Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@04:08:13 GMT

وزیر کشور در نوک پیکان امدادرسانی به حادثه‌دیدگان متروپل

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۵۴۱۱۴

وزیر کشور در نوک پیکان امدادرسانی به حادثه‌دیدگان متروپل

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری فارس، ساختمان نیمه ساخت متروپل آبادان یکی از برج‌های دوقلوی خیابان امیرکبیر آبادان ظهر روز دوشنبه دوم خرداد ماه 1401 به صورت هولناکی فروریخت.

این ساختمان ۱۰ طبقه و نوساز یکی از بزرگترین ساختمان های تجاری آبادان به شمار می رفت که هنوز به بهره‌برداری نرسیده بود.

احمد وحیدی وزیر کشور یکی از مسئولان ارشد کشوری بود که در بدو وقوع این حادثه در تماس با استاندار خوزستان، بر به کارگیری همه امکانات برای امدادرسانی به حادثه دیدگان و همچنین معرفی متخلفان به مراجع قضایی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وحیدی ساعت 3 بامداد سه شنبه سوم خرداد در محل حادثه ریزش برج دوقلوی متروپل آبادان حاضر شد و بلافاصله در ستاد بحران شهرستان آبادان حضور یافت و دستور لازم را جهت امدادرسانی و آوار برداری صادر کرد.

 

 

احمد وحیدی روز سه شنبه 3 خردادماه در گفت وگویی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی این حادثه اظهار داشت: همه مسئولان محلی و استانی بلافاصله پس از این حادثه، ظرفیت های موجود را فراخواندند تا هرچه زودتر بتوانند آواربرداری ها را آغاز کنند.

وزیر کشور نجات محبوسان زیر آوار را جزو نخستین اقدامات امدادرسانی برشمرد و خاطرنشان کرد: با تلاش های انجام شده، تعداد قابل توجهی از هموطنان ما بحمدالله نجات یافتند.

وحیدی افزود: این آواربرداری با توجه به پیچیدگی های آن، همچنان ادامه دارد؛ از نیمه شب گذشته که در خدمت مردم عزیز این منطقه بوده ام، همه دستگاه ها همچون استانداری، فرمانداری، هلال احمر، اورژانس، نیروهای انتظامی و نظامی، آتش نشانی و ظرفیت های پالایشگاه آبادن فعال بوده اند.

وی یادآور شد: سازه ناپایداری که در کنار این سازه ی فروافتاده وجود دارد، کار را پیچیده تر و سخت کرده است چرا که هر لحظه ممکن است این سازه ناپایدار هم فروبریزد.

وزیر کشور با بیان اینکه نیروهای آتش نشانی تهران و برخی استان های دیگر هم به جمع امدادگران خوزستان پیوسته اند، اظهار کرد: کار آواربرداری ادامه دارد اما از همه مردم عزیز آبادان درخواست دارم صبوری کنند و در این منطقه حضور نیابند تا کار امدادرسانی تسهیل شود.

وحیدی در ادامه عنوان کرد: به دلیل همین حساسیت سازه ناپایدار، دقیقا نمی توان زمان پایان آواربرداری را مشخص کرد اما تلاش بر این است که هرچه زودتر بتوانیم عزیزانی که احتمالا در برخی از این طبقات محبوس شده اند را نجات دهیم.

جلسه مرکز فرماندهی عملیات متروپل

جلسه مرکز فرماندهی عملیات، پاسخ به بحران و بررسی حادثه ساختمان متروپل آبادان روز پنج شنبه 5 خردادماه به ریاست وزیر کشور و با حضور رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، استاندار و مسئولان محلی برگزار شد.

 

 

احمد وحیدی وزیر کشور پس از استماع گزارش‌های ارائه شده توسط رئیس جمعیت هلال احمر کشور، رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری تهران، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: از همان ابتدا گروه‌های کارشناسی و متخصص شکل دادیم به طوری که بیش از ۱۱ گروه از کارشناسان در محل حضور داشتند و نقطه نظرات خود را برای چگونگی آواربرداری و کمک به مصدومان ارائه کردند.

 وزیر کشور شنبه‌شب 7 خردادماه در حاشیه ستاد مدیریت بحران حادثه ریزش مجتمع اداری ـ تجاری متروپل آبادان در گفت‌وگویی اظهار داشت: همه نهادها، ارگان‌ها و دستگاه‌ها و مردم برای کار آواربرداری و امدادرسانی در آبادان بسیج شده‌اند و این حق مردم عزیز آبادان است که کار به‌سرعت انجام شود.

وحیدی افزود: با توجه به حجم آوارها ممکن است عملیات خارج‌سازی پیکر جان‌باختگان با تأخیر زمانی انجام شود، اما تمام تلاش نیروهای امدادی این است تا با هماهنگی و همدلی کار با سرعت بسیار بیشتری جلو رود.

وزیر کشور ضمن تشکر از مردم داغدیده آبادان و خانواده‌های جان‌باختگان تصریح کرد: خانواده‌هایی داریم که همسر و سه فرزندشان را از دست دادند ولی جز محبت از آن‌ها چیزی ندیدیم و وقتی با آن‌ها صحبت می‌کنیم بسیار از جمهوری اسلامی و همدردی رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری و همه نهادها تشکر دارند.

وزیر کشور از فردای این حادثه تلخ یعنی سوم خردادماه، به مدت 6 روز در آبادان حضور داشت و از نزدیک روند امدادرسانی و آواربرداری را مدیریت می کرد.

تمجید رهبر انقلاب از مسئولان جهت امدادرسانی به حادثه دیدگان متروپل

رهبر انقلاب نیز پیش از ظهر امروز در سخنرانی خود در مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال امام(ره) با اشاره به اقدام به موقع مسئولان کشور در حادثه متروپل آبادان اذعان کردند: امروز که دشمن در صدد تخریب مسئولان انقلابی است، وظیفه قدرشناسی از مسئولان انقلابی سنگین‌تر است؛ در همین قضیه آبادان که یک وزیر چند روز بالای سر کار می‌رود و یا اینکه رئیس جمهور محترم و معاون او به دیدار خانواده‌های جان‌باختگان می‌روند، باید قدرشناسی شود.

به گزارش فارس، عملیات امدادرسانی توسط دستگاه های ذیربط و اجرایی همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: متروپل آبادان وزیر کشور آبادان متروپل آبادان وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۴۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد هلال احمر در تسکین آلام رنج‌دیدگان قابل تحسین است

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر نقش پیشرو و بی‌بدیل در کاهش آلام و رنج انسان‌ها دارد و در کشور ما نیز این نهاد عملکردی شایسته از خود به جا گذاشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله عبدالحسین معزی عصر یکشنبه در مراسم معارفه مسئول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان اردبیل، اظهار داشت: هلال احمر نه تنها در سیل و زلزله و سایر حوادث غیرمترقبه بلکه در کاهش آلام و درد انسان‌ها بدون شناخت مرز و ثغور ورود پیدا کرده و توانسته مأموریت انسانی خود را به شایستگی انجام دهد.

وی اصول اساسی هلال احمر را در برقراری صلح و سازش و ایجاد فضای وفاق در بین همه انسان‌ها اعلام کرد و گفت: از گذشته تاکنون این نهاد توانسته مأموریت و مسئولیت خود را انجام داده و در این 45 سال نیز با تکیه بر ارزش‌های الهی و اعتقادی زمینه‌ساز خدمات فراوان و ماندگار شده است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر تصریح کرد: اصالت این مجموعه کرامت انسان به عنوان مخلوق ممتاز الهی است و قطعا احترام به انسان‌ها نتیجه بینش و نگرش ارزشی این مجموعه در همه ابعاد و حوزه‌ها است.

معزی به تلاش فداکارانه نیروهای هلال احمر در حوادث و رخدادهای متعدد اشاره کرد و افزود: هلال احمر در دوران دفاع مقدس نیز با تقدیم شهدایی ممتاز سعی کرده تا به وظیفه ارزشی و انسانی و انقلابی خود عمل کند.

وی به موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: در روزهای اخیر شاهد اجرای عملیات موفقیت‌آمیز وعده صادق در ضربه زدن به هیمنه استکبار جهانی بودیم که قطعا این حرکت‌ها می‌تواند نمود و نشانی از عزت و سربلندی ملت ایران باشد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: صهیونیسم جهانی از بین رفتنی است و قطعاً امت اسلامی پیروز این میدان بوده و حرکت اخیر در دانشگاه‌های اروپا و آمریکا نمودی از این اضمحلال قطعی است.

معزی اضافه کرد: صهیونیسم جهانی و حامیان آنها در منطقه به خفت و خواری افتادند و جنبش خروشان آغاز شده جوانان دانشجو از آمریکا گرفته تا اروپا و کشورهای منطقه این رژیم را سیل‌آسا به مرز نابودی خواهد کشید.

وی از خیران فعال و کمک‌کننده به مجموعه هلال احمر قدردانی کرده و از جوانان خواست تا با عضویت در این مجموعه به انجام مأموریت ارزشی و انسانی در این نهاد کمک کنند.

به گزارش تسنیم، در این مراسم از زحمات مسئول نمایندگی هلال احمر استان قدردانی و «حجت الاسلام قیامی» به عنوان مسئول جدید نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان اردبیل معارفه شد.

انتهای پیام/131

  

دیگر خبرها

  • انفجار منزل مسکونی در قوچان یک کشته برجای گذاشت
  • رد شکایت سپاهان و نساجی از صنعت نفت آبادان
  • راه اندازی دوباره واحد پتروشیمی آبادان
  • دولت تورم ۳۰ درصد را موفقیت می‌داند
  • عملکرد هلال احمر در تسکین آلام رنج‌دیدگان قابل تحسین است
  • دستگاه های حمایتی از خسارت دیدگان سیل اخیر زرند حمایت کنند
  • تصادف رانندگی وزرای اسرائیلی سریالی شد | فیلم دومین تصادف
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور
  • امدادرسانی به ۶ مصدوم در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان