Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصر ایران- ایلان ماسک مرد شماره 1 کمپانی تسلا اخیرا ایمیلی را ارسال کرده که محتوای آن سوژه رسانه ها شده است. اصولا هر موردی که با فردی مشهور مانند ایلان ماسک در ارتباط باشد برای رسانه ها و البته مخاطبان آنها بسیار جذاب است.

در این پیام الکترونیک، ماسک به لزوم تعدیل 10 درصد از نیروی کار کمپانی تسلا در سطح جهان اشاره کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت نامناسب اقتصادی دلیل این تصمیم عنوان شده و البته مورد دیگری نیز وجود دارد که چنین رویکردی موجب توقف استخدام نیروهای جدید در مجموعه تسلا می شود.

اواخر سال 2021 بود که ماسک تعداد کارمندان تسلا در سراسر جهان را حدود 99300 نفر اعلام کرد. جالب آنکه گزارش های موجود در کمپانی نشان می دهد که تسلا در سال گذشته میلادی حدود 100 هزار کارمند جدید استخدام کرده است.

40 ساعت/ حداقلِ مورد نظر

چند روز پیش نیز یک پیام دیگر از ایلان ماسک منتشر شد که براساس آن کارمندان حداقل باید 40 ساعت در هفته در محل کار خود حضور داشته باشند یا در غیر این صورت مجبور به ترک شغل خود خواهند بود.

ظاهرا ماسک به شدت نگران شرایط اقتصاد جهانی و آثار آن بر کار و کسب خود است. برخی از کارشناسان نیز این رفتار ماسک را حامل کدهایی از سختی های آینده برای اقتصاد جهانی می دانند.

تعدیل سابقه دار!

البته باید توجه داشت که تعدیل نیرو در تسلا مورد جدیدی نیست و قبلا هم سابقه داشته است. در سال 2017 این کمپانی صدها نفر از کارکنان خود را اخراج کرد و پس از آن نیز در سال 2018 برابر با 9 درصد نیروی کار خود را کاهش داد. در ژانویه 2019 نیز حدود 7 درصد دیگر شامل طرح تعدیل شدند. اما این پایان ماجرا نبود زیرا در سال 2020 نیز طرح هایی مانند کاهش حقوق و تعلیق موقت برخی کارکنان در تسلا به اجرا گذاشته شد.

برخی دیگر از کارشناسان می گویند این تصمیمات ماسک به کاهش ارزش دارایی های ارز دیجیتال وی مربوط می شود که طی ماه های اخیر سقوط آزاد داشته است.

 

تماشاخانه ببینید| ویدئویی قدیمی از مراحل ساخت ورزشگاه آزادی با 174 میلیون تومان ببینید | تصاویر جدید از متروپل؛ دفتر عبدالباقی سالم است؟! فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۶۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) رونمایی چینی‌ها از تسلا سایبرتراک فیک!

از لحظه‌ای که تسلا سایبرتراک رونمایی شد، بسیاری از ما انتظار معرفی نسخه‌های کپی چینی را داشتیم که حالا این زمان فرا رسیده است.

به گزارش خبر آنلاین، در میان تمام جذابیت‌های نمایشگاه خودرو پکن، دانگ فنگ از سایبرتراک خود رونمایی کرد. در حالی که مطمئن نیستیم که این خودرو به تولید برسد یا خیر، خودروسازان چینی تمایل به ساخت وسایل بسیار عجیب و غریب دارند، بنابراین احتمال زیادی وجود دارد که این پیکاپ الکتریکی به‌زودی به جاده‌ها بیاید.

گمان می‌رود که این پیکاپ بر پایه پلتفرم برقی دانگ فنگ ساخته شده و طبق ادعای این شرکت، می‌تواند قدرت ۱۳۰۵ اسب بخاری را ارائه کند که آن را حتی از نسخه پرچمدار سایبرتراک تسلا قدرتمندتر می‌کند.

شکی نیست که طراحان دانگ فنگ از سایبرتراک الهام گرفته‌اند. در مقایسه با تسلا، لبه‌های آن کمی نرم‌تر است و پنل‌های بدنه آن از فولاد ضدزنگ ساخته نشده است. در جلو، یک نوار نور LED وجود دارد که می‌تواند تصاویر مختلفی را نمایش دهد.

نگاه کردن به این پیکاپ از کنار، ویژگی‌های جالبی را نشان می‌دهد. به عنوان مثال، در‌های عقب با قابلیت باز شدن متقارن (به سبک رولزرویس)، پله‌های جانبی با قابلیت جمع شدن برقی، روکش چرخ‌های آیرودینامیک و مجموعه‌ای از لاستیک‌های مناسب زمین‌های گلی است. نفوذ سایبرتراک در قسمت عقب ادامه دارد، جایی که دانگ فنگ این مدل را با چادری که از قسمت بار بیرون می‌آید به نمایش گذاشت.

در داخل کابین، یک فرمان مربع‌شکل و نمایشگر‌هایی وجود دارد که به نظر می‌رسد تمام عرض داشبورد را در برمی‌گیرند. این پیکاپ همچنین دارای صندلی‌های خاصی است که به نظر می‌رسند در قسمت پشتی آن‌ها از فیبر کربن استفاده شده است.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) این خودروی چینی به جنگ تسلا می‌رود
  • اقدام عجیب یک مجموعه شهری معروف پایتخت در جذب نیرو: ۲ ماه کار، بعد اخراج!
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج های پناهندگان از آلمان
  • قهرمان المپیک به همراه 9 ستاره دیگر از WWE اخراج شدند
  • علم‌الهدی: وقتی نیرو‌های نخبه نظام به دنبال اجرای شرع و قانون بیفتند، باید حمایت مردم نیز پشتیبان آنها باشد/ حجاب متعلق به فرهنگ ایران است؛ در شاهنامه، فردوسی از قول منیژه نقل می‌کند «منیژه منم، دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب»
  • (تصاویر) رونمایی چینی‌ها از تسلا سایبرتراک فیک!
  • غول جدید ماهواره‌ای به رقابت با ایلان ماسک می‌رود
  • آذری جهرمی: سکوت جناب آقای میرسلیم جالب است!
  • تسلا خواستنی نشد که نشد!
  • ملاقات آی شو اسپید با ری میستریو و گرفتن ماسک ویژه از اسطوره WWE / فیلم