Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام زمانی گفت: تنها ملت ایران عاشق امام نبود، حتی کشورهای دیگر و تمام ملت های آزادیخواه جهان امام را دوست داشته و آن بزرگوار را الگوی آزادگی و رهایی از سلطه استکبار قرار دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حجت الاسلام محمد حسن زمانی، معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه قم صبح امروز در سی و سومین مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در مسجد جامع تربت حیدریه به ابعاد شخصیتی امام راحل اشاره کرد و اظهار داشت: امام ملت ایران را از یتیمی نجات داد و پدری برای امت های مسلمان و ملت های اسلامی جهان شد و همتی بلند از آغاز تا قله داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: عبادت و تهجد دومین شاخصه مکتب امام بود تا حدی که ولی از اولیای الهی می شود، کسی که نماز شب او ترک نشد و حتی کار مکروه از امام بزرگوار ندیدند و نتیجه آن می شود که یک نظام اسلامی را به این شکل تاسیس می کند.

زمانی از جامعیت علمی امام بعنوان سومین شاخصه مکتب روح الله یاد کرد و افزود: امام در رشته های فقه و اصول و فلسفه و حدیث و سیاست و تقصیر کتاب ها نوشت و مجموعه کتاب های امام ۵۰ جلد می شود و تمام ابعاد شخصیتی امام و اندیشه های آن بزرگوار را می توان در این کتب جستجو کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه قم بیان کرد: شجاعت امام این بزرگوار را برجسته تر از دیگران کرده و وقتی که شاه به امام پیام فرستاد سخنرانی علیه ما نکن، اما روی منبر فریاد می زند که کاری نکن به ملت بگویم بیرونت کنند، مقداری که جلوتر می آییم که می فرمایند من دولت تعیین می کنم یا اینکه آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

حجت الاسلام زمانی گفت: تنها ملت ایران عاشق امام نبود، حتی کشورهای دیگر و تمام ملت های آزادیخواه جهان امام را دوست داشته و آن بزرگوار را الگوی آزادگی و رهایی از سلطه استکبار قرار دادند.

زمانی به اهداف امام راحل در خصوص نهضت انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: امام روح الله با دو هدف تحقق اسلام و جایگزینی حکومت اسلامی به جای طاغوت در ایران و همچنین عرضه فرهنگ اسلام ناب به سراسر عالم نهضتی را آغاز کرد تا زمینه برای ظهور حضرت بقیه الله عجل الله فراهم شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۴۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی در قم برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، پیکر مرحومه معصومه حائری همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی فرزند امام راحل(ره) امروز از مسجد نو واقع در خیابان آستانه به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) تشییع و پس از اقامه نماز میّت توسط آیت الله سبحانی در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به خاک سپرده شد.

این مراسم با حضور بیت حضرت امام (ره)، استاندار قم، مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران برگزار شد.

مراسم ختم همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی امروز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدا (خیابان صفاییه) برگزار خواهد شد.

به گزارش تسنیم، مرحومه معصومه حائری عروس امام خمینی(ره) و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح روز پنجشنبه 6 اردیبهشت‌ماه 1403 پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم بود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • توصیفات مجمع روحانیون مبارز از عروس ارشد امام (ره) /تسلیت به سیدحسین خمینی و خواهرش
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه شغلی دارد؟
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • نوه دختر امام خمینی در خارج از کشور مشغول چه کاری است؟
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ /خاطرات عروس بزرگ امام از فوت دو فرزندش و علت آن