Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت تهران گفت: برخی از افراد که اکنون در زندان مقداری دسترسی به اینترنت ندارند می‌گویند داریم شکنجه می‌شویم اما شکنجه واقعی را افراد انقلابی در زندان‌های ساواک دیدند.

آیت‌الله سید احمد خاتمی در مراسم سالگرد ارتحال بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران که در مسجد جامع کرمانشاه برگزار شد با اشاره به اینکه حضور امروز مردم مانور ولایت‌مداری و نشان‌دهنده اعتقاد به انقلاب است اظهار داشت: سختی‌ها و مشکلات معیشتی بسیار زیاد است اما امام، انقلاب، نظام اسلامی به جان ما بسته است و تا آخرین نفر، نفس و قطره خون در این مسیر ایستاده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت تهران افزود: همه افرادی که در این مجلس شرکت کرده‌اند هدفمند آمده‌اند و پیامشان به دنیا این است که درست است که اکنون جسم امام خمینی(ره) در بین ما نیست اما روح، جان و مکتب امام در بین ما زنده است و تمام مقصود ما احیای مکتب و دین است و قانون خدا حرف اول را بزند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری: با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند امام خمینی(ره) روح انقلاب است و تا انقلاب اسلامی زنده است، امام راحل و رهنمودهایش مانند خورشید درخشندگی دارد عنوان کرد: این مجلس امروز بیعت با ولایت فقیه است.

خاتمی با بیان اینکه تجلیل از امام خمینی(ره)، تجلیل از یک شخص نیست بلکه تجلیل از یک جریان ممتد در طول تاریخ بوده و هست بیان کرد: دو جریان خدا محوری و دین باوری، و عشق به ارزش‌ها همواره در برابر جریان الحاد، بی‌خدایی قرار دارد و امام خمینی(ره) نماد جریان اول یعنی جریان عشق به ارزش‌های الهی است.

خاتمی با اشاره به اینکه امام در مصاف و نبرد با سوسیال دمکراسی شرق از یک‌سو و لیبرال دموکراسی غرب از سوی دیگر که همواره با دین در تعارض بودند دین را احیا و پرآوازه کرد عنوان کرد: مقام معظم رهبری امروز فرمودند دشمنان به خیال واهی و دروغین خویش می‌گویند که مردم توجهی به دین ندارند که این یک دروغ بزرگ است زیرا اگر دین‌داری امروز از دین‌داری اول انقلاب بیشتر نشده باشد کمتر هم نیست و دلیل محکم آن هم تشییع با شکوه سردار دل‌ها در اقصی نقاط کشور، تشییع با شکوه آیت‌الله صافی گلپایگانی و آیت‌الله بهجت است.

وی با بیان اینکه مردم امروز از کسی تجلیل کردند که با تمام وجود فدایی نظام و دین بود بیان کرد: مردم به خادمان دین که امام خمینی(ره) در رأس آن است احترام واقعی می‌گذارند و مجلس امروز تکریم دین و دین‌داری و ارزش‌های اخلاقی است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه از شعارهای اصیل انقلاب که هیچ‌گاه ترک نشده استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است بیان کرد: ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی همواره تحت حمایت روس‌ها، انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها بوده است اما امام خمینی(ره) در مقابل این قدرت‌ها ایستاد و مردم مسلمان ایران را از بردگی و اسارت نجات داد.

وی با اشاره به اینکه ژنرال آمریکایی هایرز در خاطرات خود آورده که فرمانده نیروی نظامی ارتش و فرمانده نیرویی دریایی همواره تکلیف را از بنده می‌پرسیدند و تعجب می‌کنم که وطن‌پرستی این افراد سرسپرده رژیم پهلوی کجا رفته بود عنوان کرد: یک آمریکایی از این همه بی‌غیرتی افراد تعجب می‌کند و محمدرضا پهلوی در آخرین خاطرات خود ذکر کرده که کاش این همه نوکری آمریکا را نمی‌کردم.

خاتمی با اشاره به اینکه دولت و مردم در رژیم پهلوی به معنای واقعی اسیر و برده ابرقدرت‌ها بودند و مردم در سرنوشت کشور سهمی نداشتند و بیگانگان در کشور همه‌کاره بودند گفت: امام به خاطر اعتراض به لایحه کاپیتولاسیون به ترکیه تبعید شد زیرا سینه خود را در برابر گلوگه‌های دشمنان آماده کرده بود و اگر یک نفر به شاه با جمله‌ای اعتراض می‌کرد به اشد مجازات می‌رسید.

وی با اشاره به اینکه استقلال مملکت ایران اسلامی با جهاد امام خمینی(ره) به این مرحله از بلوغ رسیده است و جای افتخار دارد عنوان کرد: دلیل آمریکا از این همه شرارت و تحریم علیه نظام جمهوری اسلامی این است که دلشان برای آن همه غارتگری که در دوران رژیم پهلوی داشتند تنگ شده است اما آرزوی خود را به گور خواهند برد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه دستاورد دیگر انقلاب اسلامی و مکتب امام خمینی(ره)، مقوله آزادی بود که معنای این آزادی را کسانی می‌فهمند که خفقان طاغوت را درک کرده باشند افزود: برخی از افراد که اکنون در زندان مقداری دسترسی به اینترنت ندارند می‌گویند داریم شکنجه می‌شویم اما شکنجه واقعی را افراد انقلابی در زندان‌های ساواک دیدند که خود رئیس شعبه واشنگتن ساواک اعتراف کرده که شخص شاه، مجازات فردی که جمله‌ای بر خلاف شاه گفته را این قرار داد که فرد را در یک قفس شیر قرار دهند و باید این شکنجه‌ها را در موزه عبرت ایران دید.

امام جمعه موقت با بیان اینکه اکنون نماد بارز آزادی در ایران مشهود است و می‌توان به جرأت گفت که حتی یک مورد زندانی به جرم ابراز عقیده نداریم مگر اینکه کسی قصد براندازی نظام را داشته باشد بیان کرد: برخی از افراد که اهل فضای مجازی هستند حرف‌های تندی علیه نظام و انقلاب می‌زنند به این امید که زندانی شوند و بعد سوژه غربی‌ها و فضای رسانه‌ای غرب قرار بگیرند و مورد حمایت آنها باشند.

خاتمی با اشاره به اینکه آزادی به تمام معنا به برکت انقلاب امام خمینی(ره) میسر شده است گفت: مرگ بر ضد ولایت‌ فقیه شامل حال امثال بنی‌صدر و کسانی که قصد تخریب نظام اسلامی را دارند می‌شود.

وی با بیان اینکه مکتب امام خمینی(ره) اسلام را در این نظام احیا کرد زیرا طاغوت و رژیم شاهنشاهی به دنبال این بود که هویت اسلامی حذف شود افزود: حذف تاریخ افتخارآمیز هجری شمسی به تاریخ شاهنشاهی در جهت حذف اسلام بود.

وی با اشاره به اینکه کمونیست‌ها بر این باور بودند که "دین افیون توده‌ها است" عنوان کرد: امام خمینی(ره) دین اسلام و قرآن را زنده کرد و نشان داد که دین افیون نیست و دین مایه نشاط و زندگی است و اسلام ناب محمدی را برای ایران به ارمغان آورد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آمریکا مبارزه با اساس اسلام را هدف قرار داده است اما مکتب امام خمینی(ره) اسلام را زنده کرد گفت: در دوران رژیم شاهنشاهی نمایندگان مجلس شورا اگر مورد تایید شخص شاه نبودند از نمایندگی حذف می‌شدند اما معنای واقعی جمهوریت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران زنده شد و مردم بیش از 40 بار پای صندوق رأی آمدند و واژه جمهوریت با تلاش و مکتب امام راحل به معنای واقعی احیا شد و مردم در اداره و سرنوشت کشور نقش اساسی را بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران همه مسئولان چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم با رأی مردم انتخاب می‌شوند و رأی و نظر مردم بسیار تاثیرگذار است گفت: مقام عظمای ولایت در فتنه سال 88 از جمهوریت و رأی مردم به تمام قد دفاع کرد زیرا افراد فتنه‌گر به دنبال این بودند انتخابات را ابطال کنند تا رأی مردم مخدوش شود.

خاتمی با اشاره به اینکه نه جمهوریت از اسلامیت قابل جدا شدن است و نه اسلامیت از جمهوریت قابل جدا شدن است و این از دستاوردهای مکتب امام خمینی(ره) بود و تمام تلاش دشمن اکنون این است که مردم را از انقلاب جدا کند عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند دشمنان می‌خواهند اعتراضات مردم علیه شرایط اقتصادی را به عنوان اعتراض علیه اسلام استفاده کنند اما ملت مسلمان ایران هیچگاه علیه اسلام و دین نبوده و نخواهد بود.

منبع: فردا

کلیدواژه: آیت الله خاتمی خاتمی با اشاره امام جمعه موقت تهران مکتب امام خمینی ره انقلاب اسلامی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۵۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی بامری در فرمانده سپاه شهرستانی و جمعی از پاسداران که به مناسبت هفته عقیدتی و سیاسی در مسجد جامع علی ابن ابی طالب (ع) برگزار شد، بیان کرد: آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان، انسان بسیار والا و شایسته یکی از متفکرین انقلاب اسلامی بود و همه گفتمان حضرت امام را به خوبی تفسیر و تحلیل می‌کرد.

وی افزود: همواره باید تلاش کنیم که عقیده ما در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قوی شود و پاسداران باید در گفتمان انقلاب اسلامی پیش‌قدم باشند.

امام جمعه سراوان با اشاره به اینکه باید ایمان و معنویت را از خود افزایش دهیم، ادامه داد: اگر خود را در تراز پاسدار انقلاب پالایش نکنیم در بسیار از مواقع دچار تزلزل خواهیم شد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین بامری تصریح کرد: تلاش کنیم وحدت در گفتمان نظام که جزء مباحث اعتقادی حکومت و نظام اسلامی است را قوی کنیم.

وی اذعان کرد: باید نسبت به دیگران به عنوان پاسدار پرتحرک‌تر از دیگران در انجام مباحث دینی و اعتقادی و عقیدتی باشیم و در بدنه بسیج این مولفه را با نوآوری رشد دهیم.

علی ثمره حسینی فرمانده سپاه شهرستانی سراوان نیز در این نشست بیان کرد: اگر سپاه امروز این جایگاه ارزشمندتر پیدا کرده و در قلوب همه مستضعفین عالم قرار گرفته به واسطه بعد معنوی و اعتقادی آحاد پاسداران است.

وی ادامه داد: در شرایط سخت در کنار مردم بوده و نوع عملکرد و رفتار باعث شده در قلب مردم جای پیدا کند.

فرمانده سپاه سراوان ادامه داد: تلاش کنیم راه شهدایی که از انقلاب اسلامی پاسداری کردند ادامه دهیم، در بین نیرو‌های مسلح از سپاه انتظار بیشتری برای خدمت به مردم و حفظ نظام و انقلاب که از وظایف اصلی ماست.

ثمره حسینی خاطرنشان کرد: تلاش کنیم در زمینه‌های مختلف الگو باشیم و از پاسداری به خوبی پاسداری کنیم چرا که توفیق الهی به عنوان پاسدار نصیب ما شده و باید قدر دان باشیم.

وی تصریح کرد: ۲۷ عنوان برنامه به مناسبت هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه شهرستانی سراوان با همکاری حوزه‌های مقاومت و پایگاه‌ها برگزار خواهد شد.

در پایان به مناسبت هفته عقیدتی و سیاسی امام‌جمعه شهرستان به همراه فرمانده سپاه و جمعی از پاسداران مزار شهدای گمنام مدفون در مسجد جامع علی ابن ابی طالب (ع) را غبارروبی و عطر افشانی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • مطهری امام
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • آیا می شناسیدش؟
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند
  • آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود