Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ حادثه متروپل آبادان گرچه بسیار تلخ و تاسف بار برای مردم بود، اما حضور عالی‌ترین مقام وزارت کشور که همه ذهن خود را معطوف آبادان و حادثه متروپل کرد، این تلخی را برای مردم بسیار کم و کمتر کرده بود. - اخبار استانها -

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، ‌نجات و ایستادگی با روح خرمشهر و آبادان به‌هم‌رفتگی تاریخی دارد و نمی‌شود این دو شهر را نام برد و به ایستادگی جهان‌آراها و فتح خرمشهر و شکست حصر آبادان تعظیم نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زندگی و فرهنگ مردم این دیار بدون فهم مقاومت گنگ و ناقص است و شناسنامه این مردم با ایستادن و صبر بر تلخی‌ها ثبت و صدور شده است.‌ مادران و پدران این سرزمین درس شکیبایی را به‌نیکویی به فرزندان خود آموختند.

 اگر از تاریخ فتح خرمشهر در سوم خرداد 1361 تا شکست حصر آبادان در عملیات ثامن‌الائمه(ع)، چهل سال هم گذشته باشد باز هم رنگ‌وبو و طراوت ایستادن از کوی و برزن این دیار به مشام می‌رسد.اما متروپل آبادان امروز انبان غمی است که بر دل مردان و زنان ملت غیور خوزستان سنگینی می‌کند ‌و‌ یک بار دیگر این‌بار در دوم خرداد 1401، خبری تلخ ملتی را مبهوت کرد، خبر این بود؛ «ساعت 12:30 امروز دوم خرداد ماه، ساختمان تجاری 10طبقه متروپل در شهرستان آبادان منطقه ته‌لنجی امیری ریزش کرد.»

همین یک خبر کافی بود که دریایی از غم‌ شهر غبارآلود آبادان و خرمشهر را فراگیرد. واژه غم و بی‌اطلاعی از آنچه رخ داده بود دو صفت غالب بر پیکر شهر بود و مردم بهت‌آلود به ریزش برج‌های دوقلوی عبدالباقی به‌نظاره ایستاده بودند.در نخستین واکنشها مردم از همدیگر جویا می‌شدند و این‌که چه‌کسانی نیستند و این‌که احتمال حضور در برج‌های دوقلو را داشتند، یک‌هو کوهی از غم بر سر آدمی فرو می‌ریخت.مادران یگانه عناصر برجسته این انتظار و غم که گریان و‌ نگران جویای فرزندان خویش بودند و هر خبری آنها را از حالی به حال دگر مبتلا می‌کرد.

از ساعت 12و نیم روز نحس دوم خرداد همه چشم‌ها و رسانه‌ها گوش به امیری دوخته بودند که بدانند چه‌چیزی مخابره می‌شود و چه‌کمکی مورد نیاز است. میدان شلوغ متروپل از نبود فرماندهی یگانه تاکنون رنج می‌برد و این به شایعات و ابهامات ضریب دوچندان داد. این‌که آخرین وضعیت چیست و چه‌نیازی است و مردم چه باید کنند فقدان فرماندهی را بیشتر نشان می‌داد.در ساعات اولیه می‌بایست این مدیریت بحران تعیین تکلیف می‌شد، امری که هرچند در ادامه تا حدودی سامان پیدا کرد.

با وجود بدی آب‌وهوا و تأخیر در پروازها، مسئولان در همان ساعات اولیه به‌شکل گسترده از هلال احمر تا تأمین اجتماعی، تا وزیر کشور و استاندار و معاون رییس جمهور سر صحنه حضور پیدا کردند و این سبب گسیل سنگین تجهیزات از استانهای همجوار و تهران به آبادان شد که این مسئله تا حدودی سرعت آواربرداری را زیاد کرد و امیدها را افزایش داد.

ساعت 16 همان روز وزیر کشور به فرودگاه مهرآباد آمد تا خود را به محل حادثه برساند اما برج مراقبت اعلام کرد که به دلیل شرایط نامساعد جوی امکان پرواز به آبادان نیست. اما این پایان ماجرا نیست؛ احمد وحیدی حدود ساعت سه بامداد سه شنبه به محل حادثه متروپل رسید و از همانجا ابتدا بازدید کرده و بلافاصله جلسه اضطراری کمیته بحران را با حضور مقامات کشوری و استانی برگزار کرد.

وحیدی در همان جلسه تاکید کرد که اولویت تیمهای امداد و نجات باید  نجات جان افراد گرفتار شده در زیر هزاران تن آوار  باشد. وی تاکید کرد تا زمان جستجو و نجات همه افراد زنده گرفتار شده در آوار متروپل هیچ مسئولی نباید خواب به چشمانش برود.

وزیر کشور سپس جلسات تخصصی خود را با کارشناسان امور، اعم از امداد و نجات، مهندسی سازه، لرزه نگاری و ... آغاز کرد و پس از رایزنی و مشورت با آنها تصمیمات را اتخاذ می کرد.

این مرد خستگی ناپذیر و میدان دیده محل استقرار خود را مسجد قائم در چند متری متروپل انتخاب کرد جایی که نه مبل داشت و صندلیه‌ای راحتی بلکه با نشست بر روی زمین جلسات را برگزار کرده تا متانت و سادگی را به همگان یاد دهد.

وی هر دو ساعت یکبار به محل‌هایی از ریزش آوار مراجعه می کرد. به گونه ای که حتی افراد عادی جامعه به حضور پر رنگ وزیر کشور عادت کرده بودند. وحیدی در مکان‌هایی از حادثه مراجعه می کرد که بسیاری ازافراد به دلیل ریسک بالای خطر حاضر نمی شوند در آنجا حضور یابند.

وی بدون محافظ و تیم تبلیغاتی با افراد آسیب دیده از این حادثه و از جمله خانواده های نگران افرادی که در زیر آوار متروپل گرفتار شده اند به آرامی حرف می زند و آنها را آرام می کند.وزیر کشور مدام به این خانواده ها انرژی مثبت و امید بخش می دهد و برای اینکه دلشان آرام شود اجازه می دهد آنها هم در نزدیکی محل حادثه مستقر شوند.

وی جلسات شبانه خود را تا صبح ادامه می دهد و بر کارها نظارت مستقیم می کند چیزی که تا کنون در هیچ دولتی مشاهده نشده است و سابقه ندارد وزیری 6  شبانه روز در یک حادثه اینچنینی مستقر شود زیرا این وزیر دلسوز و مردمی خود را خادم ملت می داند و می گوید وزیران نوکران مردم هستند و در روزهای سخت باید درکنار مردم باشند.

وحیدی در روز سوم به دلیل نخوابیدن و افت فشار و افت قند خون به یکباره به زیر سرم می رود و حتی در آن بازه زمانی هم حاضر نیست که فرماندهی میدانی خود را به زمین بگذارد و مدام دستورات لازم را صادر می‌کند.وزیر کشور بدون هیاهوی تبلیغاتی فقط و فقط دغدغه مردم و گرفتار شدگان در آوار متروپل را دارد و می گوید به اینجا آمده تا این حادثه را به بهترین وجه مدیریت کند.

حادثه متروپل آبادان گرچه بسیار تلخ و تاسف بار برای مردم است اما حضور عالیترین مقام وزارت کشور که همه ذهن خود را معطوف آبادان و حادثه متروپل کرده این تلخی را برای مردم بسیار کم و کمتر کرده است.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حادثه متروپل وزیر کشور برای مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۴۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد

امتداد - حضور کشور‌های مختلف برای بازدید از توانمندی‌های صادراتی ایران با وجود تحریم‌ها نشان می‌دهد، ایران مسیر رشد و توسعه را طی می کند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد به نقل از ایبنا  ، حسین پیرموذن، نایب‌رئیس اتاق ایران در بازدید از نمایشگاه ایران‌اکسپو ۲۰۲۴ (نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران) تأکید کرد: کمک به درآمدزایی کشور با توجه به تنگنا‌های اقتصادی و ارزی حاکم، یکی از برنامه‌های اصلی اتاق ایران در دوره دهم است.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی و در رأس آن اتاق ایران تلاش می‌کند طی سالی که به‌عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده است، زمینه تولید و صادرات بیشتر را فراهم کند. در این مسیر به حمایت‌های دولت هم نیاز دارد. خوشبختانه همکاری که برای برگزاری ایران‌اکسپو در ابتدای امسال بین بخش خصوصی و دولت صورت گرفت شروع خوب و امیدوارکننده‌ای در همین راستا بود.

پیرموذن ادامه داد: در ایران‌اکسپو توانمندی‌های صادراتی ایران را به نمایش گذاشتیم و با حضور هیأت‌های تجاری از ۲۵ کشور مختلف نشان دادیم که اقتصاد ایران با وجود محدودیت‌های ناشی از تحریم توانسته است سطح تولید و به دنبال آن صادرات خود را ارتقا دهد.

نایب‌رئیس اتاق ایران افزود: هیأت‌های تجاری مختلفی که به دعوت اتاق ایران از نمایشگاه اکسپو دیدن کردند، نشست‌های رودررویی با فعالان اقتصادی ایرانی داشتند که همچنان ادامه دارد. بدون شک ایران برای مقابله با محدودیت‌های ناشی از تحریم به برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست نیاز دارد تا بتواند خود را به بهترین شکل معرفی کند.

پیرموذن از مطلوبیت کالا‌های ایرانی در بین فعالان اقتصادی دیگر کشور‌ها سخن گفت و تأکید کرد: ابراز علاقه‌مندی این تعداد از کشور‌های مختلف برای بازدید از توانمندی‌های صادراتی ایران نشان می‌دهد که باوجود تحریم‌ها، ایران قادر است مسیر رشد و توسعه را طی کند.

وی تأکید کرد: افزایش سطح درآمد‌های ارزی کشور در این تنگنا‌های اقتصادی یکی از برنامه‌های اصلی اتاق ایران است.

منبع: مهر

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان تهران در نمایشگاه «اکسپو۲۰۲۴»
  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان تهران در نمایشگاه«ایران اکسپو۲۰۲۴»
  • راه اندازی دوباره واحد پتروشیمی آبادان
  • حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد
  • وزیر کشور : تقسیم استان تهران به ۲ استان شرقی و غربی
  • توضیحات وزیر کشور درباره انسداد مرز‌ها
  • تصمیم مهم باشگاه رم دربارهی آینده سردار آزمون
  • دستاوردهای جهاد افغانستان را حفظ می کنیم
  • شرط رم برای خرید سردار آزمون
  • باشگاه رم: سردار آزمون فقط به این شرط می‌ماند!