Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، ساخت و ساز ایستگاه فضایی تیانگونگ وارد مرحله مهمی شده است.

موشک لانگ مارچ ۲اف (Long March-۲F) که حامل فضاپیمای شنژو-۱۴ (Shenzhou-14) است، در ساعت ۱۰:۴۴ صبح (۷:۱۴ به وقت تهران) از مرکز پرتاب ماهواره جیوکوان در شمال غربی چین پرتاب شد و تلویزیون دولتی نیز آن را به صورت زنده پخش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساخت ایستگاه فضایی سال گذشته با پرتاب اولین و بزرگ‌ترین ماژول از سه ماژول آن (Tianhe) محل زندگی فضانوردان بازدید کننده آغاز شد. ماژول‌های Wentian و Mengtian به ترتیب در ماه‌های ژوئیه و اکتبر راه‌اندازی می‌شوند و به Tianhe متصل می‌شوند تا یک ساختار T شکل را تشکیل دهند.

چن دونگ، ۴۳ ساله، فرمانده ماموریت شنژو-۱۴ و هم‌تیمی‌هایش، لیو یانگ ۴۳ ساله و کای زوژه  ۴۶ ساله که همگی از دومین گروه از فضانوردان چینی هستند، به مدت ۶ ماه در ایستگاه فضایی زندگی و کار خواهند کرد تا اینکه در ماه دسامبر به زمین بازگردند؛ یعنی زمانی که خدمه شنژو-۱۵ وارد آنجا شوند.

فضانوردان به ترتیب از راست به چپ: لیو یانگ، چن دونگ و کای زوژه

این گروه اعزامی، تجهیزاتی را در داخل و خارج ایستگاه فضایی نصب خواهند کرد و طیف وسیعی از تحقیقات علمی را انجام خواهند داد.

چن روز شنبه در یک کنفرانس خبری گفت: «ماموریت شنژو-۱۴ یک نبرد محوری در مرحله ساخت ایستگاه فضایی چین است. وظیفه سخت‌تر، مشکلات بیشتر و چالش‌ها بزرگ‌تر خواهند بود.»

این ایستگاه فضایی برای طول عمر حداقل یک دهه‌ای طراحی شده است.

کد خبر 681113 برچسب‌ها فضانورد چین فضاپیما - کاوشگر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فضانورد چین فضاپیما کاوشگر ایستگاه فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۶۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند

یک رسانه عبری زبان از قرار داد فروش پهپادهای چینی به ارتش رژیم صهیوینستی پرده برداشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه گلوبس در خبری در این رابطه اعلام کرد، ارتش اسرائیل هواپیماهای بدون سرنشین از دو شرکت چینی DJI وOtel خریداری کرده است تا کمبود موجود در را از این طریق برطرف سازد.

به نوشته این رسانه عبری زبان ارتش اسرائیل قرار است با دو شرکت چینی قرار داد خرید چند هزار هواپیمای بدون سرنشین را امضا کند.

براساس ارزیابی‌های موجود قرار است این هواپیماهای بدون سرنشین برای ماموریت‌های تصویر برداری از داخل و خارج ساختمان‌ها در مسافت‌های کوتاه و جمع آوری اطلاعات امنیتی در نوار غزه مورد استفاده قرار بگیرند.

با این حال احتمالا این هواپیماها نتواند در شمال (فلسطین اشغالی) فعالیت کنند و ماموریت هایش در این منطقه با چالش مواجه خواهد شد، چون حزب الله توانمندی پیشرفته‌ای در شناسایی هواپیماهای بدون سرنشین چینی دارد.

کارشناسان به این ر سانه عبری زبان خبر دادند، سهولت راه اندازی و استفاده از ویژگی‌های هواپیماهای بدون سرنشین چینی است و از اینرو می‌توان به شکل ویژه‌ای آن را برای نظامیان احتیاط که برای مدت کوتاهی در ارتش فعالیت می‌کنند، مورد استفاده قرار داد.

در عین حال قرار است تمامی این هواپیماها پیش از آغاز ماموریت ایزوله شده و امکان ارتباط با شرکت سازنده از آنها گرفته شود تا اطلاعات ارتش اسرائیل به طرف‌های چینی منتقل نگردد.

انصراف آمریکا از تحریم گردان جنایتکار ارتش اسرائیلضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصراللهحمله پهپادی حزب الله به 2 پایگاه نظامی ارتش اسرائیل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (ویدئو) خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی (فیلم)
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • چین اولین کشوری خواهد بود که خاک مریخ را به زمین می‌آورد
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند