Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی کاظم‌پور روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بازرسی و نظارت از بازار مصالح ساختمانی در دستور کار کارگروه مصالح و تجهیزات صنعت ساخت استان (ذیل شورای فنی ) قرار گرفته و تشدید شده است و در این مرحله، چند واحد عرضه مصالح ساختمانی مورد بازدید قرار گرفت که در این زمینه تخلفات و ایرادهایی شناسایی و به فروشندگان اخطار لازم داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه استفاده از مواد اولیه نامرغوب و غیر استاندارد در پلی استایرن می تواند سبب ایجاد گازهای سمی و اشتعال بلوک ها هنگام آتش سوزی شود تصریح کرد: این امر می تواند درصد تخریب ساختمان را افزایش داده و خطرات جانی به همراه داشته باشد.

دبیر کارگروه مصالح و تجهیزات صنعت ساخت خراسان شمالی با بیان اینکه ۹۵ درصد از پلی استایرن های مورد استفاده در استان تولید داخل استان است افزود: در این بازرسی یونولیت های غیراستاندارد موجود در خراسان شمالی از استان همجوار وارد شده شناسایی شد که متاسفانه این مصالح غیراستاندار بعضا پای ساختمان ها رفته و در ساخت وساز مورد استفاده قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: مصالح غیراستاندارد و نامرغوب با قیمت بسیار پایین در بازار به فروش می رسد و متاسفانه در بیشتر موارد مشتریان این محصولات بسار و بفروش ها هستند که تنها برای رسیدن به سود از این اجناس استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از استفاده مصالح غیراستاندارد در ساخت و سازها، نهادهای مختلف بویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان نظام مهندسی ساختمان و اداره کل استاندارد تکلیف دارند گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت در این باره بررسی و نظارت بر بازار را بر عهده دارد. 

کاظم پور خاطرنشان کرد: مهندسان ناظر نیز در جلوگیری از استفاده از مصالح غیراستاندارد سهم زیادی دارند و انتظار می رود تا از ورود پلی استایرن های غیر استاندارد به کارگاه ساختمانی جلوگیری کنند. 

دبیر کارگروه مصالح و تجهیزات صنعت ساخت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در بازدیدهای انجام شده، علاوه بر عرضه مصالح ساختمانی غیراستاندارد، فروش با قیمت بالا هم شناسایی شده و با متخلفان برخورد شد. 

کاظم پور گفت: بازدید کارگروه مصالح و تجهیزات صنعت ساخت استان از واحدهای عرضه مصالح ساختمانی در استان برای بررسی نحوه عرضه مصالح ساختمانی و مطابقت آن با استانداردهای ابلاغی سازمان ملی استاندارد در خصوص مصالح ساختمانی ادامه دارد.

دبیر کارگروه مصالح و تجهیزات صنعت ساخت خراسان شمالی گفت: این بازدیدها با مشارکت نمایندگانی از حوزه مدیریت نظام فنی اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، دفتر فنی استانداری خراسان شمالی، اداره کل استاندارد و سازمان صنعت معدن و تجارت استان انجام می شود.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.  

برچسب‌ها بجنورد مصالح ساختمانی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد مصالح ساختمانی خراسان شمالی بجنورد مصالح ساختمانی خراسان شمالی عرضه مصالح ساختمانی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۶۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است

شهردار شهرکرد گفت: موضوع تخلفات ساختمانی مسئله مهمی است که نیازمند هم‌افزایی تمام دستگاه‌های مسئول است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، محمدحسین واحدیان، امروز_شنبه هشت اردیبهشت_ در جلسه هم‌اندیشی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهرکرد با معاون دادستان مرکز چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های شهروندان که از لحاظ اصول شهرسازی در هر شهری تأثیرگذار است، بحث رسیدگی به شکایات مرتبط با ساخت‌وسازهای غیرمجاز و پیشگیری از وقوع تخلفات در شهر است که اگر مدیریت و ساماندهی نشود می‌تواند عواقب نامطلوبی برای شهروندان و شهر داشته باشد.

وی افزود: برای اینکه نظامی در شکل‌گیری شهر ایجاد شود ضوابطی در حوزه طرح تفضیلی شهرسازی تدوین می‌شود و با همکاری کمیسیون ماده ۵ برای کل شهر و بعضاٌ برای پهنه‌هایی از شهر تصمیماتی گرفته شد که در صورت تأیید و تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی در تهران اجرایی می‌شود.

شهردار شهرکرد اضافه کرد: شهرداری شهرکرد از سال گذشته تاکنون از ارسال لایحه به صورت موردی در کمیسیون ماده ۵ خودداری کرده و سعی بر این است ضوابط برای عموم مردم برقرار باشد.

واحدیان با اشاره به نظارت واحد اجراییات در بدو وقوع تخلفات ساختمانی تصریح کرد: دستگاه قضائی با متخلفین ساخت‌وساز غیر مجاز برخوردهای جدی می‌کنند که قابل تقدیر است.

وی تاکید کرد: سامانه ۱۳۷ شهرداری آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز و تصرفات غیر قانونی است.

عزم جدی دستگاه قضائی برای مقابله با تخلفات ساختمانی

مهدی عسگری، معاون دادستان مرکز چهارمحال و بختیاری، در این جلسه اظهار کرد: بسیاری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهر در شب اتفاق می‌افتد که این امر نیازمند نظارت جدی‌تر و هماهنگی بیشتر نیروی انتظامی و واحد اجراییات شهرداری است.

وی گفت: تشدید برخورد جدی با متخلفین ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرکرد توسط دستگاه قضائی تشدید می‌شود.

معاون دادستان مرکز چهارمحال و بختیاری، اضافه کرد: دستگاه قضا و دادستانی به دنبال مچ‌گیری نیستند، اما از سویی متولیان جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیز باید طبق قانون به وظایف خود عمل کنند.

عسگری با اشاره به تشدید برخورد جدی دستگاه قضائی با متخلفان ساخت‌وسازهای غیرمجاز افزود: از این پس آرای صادره مبنی بر قلع و قمع باید اجرایی شود و همکاری و تعامل بیشتر نیروی انتظامی با واحد اجراییات شهرداری، جهت جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز ضروری است.

کد خبر 748467

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • گام بلند استارتاپ «طرح تو طرح» برای نوآوری دیجیتال در معماری
  • کاربرد انواع سنگ های مختلف
  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود
  • استفاده از بتن حاوی گرافن در آمریکا
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی