استانداری اصفهان بوشهر کرمانشاه سالروز ارتحال امام خمینی ساختمان متروپل دهه کرامت خطبه های نماز جمعه تبریز آمار کرونا متروپل آبادان ویروس کرونا خراسان رضوی میلاد حضرت معصومه اجتماع سلام فرمانده مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بازار بزرگ اصفهان نیروهای امدادی میراث فرهنگی وزارت میراث میدان امام شیشه فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۳۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محوطه تاریخی که به تازگی در اصفهان کشف شد

دیگر خبرها

  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • محوطه تاریخی که به تازگی در اصفهان کشف شد
  • ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و ۱۷۰ دهانه پل در سیل اخیر آسیب دید
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود
  • تیگو ۹ مدل ۲۰۲۴ رسما رونمایی شد