Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینعلی خواجه‌مظفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: نرخ بیکاری استان در چهار سال گذشته به ترتیب ۹.۸، ۱۱، ۹.۱ و ۷.۵ درصد از سوی مرکز آمار ایران ثبت شد که در بحث نرخ بیکاری قائل به این آمار نیستیم بلکه معتقدیم آمار اشتغال ناقص هم باید به این آمار افزوده شود.

وی اظهارداشت: سهم اشتغال سال گذشته در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات در سطح ملی به ترتیب ۱۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳، ۳۳.۸ و ۴۹.۹ درصد بود که در استان این سهم به ترتیب ۲۴.۳، ۲۹.۹ و ۴۵.۸ درصد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد : ساماندهی مشاغل و تعهدات اشتغال با حمایت از مشاغل خانگی نقش بسزایی در رشد اقتصادی، اشتغال و درآمد دارد.

وی تصریح کرد: رویکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حمایت از مشاغل خانگی مستقل به ویژه شرکت‌های پیشران و پشتیبان است.

خواجه‌مظفری یادآور شد:  از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۸۷۰ نفر معادل ۶ درصد کل میزان تعهد، شغل ایجاد شد که سهمیه تعهد استانی اشتغال ۴۱ هزار و ۸۰ نفر است.

به گفته وی نرخ مشارکت اقتصادی استان در سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ به ترتیب ۳۸.۳، ۳۸.۶، ۳۹.۱ و ۳۷.۹ درصد بود.

وی ادامه داد: سال گذشته سه هزار و ۱۶۵ نفر از این اداره کل بیمه بیکاری دریافت کردند که این آمار سال ماقبل آن سه هزار و ۸۶۹ نفر بودو در سال ۹۹ تعداد ۱۷۶ هزار و ۵۰ نفر و سال گذشته ۱۸۰ هزار و ۲۴۹ نفر بیمه شده اجباری در گلستان داشتیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: سهم گلستان از محل تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری پنج هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال بود که پنج هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال پرداخت شد.
وی یادآور شد: دولت چند روز قبل به بانک‌های عامل پرداخت این تسهیلات مجوز داد، از محل پرداخت تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری، تسهیلات مجدد به متقاضیان داده شود که سهم گلستان از محل این منابع هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال است.
وی بیان کرد: سهم گلستان از تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه در سال مالی ۱۴۰۰ که تا پایان تیر ماه امسال است، ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال برای ۴۴۰ طرح بود که
اکنون ۲ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال معادل ۱۹ درصد پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان این که با این میزان پرداختی از محل این منابع رتبه دوم را داریم، گفت: همچنین سهم استان از محل تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ موضوع پرداختی از سوی دستگاه‌های حمایتی همچون بهزیستی و کمیته امداد ۱۸ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال است.

خواجه‌مظفری اظهارداشت: تسهیلات مشاغل خانگی استان ۶۳۸ میلیارد ریال بود که ۴۱۰ میلیارد ریال معادل ۶۷ درصد پرداخت شده و ۸۳ درصد آن را هم بانوان دریافت کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: سامانه جستجوی شغل، بستری برای اتصال کارفرما و کارجو است و از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت ماه، ۱۸۶ نفر از طریق این سامانه مشغول کار شدند.

استان ۲ میلیون نفری گلستان ۱۴ شهرستان دارد.

برچسب‌ها گرگان سال تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین اشتغال زایی گلستان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گرگان سال تولید دانش بنیان اشتغال آفرین اشتغال زایی گرگان سال تولید دانش بنیان اشتغال آفرین اشتغال زایی گلستان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کار و رفاه اجتماعی گلستان مدیرکل تعاون میلیارد ریال سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۶۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار

محمد محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام اظهار کرد: با اتمام عملیات لوله‌گذاری شبکه توزیع آب این روستا به طول هفت کیلومتر، نصب انشعابات آب روستا آغاز شده که ظرف چند روز آینده به اتمام می‌رسد.

وی افزود: این پروژه از محل پروژه‌های جهاد آبرسانی، با همکاری آبفای استان و با استفاده از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بسیج سازندگی سپاه استان در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام تصریح کرد: همزمان با این اقدامات خط انتقالی به طول پنج کیلومتر برای انتقال آب از مخزن به روستا شروع که به علت وجود معارض در مسیر کار متوقف شد.

محمدی یادآور شد: با اتمام نصب انشعابات، شبکه آب روستا به خط انتقال قدیمی وصل می‌شود که امیدوارم با رایزنی‌های صورت گرفته مشکل معارضین هم رفع شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام مطرح کرد: با اتمام عملیات فوق ۳۰۰ خانوار با جمعتی بیش از یک هزار و ۴۰۰ نفر از اهالی روستای سرپله شهرستان آبدانان از نعمت آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی بهره مند می‌شوند.

محمدی در پایان با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های آبرسانی به‌ویژه در روستا‌ها و مناطق محروم، تشریح کرد: آبفای استان در صدد است با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی، آب آشامیدنی سالم و پایدار برای روستا‌ها و شهر‌های دچار تنش آبی را تامین کند و در دسترس مردم قرار دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته در آسمان گلستان حاکم است
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد