Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@13:21:49 GMT

دولت با روح و روان بازنشستگان بازی می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۵۴۶۸۴

دولت با روح و روان بازنشستگان بازی می‌کند

زهرا درویشی بازرس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شیراز  گفت: با توجه به اینکه بیش از سه ماه از سال ۱۴۰۱ می‌گذرد و افزایش بی‌رویه و ناباورانه بهای کالا و خدمات که آسیب‌های شدیدی به قشر بازنشستگان، مستمری بگیران و بازماندگان وارد شده که باعث شد زندگی بازنشستگان به سختی بگذرد.

دولت مصوبات قانونی شورای عالی کار را به بهانه‌های بی‌اساس با تاخیر مواجه کرد

او با اشاره به اینکه دولت مصوبات قانونی شورای‌عالی کار را اعمال و به بهانه‌های بی اساس این اقدام را با تاخیر مواجه کرده است، گفت: تورم افسارگسیخته ناشی از پیامد‌های تحریم، سوء مدیریت، جراحی اقتصادی و رشد دستمزد و حقوق بازنشستگان که تا کنون اجرا نشده، هر روز این گروه را فقیر و فقیر‌تر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درویش گفت: با توجه به اینکه دولت باید بدهی ۴۵۰هزار میلیارد تومانی را در موعد مقرر به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کرد که پرداخت نکردن این بدهی باعث شد سازمان تامین اجتماعی نتواند خدمات مناسبی به جامعه تحت پوشش خود ارائه دهد.

بازرس کانون کارگران بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی استان فارس گفت: اگرچه در کشور‌های مختلف سندیکای کارگری و تشکلات‌های قانونی و صنفی و بازنشستگان، رییس جمهور و وزیر را مشخص و در فرایند تشکیل دولت نقش اصلی و سر نوشت ساز دارند، اما هر روز با طرح تلخی مواجه هستیم و وزیر رفاه، کار  و امور اجتماعی کشور در این رابطه با ملاحظه رفتار می‌کند که از دولتمردان انتظار می رود افزایش حقوق بازنشستگان را با قاطعیت و جدیت مشخص کنند به طوریکه انتظار و التماس و بی توجهی به بازنشستگان زیبنده این گروه نیست.

مشکلات جامعه تاب آوری بازنشستگان را به صفر رسانده است

او گفت: در شرایط فعلی کانون عالی باید پیگیری کند به چه دلیل و طبق چه قانونی مصوبات شورای عالی را اجرا نمی‌کند، منتظر چه اتفاقی هستند، سه ماه گذشت نتوانستند یک تصمیم را اجرایی کنند، وزیر رفاه و کانون عالی با تعامل سایر کانون‌ها از تمامی ظرفیت قانونی خود استفاده کند و اگر نمی‌تواند از دور خارج شود، انتظار بی مورد سه ماهه، بی توجهی، فقیر شدن روز به روز کارگران و مستمری بگیران، تورم افسارگسیخته، تاب آوری  آنان را به صفر رسانیده است.

درویشی گفت: در حال حاضر حدود ۲۵درصد مناسب سازی از مصوبات بودجه مشخص شده است که باید حداقل در این پروسه زمانی انجام می شد.

رئیس اتحادیه بانوان کارگر فارس  گفت: همواره از دولت می‌خواهیم فکری به حال کنترل تورم، افزایش قدرت خرید، بهبود شرایط رفاهی، و اجرای دقیق و فوریت در صدور احکام و افزایش حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران را دارند و از مخالفت امتناع می‌کند، تا نیازی به حضور پدر بزرگ‌ها ومادر بزرگ‌ها در کف خیابان نباشد.

او گفت: بازنشستگان با حقوقی اندک به مقابله با گرانی ناشی از جراحی اقتصادی رفته اند.

منبع: ایلنا

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای عالی کار کانون بازنشستگان و کارگران تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۴۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تلفیق هنر و مفاهیم هنری برای افزایش سطح سواد سلامت جامعه اقدام ارزشمندی است که اداره سلامت شهرداری تهران آن را به شکل مطلوبی در سلامت شهر بوستان لاله اجرا کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه بازدید از نمایشگاه سلامت شهر که در بوستان لاله برپا شده است، با بیان اینکه پایتخت در هفته سلامت رنگ و بوی سلامتی به‌خود گرفته است اظهار داشت: اجرای بیش از ۱۶۰۰ برنامه سلامت محور در مناطق مختلف تهران و تسهیل در دسترسی مردم به خدمات سلامت محور از اقدامات ارزشمندی است که در این هفته انجام شده است و امیدواریم این روند بیش از گذشته ادامه پیدا کند.

الهیان با یادآوری اینکه نیازمند ارتقای سلامت در همه ابعاد آن در جامعه هستیم، ادامه داد: نباید سلامت را محدود و منحصر به سلامت جسم دانست. متاسفانه وزارت بهداشت سلامت را در این حوزه تعریف می‌کند و ما در مجلس به وزیر بهداشت درباره این موضوع و توجه بیشتر به ابعاد دیگر سلامت تذکر داده و خواستار آن هستیم که برای پیشگیری از بیماری‌ها به موضوع سلامت روان مانند جسم نیز توجه شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که رویکرد مجموعه‌مدیریت شهری در سه سال گذشته تا چه اندازه منطبق با نیاز‌های سلامت در ابعاد مختلف آن است، با تاکید بر اینکه شهرداری در حال پرکردن خلا فعالیت‌های مرتبط با سلامت روان شهروندان است گفت: خوشبختانه رویکرد مدیریت شهری و اداره کل سلامت شهرداری تهران در مسیر جبران خلا‌هایی است که در حوزه نشاط اجتماعی و پاسخ به مطالبات بر زمین مانده در حوزه سلامت روان و سلامت اجتماعی است. برگزاری رویداد‌هایی که اکنون‌در قالب سلامت شهر شاهد آن هستیم از جمله تلاش‌هایی است که در این مسیر شاهد آن هستیم.

وی با اشاره به تاکید مقام‌معظم رهبری درباره مردمی کردن امور، موضوع مردمی سازی سلامت و مشارکت مردم در این حوزه را دارای اهمیت دانست و گفت: هر زمان که مردم در موضوعات مختلف وارد صحنه شوند، مقدار اثرگذاری برنامه‌ها در جامعه افزایش می‌یابد. حضور توام با نشاط و شادابی مردم در این نمایشگاه نمونه عینی از مشارکت پذیری مردم در این حوزه است چرا که قادر می‌شوند با ارتقای سطح سواد سلامت خود هم از خویش و هم از دیگران بهتر مراقبت کنند.

دیگر خبرها

  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است