Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازه سکوهای استادیوم آزادی به دستور وزیر ورزش و جوانان مورد بررسی دقیق و مجدد قرار گرفت.

به گزارش ایران آنلاین، با توجه اینکه اورهال کلیه ابنیه و تاسیسات مجموعه آزادی در دستور معاونت های شرکت قرار گرفته است و طی مطالعات صورت پذیرفته در مدت ۸ ماه گذشته از سازه سکوهای تماشاگران ، با دستور‌ دکتر سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان و تاکید مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور، امروز جمعه ۱۳ خرداد معاون فنی و مهندسی این شرکت به منظور بررسی‌ها مضاعف بخش های مختلف سازه ای سکو های تماشاگران، از استادیوم یکصد هزار نفری آزادی بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بازدید که حسب دستور مقام عالی وزارت در خصوص ارائه گزارش های تکمیلی وضعیت سازه و سکوهای استادیوم یکصد هزار نفری آزادی صورت گرفت طبق گزارش نماینده مشاور طرح که از ابتدا در طراحی، ساخت و نظارت این استادیوم حضور داشته، بر عدم نگرانی در ناپایداری سازه این استادیوم تاکید شد.

با توجه به این که استادیوم مذکور دارای حساسیت بالای ورزشی، سیاسی و امنیتی در سطح کشور و بین الملل است، موضوع ناپایداری سازه و سکوهای آن که از دهه ۵٠ شمسی آغاز به بهره برداری شده است هر از چندگاهی مورد توجه رسانه‌ها و فضای مجازی قرار می گیرد، در صورتی که بررسی های ادوار گذشته و حال حاضر از سوی مشاور طرح و متخصصین سازه بیانگر عدم نگرانی در ناپایداری سازه است و مشکلات موجود با توجه به نفوذ آب و رطوبت از روی سکوها، با توجه به شرایط فصلی تنها در حوزه وضعیت ظاهری و بروز ظاهر نامناسب و تخریب سطحی بوده است.

با این وجود از بدو فعالیت شرکت توسعه در دولت جدید طبق دستور وزیر ورزش و جوانان موضوع بازسازی در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام مطالعات فنی و مهندسی برای بازسازی در فرصت مناسب پس از اتمام مسابقات ورزشی در استادیوم مذکور است که این مهم در اولین فرصت در دست اقدام خواهد بود.

طی این بازدید مسئولان فنی و مهندسی مجموعه ورزشی آزادی و شرکت مهندسی مشاور با همراهی معاون فنی و مهندسی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور ، گزارشی از وضعیت موجود سازه ها و سکوهای تماشاگران جهت تصمیم گیری های لازم و فوری ارائه کردند.

دستور ویژه برای بررسی گزارش منتشر شده درباره ایمنی سکوهای ورزشگاه آزادی

در پی انتشار برخی گزارش‌ها درباره وضعیت ایمنی سکوهای ورزشگاه آزادی، وزیر ورزش و جوانان با صدور دستوری ویژه خواستار رسیدگی فوری به شرایط این ورزشگاه شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت ورزش و جوانان ،سید حمید سجادی  با اشاره به گزارش منتشر شده در یکی از روزنامه‌های ورزشی درباره وضعیت ایمنی سکوهای ورزشگاه آزادی اظهار کرد: سلامت مردم و هواداران خط قرمز ماست. همه تلاش‌ها برای این صورت می‌گیرد که هواداران در محیطی سالم و ایمن به تماشای رقابت‌های ورزشی بنشینند بنابراین ما خودمان را ملزم به بررسی برخی گزارش‌های منتشر شده می‌دانیم. در حال حاضر هم دستور ویژه‌ای صادر شده تا صحت و سقم گزارش منتشر شده بررسی شود.

او ادامه داد: از هیچ خبری حتی شایعه و تخریب آسان عبور نمی‌کنیم. می‌دانیم هر لحظه دشمن در کمین است و خوب آگاهیم که متاسفانه در ورزش نمک خوردن و نمک‌دان شکستن کم نیست بنابراین حتی اگر گزارش منتشر شده به منظور تخریب باشد، بخاطر حفظ جان و سلامت مردم خودمان را موظف به پیگیری آن می‌دانیم تا مطمئن شویم همه چیز طبق استاندارد پیش می‌رود.


با انتخاب مدیران و روسای جوان احساس جوان‌باوری را در حوزه ورزش و جوانان سراسر کشور القا کردیم

نماینده ویژه رییس جمهور با اشاره به اینکه دولت از هیچ تلاشی برای خدمت به مردم کشورمان دریغ نخواهد کرد ابراز داشت: در دورانی قرار داریم که هیچ مسئولی در دولت سیزدهم از تلاشی فروگذار نیستند و اعضای دولت تمام قد در دو شیفت کار می‌کنند تا خیلی از عقب افتادگی‌ها جبران و مشکلات مردم عزیز برطرف شود.

سیدحمید سجادی در جلسه شورای اداری شهرستان هریس با ابراز خوشحالی به جهت حضور در بین مردمان غیور و غیرتمند آذربایجان شرقی افزود: خوشحالم امروز در خدمت این خطه از مردمان عزیز سرزمینم هستم و خدارا شاکر هستم که بار دیگر فرصت خدمت‌رسانی به مردم کشور برای بنده فراهم شد.

سجادی در ادامه به پیگیری مشکلات ورزشی از سوی نمایندگان استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: تشکر می‌کنم از پیگیری‌های نمایندگان این استان که تمامی موارد و مشکلات ورزشی استان را مستمر پیگیری می‌کنند، در این دوره نمایندگان انقلابی و پیگیر در مجلس حضور دارند و این مهم خود از بهترین مقاطع تاریخی به شمار می‌رود که دولت و مجلس باهم نزدیک و صمیمی و همراه هستند.

نماینده ویژه رییس جمهور با اشاره به اینکه دولت از هیچ تلاشی برای خدمت به مردم کشورمان دریغ نخواهد کرد ابراز داشت: در دورانی قرار داریم که هیچ مسئولی در دولت سیزدهم از تلاشی فروگذار نیستند و اعضای دولت تمام قد در دو شیفت کار می‌کنند تا خیلی از عقب افتادگی‌ها جبران و مشکلات مردم عزیز برطرف شود.

وی خاطر نشان کرد: دولت در مدت حضورش تمام تلاشش را کرده که مشکلات مرتفع شود و تمام اعضای هیات دولت از صبح تا شب پیگیر امور هستند و با سرعت روند پیگیری پیش می‌رود.

سجادی ادامه داد: موارد خواسته شده از سوی شما عزیزان به دولت گزارش و مکاتبه می‌شود و قطعا به صورت رسمی پیگیری خواهد شد.

وزیر ورزش ‌وجوانان در ادامه به جلسه دیروز هیات دولت اشاره کرد و افزود: در جلسه دیروز هیات دولت چند مصوبه در خصوص سفر استانی دولت داشتیم، آخرین سفر هیات دولت استان تهران بود که نکاتی را شهرک‌های صنعتی به جهت ادامه فعالیت درخواست کردند و دقیقا چند روز بعد از سفر استانی و در روز گذشته مشکلات شهرک‌های صنعتی تهران مورد بررسی قرار گرفت و این نشان می‌دهد که مطالبات و درخواست‌های مردم عزیزمان در سفرهای استانی رییس جمهور تا کسب نتیجه پیگیری خواهد شد و این آثارهای سفر استانی است.

سجادی درخصوص تاکیدات رییس جمهور در سفرهای استانی گفت: تکلیف‌مان در سفرهای استانی این است که موارد و مشکلات را ببینیم، بشنویم، درک کنیم ،حس کنیم، برنامه ریزی کنیم، گزارش کنیم تا با پیگیری و برنامه ریزی مشکلات حل شود و این موارد عنوان شده تاکیدات رییس‌جمهور در سفرهای استانی است.

وزیر ورزش ‌وجوانان تصریح کرد: در بازدید چند ساعته از هریس به مشکلات پی بردیم و حتما رسیدگی خواهد شد و در ادامه به شهرستان اهر خواهیم رفت و در نهایت در شورای اداری حضور خواهیم داشت، آنجا مجدد همه مشکلات مرور می‌شود و دغدغه همه شما پیگیری خواهد شد.

سیدحمید سجادی با اشاره به پیشینه سازمان‌های ملی جوانان و ورزش، توضیحاتی را درخصوص چگونگی تشکیل وزارت ورزش و جوانان ارائه کرد.

وی با اشاره به وجود ۴ هزار سمن فعال در حوزه جوانان گفت: معاونت جوانان وزارتخانه بعنوان قرارگاه جوانان دارای ۴ اداره کل فعال در حوزه جوانان است. همچنین تحقق اهداف بیانیه گام دوم در دستورات کارمان قرار گرفته است و با انتخاب مدیران و روسای جوان احساس جوان‌باوری را در حوزه ورزش و جوانان سراسر کشور القا کردیم.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: در راستای تاکید مقام معظم رهبری درخصوص بکارگیری نخبگان و افراد صاحب فکر در دستگاه‌های اجرایی در کنار مدیران، شورای اندیشه ورزی جوانان را تشکیل داده‌ایم و در کنار اداره ۱۴ هزار هیات ورزشی، ۵۲ فدراسیون، ۱۱۰ انجمن ورزشی و ۲۳۵ گونه ورزشی در کشور و دیگر کارهایی که بر عهده مان است از نشست نخبگان در حوزه ورزش و جوانان غافل نشده‌ایم.

سیدحمید سجادی به انعقاد تفاهم نامه با شبکه رادیویی ورزش اشاره کرد و گفت: به زودی یک شبکه رادیویی مختص ورزش بانوان در جمهوری اسلامی ایران خواهیم داشت که نتیجه نشست با نخبگان در حوزه ورزش است.

وی به وجود تفاهم نامه هایی در حوزه جوانان با ارگان‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تمامی تفاهم نامه‌ها بازبینی، بروزرسانی و تمدید شده‌اند، همچنین فعالیت های مشترک با بسیج، بنیاد مستضعفین و..... جهت ایجاد فضاهای ورزشی برای مناطق مختلف کشور بخصوص مناطق کم برخوردار را آغاز کرده‌ایم.

وزیر ورزش و جوانان افزود: با توجه به مردمی بودن دولت باید به دنبال راهکارهایی جهت نزدیک کردن فاصله میان مردم و دولت، بهره‌گیری از دارایی‌های دولت، تغییر و تحول و انجام تکالیف باشیم و باید با برنامه ریزی و همکاری مدیران کل و روسای فدراسیون‌ها بتوانیم از امکانات ورزشی دیگر ارگان ها استفاده کنیم.

سید حمید سجادی اظهار داشت: بنده بعنوان وزیر ورزش و جوانان موظف به رسیدگی تمامی مسائل مختص به ورزش و جوانان کل کشور هستم و باید در هرجایی از کشور صحبتی که در خصوص ورزش و جوانان می‌شود در راستای جلو بردن اهداف این ۲ حوزه و هم مسیر با وزارت ورزش و جوانان باشد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزیر ورزش و جوانان سفرهای استانی گزارش منتشر شده حوزه ورزش فنی و مهندسی رییس جمهور هیات دولت خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۴۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران خودرو

بعد از پیگیری تسنیم در خصوص حجم بالای تخصیص ارز به مونتاژکاران و عدم کاهش التهابات بازار خودرو، وزیر صمت تیم کارشناسی را به جهت بررسی فرایندهای مذکور تعیین کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، روز گذشته علی آبادی وزیر صمت، درباره بیشتر بودن ارز تخصیصی به مونتاژ کاران خودرو نسبت به قطعه سازان گفت: من هم این را شنیده ام اما گزارش دقیقی در این زمینه دریافت نکرده ام. با این حال تیم کارشناسی مامور شده اند که این موضوع را بررسی کنند.

وی افزود: تلاش ما این است که بهره وری را در ظرفیت های کشور افزایش دهیم و در استفاده از منابع ارزی هم همین گونه است، بر همین اساس از شرکت ها خواسته ایم که پیش برنامه ای ارائه دهند و بگویند که ارز را برای چه کاری نیاز دارند، این ممکن است به کدورت برخی تولیدکنندگان انجامیده باشد و احساس کنند روند تخصیص ارز کند شده باشد. اما به نظر من این کار برای اینکه از منابع ارزی استفاده بهتری ببریم لازم و طبیعی است که روند تخصیص ارز را دچار کندی کرده باشد.

رانت ارزی مونتاژ کاران زیر نظر رسانه ها 

گفتنی است،  اخیراً گمرک ایران لیست 100 واردکنندۀ نخست به‌لحاظ ارزش دلاری در سال 1402 را منتشر کرد، نکتۀ قابل‌توجهی که در این لیست و بین شرکت‌هایی که بیشترین میزان ارز را در سال گذشته دریافت کرده‌اند به چشم می‌خورد، نقش پررنگ شرکت‌های خودروساز مونتاژی است.
همان‌طور که در پیوست شماره 2 گمرک مشخص است، اکثر خودروسازان مونتاژی، در لیست بیشترین دریافت‌کنندگان ارز در سال 1402 قرار دارند، به‌عنوان مثال در سال 1402 صنایع خودروسازی مدیران حدود 1 میلیارد دلار، کرمان موتور حدود 750 میلیون دلار، کوروش موتور آریا حدود 635 میلیون دلار و بهمن موتور حدود 400 میلیون دلار ارز دریافت کرده‌اند.

لازم به ذکر است این موضوع از دید رسانه ها دور نماند و با توجه به وضعیت ملتهب بازار خودرو و عدم برقراری ثبات در این بازار، این سوال توسط رسانه ها مطرح شد که لزوم تخصیص این میزان ارز به شرکت های مونتاژکار در شرایطی که شاهد تاثیر گذاری کم آن ها در بازار خودرو هستیم، چیست؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران
  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران خودرو | درخواست علی آبادی از شرکت های خودروساز چه بود؟
  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران خودرو
  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • بازداشت مجدد اسرای فلسطینی تنها چند روز بعد از آزادی آنها
  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار