Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-28@01:30:04 GMT

علت تعویق سفر بایدن به فلسطین اشغالی فاش شد

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۵۶۲۲۸

علت تعویق سفر بایدن به فلسطین اشغالی فاش شد

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، ایرنا به نقل از پایگاه خبری "عرب ۴۸" نوشت: روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت به نقل از یک منبع سیاسی بلندپایه اسرائیلی بعید ندانست که تعویق سفر بایدن به اوضاع سیاسی داخلی رژیم صهیونیستی ارتباطی داشته باشد.

این روزنامه نوشت: پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که تعویق سفر بایدن این امکان را به آمریکایی‌ها خواهد داد که به درک و نتیجه بهتری از سرنوشت دولت نفتالی بنت نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی دست یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یدیعوت احرونوت تاکید کرد که مقامات واشنگتن نگرانند دولت بنت در آستانه سفر بایدن سقوط کند و این مسأله این گمانه زنی را مطرح خواهد کرد که رییس جمهوری آمریکا در سیاست اسرائیل دخالت کرده و تلاش کرده تا بر آن تأثیر بگذارد.

براساس این گزارش، آمریکایی‌ها، اسرائیل را از این تصمیم مطلع کرده‌اند؛ هرچند گمانه زنی‌های دیگری نیز وجود دارد مبنی بر این که دولت بایدن به دنبال آن است که به شکل بهتری برای سفر به اسرائیل آماده شود.

براساس گزارش این روزنامه صهیونیستی، باید گفت که قصد بایدن برای سفر به عربستان، سفر خاورمیانه‌ای وی را پیچیده تر کرده است.

شبکه خبری ان بی سی نیوز به نقل از مقامات آمریکایی از تعویق سفر برنامه ریزی شده بایدن به عربستان و سرزمین های اشغالی که قرار بود اواخر ماه جاری میلادی انجام شود خبر داد و نوشت: این سفر تا ماه ژوئیه (تیر) به تعویق افتاده است.

کاخ سفید از اظهارنظر درباره برنامه سفر بایدن خودداری کرده و سفارتخانه های عربستان و رژیم صهیونیستی در واشنگتن از پاسخگویی به پرسش ان بی سی نیوز در این زمینه خودداری کرده اند.

روزنامه یدیعوت‌احرونوت پیش‌تر دلیل تعویق سفر بایدن به سرزمین‌های اشغالی را اوضاع امنیتی و تشدید حملات اسرائیل به اراضی فلسطینی اعلام کرده بود.

کابینه رژیم صهیونیستی شرایط بحرانی را دنبال می‌کند و هر لحظه احتمال سقوط آن وجود دارد. در تازه ترین اقدام که موجب نجات این کابینه شد، "گیدا ریناوی زعبی" نماینده عرب و معاون رییس کنست اسرائیل که به تازگی از ائتلاف دولتی خارج شده، از موضع خود عقب نشینی کرده و به ائتلاف بازگشت.

وی اواخر اردیبهشت سال جاری خروج خود از ائتلاف شکننده ۸ حزبی (شامل احزاب یش آتید، کارگر، آبی- سفید، مرتس، سه حزب افراطی راستگرا و نیز فهرست متحد عربی) به رهبری نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی را اعلام کرد که این اقدام موجب سقوط دولت فعلی و برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی می‌شد.

زعبی که به حزب چپ‌گرای مرتس تعلق دارد، پس از دیدار با یائیر لاپید وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی و نمایندگان فهرست عربی، استعفای خود را از ائتلاف پس گرفت.

در نتیجه این اقدام، ائتلاف بنت بار دیگر ۶۰ کرسی از ۱۲۰ کرسی پارلمان را در اختیار دارد؛ امری که برکنار کردن دولت را برای مخالفان این رژیم به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر پیشین دشوارتر می‌کند.

زعبی اعلام کرده بود، در اعتراض به رفتار مقامات رژیم صهیونیستی با فلسطینی‌ها به ویژه عملکرد پلیس تل آویو در درگیری‌های اخیر در مسجد الاقصی، ائتلاف را ترک خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: جو بایدن فلسطين اشغالی تعویق سفر بایدن رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۶۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد/ حمله جدید به المالکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رسانه های رژیم صهیونیستی از شنیده شدن صدای آژیر خطر در کریات شمونا و شهرک های اطراف آن در اصبع الجلیل در شمال فلسطین اشغالی از بیم حمله پهپادی و متعاقبت آن شنیده صدای چند انفجار خبر دادند.

منابع وابسته به رژیم صهیونیستی اعلام کردند که مرکز نظامی المالکیه در شمال فلسطین اشغالی با موشک ضدزره هدف قرار گرفته است.

همزمان منابع خبری از حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به کفرشوبا در جنوب لبنان خبر دادند.

همچنین جنگنده های رژیم صهیونیستی یک منطقه را در حدفاصل میان عیتاالشعب و القوزح در جنوب لبنان هدف قرار دادند.

با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در همین ارتباط، رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 6090253

دیگر خبرها

  • پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد/ حمله جدید به المالکیه
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان + عکس
  • ببینید | عملیات ضد صهیونیستی در سرزمین‌ های اشغالی فلسطین
  • عملیات ضد صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین
  • هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان
  • ۴ هزار موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی شلیک شد
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد