Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری جماران: دیروز در میان انبوه خبرهایی که از مراسم سالگرد ارتحال امام و حواشی آن مخابره می شد، یکی از کاربران نه چندان معروف توییتر، با انتشار عکسی که در آن گروهی در جلوی ضریح روی صندلی و با رعایت فاصله اجتماعی نشسته بودند و گروهی پشت ضریح مطهر امام بدون فاصله بودند، به طعنه نوشت: «فرق بیزینس کلاس و اکونومی در مراسم سالگرد»

این مطلب تا حدودی منتشر شده بود که ناگاه جناب آقای سید عباس صالحی وزیر سابق ارشاد هم بر روی این موج، سوار شده و با عنوان «به کجا چنین شتابان» از تفکیک مزبور انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بعد از آن بود که سردبیر جماران با انتشار عکسی از ساعات اولیه مراسم و در پاسخ به این شبهه نوشت: «آنچه نظم مراسم 14 خرداد را در ردیف های عقب بر هم زد، ازدحام یک جمع خاصّ برای اخلال در سخنرانی سید حسن خمینی بود.

‌در این عکس‌ پیداست که صندلی به تعداد لازم تدارک دیده شده بود، اما اخلالگران با هل دادن سایرین جا را بر مردم تنگ کردند و البته پاسخ شان را از رهبر انقلاب گرفتند.»

اما آنچه مرا به نوشتن این سطور راغب کرد تذکر نکته ای به وزیر سابق ارشاد است که باید حداقل در طول دوره مدیریت خود درک درستی از فضای مجازی به دست آورده باشد. در حالیکه ایشان هم ظاهرا بدون توجه به صحت و سقم یک خبر و با قرار گرفتن در موج های رسانه ای به سرعت می خواهد خود را «آوانگارد» و منتقد نشان دهد. 

این در حالی است که اگر از هیچ کس انتظار نرود از جناب عباس صالحی با سابقه حضور در شورای عالی فضای مجازی و اطلاع از دروغ های بیشمار این واردی،  این انتظار هست که قبل از توییت کردن، و با عرض معذرت «موج سواری»، ابتدا از اهل فن، چند و چون داستان را جویا شود. وقتی که یک وزیر سابق درباره اتفاقی به بزرگی مراسم ارتحال امام، چنین شتاب زده می نویسد، حتما ظرفیت پذیرش این سخن دروغ افزایش پیدا می کند و آتش دروغ بیشتر در خرمن انقلاب می افتد. 

بگذریم که این بزرگوار تنها در اموری که خطری برایش به همراه نداشته باشد، «آوانگارد» است و در بقیه موارد احساس تکلیف نمی کند. 

البته اکنون از ایشان این انتظار باقی است که با شجاعت اشتباه خود را پس بگیرد و بابت انتشار دروغ عذرخواهی کند.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا امام خمینی مراسم ارتحال امام افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا وزیر سابق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۶۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ سال محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف در آزمون سراسری

رییس سازمان سنجش کشور گفت: بسته به میزان تخلف داوطلبان بین یک تا ۱۰ سال از تحصیل محروم خواهند شد و کسانی که داوطلب نیستند، علاوه بر جریمه نقدی از سوی مقامات قضایی بین ۱ تا ۵ زندان مواجه خواهند شد.

عبدالرسول پورعباس، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش کشور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تخلفات آزمون سراسری اظهار کرد: امسال ۴ مورد تخلف در آزمون سراسری از سوی داوطلبان گزارش شده، سال گذشته این رقم حدود ۱۰۰۰ مورد بود، امسال با استفاده از تجهیزات ضریب تخلفات کاهش داشته است.

معاون وزیر علوم بیان کرد: بسته به میزان تخلف داوطلبان بین یک تا ۱۰ سال از تحصیل محروم خواهند شد و کسانی که داوطلب نیستند، علاوه بر جریمه نقدی از سوی مقامات قضایی بین ۱ تا ۵ زندان مواجه خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اسپانیا قصد دارد ۴ کشور دیگر را به رسمیت بشناسد
  • وزیر ارشاد: اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!
  • سه سال انتظار برای ارشاد مدیران
  • (عکس) روبوسی کاظم صدیقی و وزیر ارشاد در نماز جمعه
  • (عکس) اولین حضور مهدی فضائلی در یک مراسم بعد از حملات تندروها به او بخاطر توئیتش
  • ۱۰ سال محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف در آزمون سراسری
  • عکسی از اولین حضور مهدی فضائلی در یک مراسم بعد از حملات تندروها به او بخاطر توئیتش
  • استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد
  • بازدید وزیر علوم از محل انتظار والدین داوطلبان کنکور ۱۴۰۳
  • نخست‌وزیر سابق فرانسه مجرم شناخته شد