Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@12:40:00 GMT

تمایل صنایع ملی مس بر تاسیس کارخانه ذوب و نورد در زنجان

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۵۴۸۳۵

تمایل صنایع ملی مس بر تاسیس کارخانه ذوب و نورد در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، روح الله محبی، رئیس هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان محصولات مسی اتاق بازرگانی زنجان با محمد جواد شیخ، مشاور مدیر عامل شرکت صنایع ملی مس ایران دیدار کرد.
در این دیدار رئیس هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان محصولات مسی اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به تولید و تامین 80 درصد از نیاز کشور توسط تولید کنندگان محصولات مصرفی و تزیینی مسی زنجان اظهار داشت: تامین 150 تن مواد اولیه ماهانه این حجم از تولید به دلیل نبود کارخانه ذوب و نورد به سختی و گران انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

که این امر موجب کندی تولید و سردرگمی تولید کنندگان در تامین نیازهای خود شده است.
 رئیس هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان محصولات مسی اتاق بازرگانی زنجان افزود: تاسیس کارخانه ذوب و نورد در زنجان نه تنها موجب حل مشکل تامین مواد اولیه تقریبا یک هزار و 500 واحد تولیدی مس بلکه سایر نیازهای صنعتی مسی استان زنجان و هفت استان همجوار را حل خواهد کرد.
در ادامه این دیدار محمد جواد شیخ، مشاور مدیر عامل شرکت صنایع ملی مس ایران با ابراز خوشحالی از تاسیس انجمن تولید کنندگان محصولات مسی اتاق بازرگانی زنجان و پیگیری مشکلات هنر صنعت مس آمادگی شرکت صنایع ملی مس ایران را برای همکاری بیشتر و تقویت هنر صنعت مس زنجان و تامین مواد اولیه تولید کنندگان اعلام کرد.
مشاور مدیر عامل شرکت صنایع ملی مس ایران در ادامه افزود: با توجه به استقلال شرکت مس سونگون و انجام همه مراحل استخراج و استهصال مس و تولید محصول در قالب شمش و کاتد در معدن شرکت صنایع ملی مس ایران نیاز زنجان به مواد اولیه را از این طریق نیز می‌توان تامین کرد.
وی با اعلام تمایل شرکت صنایع ملی مس ایران در بحث تاسیس کارخانه ذوب و نورد زنجان و تمایل بر سرمایه گذاری در زنجان گفت: این شرکت در راستای دانش فنی و هم از جهت تجهیزات آماده هر گونه همکاری با انجمن تولید کنندگان محصولات مسی اتاق بازرگانی زنجان در راستای تهیه طرح توجیهی است.
شیخ در پایان افزود: در راستای حمایت از هنر صنعت مس زنجان شرکت صنایع ملی مس ایران با توجه به وجود معادن مس در زنجان پیگیر حمایت و فعال سازی معادن مس موجود در سطح استان خواهد بود.

انتهای پیام/2308

منبع: فارس

کلیدواژه: محبی انجمن مس مسگران صنعتگران تولید مس مس سونگون صنایع ملی مس تاسیس کارخانه معادن مس شیخ مشاور شرکت مس شرکت صنایع ملی مس ایران کارخانه ذوب و نورد مواد اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۴۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: حدود۱۸۴ میلیون متر مکعب آب شرب پارسال در استان تولید شد.

یاسر اکبریان امروز هشتم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: براساس آخرین گزارشاتی که در سامانه معاونت بهره‌برداری و توسعه آب شرکت ثبت شده سال ماقبل نیز رقمی حدود ۱۸۰ میلیون متر مکعب تولید داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: علت افزایش تولید آب پارسال ناشی از توسعه شهرنشینی و افزایش مشترکان شرکت و همچنین اجرای پروژه‌هایی که تامین آب آن‌ها می‌بایست از طریق تاسیسات و منابع آبی شرکت آب و فاضلاب باشد بوده است.

اکبریان درخصوص سرانه مصرف آب لرستانی‌ها بیان کرد: سرانه مصرف آب در استان بین حدود ۲۰۰ لیتر در شبانه روز برای هر شهروند و در سطح کشور بین ۱۸۰ الی تا ۱۹۰ لیتر و مطابق استاندارد کشور کمتر از ۱۵۰ لیتر به ازای هر نفر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان تصریح کرد: یکی از برنامه‌های در دست اجرای شرکت کاهش هدررفت و محاسبه آب بدون درآمد با استفاده از شبکه‌های هوشمند و به روز کردن تجهیزات است.

اکبریان ادامه داد: همچنین با استفاده از آگاهی و اطلاع رسانی به مردم از طریق برنامه‌های فرهنگی تلاش شده مصرف آب هم‌استانی‌ها به سمت نرم کشور و استانداردهای بین المللی نزدیک شود.

وی درخصوص تاثیر بارندگی‌های اخیر بر منابع آبی استان افزود: در استان تا اواسط دی ماه شاهد بارندگی‌های آنچنانی نبودیم و همین امر باعث شد منابع آبی کاهشی شود اما در بازه زمانی بهمن تاکنون و به‌خصوص در اسفندماه بارندگی‌ها مناسب‌تری را شاهد بودیم که در برخی شهرها همچون ازنا و الیگودرز روند تولید منابع آبی منفی نسبت به بازه زمانی بلندمدت کاهشی بوده و لازم است که در این شهرها تمهیدات لازم بکار گیرد.

اکبریان اضافه کرد: در لرستان هیچ‌گونه سدی برای تامین آب شرب پایدار وجود ندارد و بایستی برای تامین آب در فصل گرما تمهیداتی از سوی شرکت و همچنین مردم با استفاده از تمامی ظرفیت‌های استان صورت گیرد تا در فصل گرما از نظر تامین آب شرب با مشکل مواجه نشویم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • فرآیند تولید و بسته بندی میلیون‌ها همبرگر مرغ در کارخانه (فیلم)
  • رقابت ۱۵ هزار و ۷۰۰داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • رقابت ۱۵۷۰۰ داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری آغاز شد
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان