Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@20:22:45 GMT

رد پای آهو پس از ۱۰ میلیون سال به زنجان رسید

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۵۵۲۱۶

رد پای آهو پس از ۱۰ میلیون سال به زنجان رسید

 به گزارش ایرنا، حامد تقی‌بگلو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این نمونه ها از روستای شکورچی در اطراف ماهنشان برای ما رسیده است افزود: علاوه بر ردپای آهو، رد پای  علف خواران و گوشت خواران هم داخل این فسیل مشاهده می شود.

وی  با اشاره به اینکه در حال حاضر اطلاعات زیادی از این فسیل ها در دست نداریم گفت: بعد از شناسایی آنها، توسط اساتید دانشگاه، در خصوص انتقال و نگهداری آنها در موزه رایزنی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زنجان با تاکید بر اینکه احتمال آسیب دیدگی نمونه یافت شده  به خاطر پرتردد بودن محل پیدا شدن آن، دور از ذهن نبود، اظهار داشت: برای جلوگیری از صدمه دیدن و حفظ نمونه های یافت شده، انتقال آنها به موزه تاریخ طبیعی نهایی شد تا  نمونه در یک شرایط مناسب نگهداری شود.

 تقی‌بگلو با بیان اینکه بخشی از داخل موزه تاریخ طبیعی را که داخل یک محفظه شیشه ای است برای نگهداری آنها آماده سازی کرده ایم گفت: تهیه برش ها با ابعاد کوچکتر از نمونه های ردپا که اغلب به نظر می‌رسد مربوط به آهوان است مرحله بعدی کار بود که انجام شد و تکه های فسیل در حال حاضر در موزه تاریخ طبیعی مستقر است.

 وی با اشاره به اینکه در حال حاضر فسیل‌های تکه تکه شده به هم وصل نشده  است اظهار داشت: قرار است آنها را داخل یکی از محفظه های شیشه ای به هم وصل کنیم و متناسب با رد پای حیوان که به احتمال قوی آهو است، چند نمونه تاکسیدرمی شده آهو را نیز در کنار رد پاها قرار دهیم تا بتوانیم آن  را معرفی کنیم.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زنجان، در خصوص جنس فسیل ها هم گفت: آنها در حال حاضر سنگ هستند اما احتمالاً لایه های رسوبی بودند که موقع حرکت حیوانات از آن محل، ردپای آنها در آنجا افتاده و به تدریج ماندگار شده است و  سنگ های آنها به دست ما رسیده است.

تقی‌بگلو اظهار داشت: قرار است این مجموعه بعد از نصب در کنار هم، به شکل قبلی بازسازی و معرفی شود.

 وی با تاکید بر اینکه این رد پا نشان می دهد که آنجا زیستگاه آهوان بوده است تصریح کرد: استان زنجان از جمله استان هایی است که قدیمی‌ترین نمونه‌های فسیل در بخش هایی از آن و اغلب نیز در مناطق غربی استان زنجان شناسایی شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زنجان، گفت: همچنین شواهد دیگری از جمله نمونه های مطرح شده در کتاب های مربوط به  فسیل شناسی و نمونه های قدیمی ترین مناطق از طرف میانه، قدمت وجود زیستگاه آهو در زنجان را اثبات می کند.

تقی‌بگلو  اظهار داشت: طی روزهای آتی سنگ های یافت شده به هم پیوسته و ساماندهی خواهند شد تا برای بازدید عموم آماده شود.

 وی  با اشاره به اینکه در حال حاضر اطلاعات زیادی از این فسیل ها در دست نداریم گفت: بعد از شناسایی آنها،  توسط اساتید دانشگاه، در خصوص انتقال و نگهداری آنها در موزه رایزنی شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زنجان با تاکید بر اینکه احتمال آسیب دیدگی نمونه یافت شده به خاطر پرتردد بودن محل پیدا شدن آن، دور از ذهن نبود، اظهار داشت: برای جلوگیری از صدمه دیدن و حفظ نمونه های یافت شده، انتقال آنها به موزه تاریخ طبیعی نهایی شد تا  نمونه در یک شرایط مناسب نگهداری شود.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست ماهنشان زنجان کشتن حیوانات حیات وحش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست ماهنشان زنجان سازمان حفاظت محیط زیست ماهنشان زنجان کشتن حیوانات حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۵۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن روز کار و کارگر - زنجان

مراسم جشن روز کار و کارگر امروز با حضور طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس، افشارچی استاندار زنجان و سالار عقیلی در زنجان برگزار شد و در پایان این مراسم از کارگران برتر تقدیر بعمل آمد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078764 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • «فسیل» در نمایش برخط هم رکورد زد
  • حوزه انتخابیه زنجان و طارم
  • پتروشیمی خراسان واحد نمونه ملی شد
  • رکورد فروش اکران برخط فیلم‌های سینمایی جابه‌جا شد
  • جشن روز کار و کارگر - زنجان
  • گزارش کارگر و کارگاه نمونه استان همدان
  • کشف فسیل دست نخورده یک گونه کانگوروی عجیب
  • در این جنگل، چوب ها تبدیل به سنگ شدند! /درباره یکی از جالب ترین مکان های روی زمین (+تصاویر)
  • خاطرات خنده دار بهرام افشاری در برنامه مهران مدیری (فیلم)
  • ببینید | روش جالب یک معلم برای آموزش مفهوم فسیل به دانش آموزان ابتدایی