Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله محسن اراکی نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری در مراسم بزرگداشت سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد در اراک مطالبی به شرح زیر در مورد امام راحل، انقلاب اسلامی ایران و شهدا به شرح زیر بیان کرد ۰

کاری که امام راحل بوسیله انقلاب انجام دادند ابعاد گسترده‌ای دارد که یکی از آن ابعاد زندگی ساز بودن و حیات آفرین بودن انقلاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام خمینی رحمت الله علیه سعادت را برای همه ملت‌های جهان می‌خواست و با این تفکر انقلاب اسلامی را رهبری کرد و به پیروزی رساند، انقلابی که برای تمام آزادی خواهان جهان الگو بوده و هست.

بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران پرچمدار حیات آفرینی در جامعه و رهبر بزرگ انقلاب حضرت امام خمینی (ره) به همه ملت ایران، مستضعفان جهان و آزادی خواهان و عدالت خواهان بود و ملت ایران و تمامی آزادیخواهان جهان باید قدردان امام راحل باشند و از نعمتی که خدا نصیب ما کرده نگهداری کنند.

امام راحل سعادت را برای همه ملت‌های جهان می‌خواست و با این تفکر انقلاب اسلامی را رهبری کرد و به پیروزی رساند، انقلابی که برای تمام آزادی خواهان جهان الگو بوده و هست.

شخصیت حضرت امام (ره) شخصیتی کم نظیر و بی نظیر هست و انقلاب بزرگی که حضرت امام رهبری فرمودند و به ثمر نشست و به رهبری جانشین امام و شاگرد شایسته حضرت امام و نمونه کامل خلیفه برحقِ حضرت امام (ره) مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای تداوم دارد.

این کار عظیمی که حضرت امام انجام دادند هم نیازمند تحلیل و شناخت عمیق‌تر است و هم وظیفه ما را در نگهداری این امانت بزرگ و حمایت از این دستاورد عظیم الهی و انسانی سنگین می‌کند.

شهدا پیروان راستین امام راحل بوده و برای صیانت از اسلام و خاک وطن وارد میدان مبارزه شدند و حیات واقعی را به ما آموختند، خون شهدا نماد هرچیزی است که در جامعه تزریق می‌شود و آنان به معنای واقعی کلمه حیات آفرین هستند.

شهدا نماد حیات انقلاب اسلامی هستند که در برابر ارزش‌های بلند فداکردند و جامعه‌ای که شهید پرور است و برای احقاق حق الهی و دفاع از ارزش‌ها آماده شهادت است به هیچ وجه شکست نخواهد خورد و به هیچ عنوان متوقف نخواهد شد و این جامعه سد شکن است و راه خود را ادامه می‌دهد.

با همت مردم و مسئولان از مشکلات اقتصادی هم گذر خواهیم کرد و روز‌های خوشی را درپیش داریم، روز‌های اقتدار اقتصادی در پیش است و روزی خواهد آمد که آمریکا و اروپا به ما محتاج خواهند بود و یقین بدانید این مهم اتفاق خواهد افتاد.

کتمان حقیقیت یکی از مهمترین روش‌هایی است که دشمنان از آن برای رسیدن به اهداف خود از آن استفاده می‌کنند و باید با گفتمان و استفاده از ظرفیت رسانه مانع آن شویم.

جامعه غرب در برابر ظلمی که در حق مردم مظلوم و ستمدیده می‌شود بی تفاوت است و ثروت ملت‌ها را می‌ربایند و اگر کسی اعتراض کند او را محکوم می‌کنند.

آنچه امروز در جامعه بین المللی قابل مشاهده است مرگ حیات حقیقی انسانی است و اسلام آمده است تا حیات انسانی را به جهانیان عرضه کند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آیت الله اراکی قیام 15 خرداد انقلاب اسلامی آزادی خواهان خواهان جهان امام راحل حضرت امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۷۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما  و به نقل از روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه دبیران و مدیران جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در دوره بیست‌ویکم افزود: برگزارکنندگان در این دوره مجموعه‌ای از عناصر هنری در بخش‌های مختلف را گردآوری کردند. حضور افراد تراز اول در این جلسه فرصت مغتنمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره فیلم رضوان اتفاق مبارکی است و هرآنچه در جلسه مطرح شد سرشار از امید و انگیزه برای آینده بود.

اسماعیلی افزود: جشنواره امام رضا (ع) باید به عنوان معتبرترین جشنواره فرهنگی هنری کشور قرار گیرد چراکه تمام داشته‌ها و افتخارات فرهنگی هنری ما به برکت وجود امام رضا (ع) است.

وی با اشاره به کتاب دو قرن سکوت عبدالحسین زرین‌کوب گفت: آغاز قرن سوم همزمان با حضور علی‌بن موسی الرضا است و این درخشش تمدن اسلامی و ایرانی که از قرن سوم درخشش خود را آغاز کرده و در قرن پنجم به قله خودش رسیده، نشان دهنده‌ی این موضوع است که اساسا نام دیگر این تمدن تمدن رضوی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: مجالس در این دوره به صورت مجالس علمی و آزاداندیشی بوده و به‌طور کلی هر جامعه‌ای که می‌خواهد به حوزه تمدنی برسد با استفاده از ذات آزاداندیشی است که در فرهنگ اسلامی جاری است. دوره جمهوری اسلامی دوره‌ای نو از تمدن نوین اسلامی است. ما در حال بازخوانی تمدن رضوی هستیم.

اسماعیلی با اشاره به نگاه بین‌المللی در بنیاد امام رضا گفت: حضرت رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است. در سفر اخیر خود به پاکستان مشتاقان از مردم تا مقامات برای زیارت امام رضا (ع) ابزار علاقه می‌کردند.

وی افزود: بعد از امام حسین (ع) در میان ائمه‌اطهار (ع) این میزان از تشویق به زیارت را برای امام رضا (ع) داریم چرا که منبع فیض است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: افتخار داریم در این جشنواره همگی خادم امام رضا (ع) باشیم.

اسماعیلی در پایان با آرزوی بهره‌مندی از شفاعت و عنایت امام رضا (ع) و صلوات بر محمد و آل محمد به جلسه پایان داد.

جلسه دبیران و مدیران بیست‌ویکمین دوره جشنواره امام رضا (ع) ۸ اردیبهشت با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محلل این وزارتخانه برگزار شد.

تبادل نظر درباره رویکرد‌های آتی جشنواره و ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده از محور‌های این جلسه بود.

سیدمحمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، فرهاد قائمیان دبیر بیست‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی و فرهنگی امام رضا (ع)، سعید زمانی مدیرعامل بیست‌ویکمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، محمدحسین لطیفی دبیر جشنواره فیلم رضوی و فیلم رضوان و جمعی از دبیران و مدیران این دوره از جشنواره از حاضران در جلسه بودند.

دیگر خبرها

  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • کارگر خالق و محور در امر تولید است
  • پیش‌بینی امام خمینی (ره) از سرکوب‌ها در آمریکا: آنها تحمل آشفتگی خوابشان را ندارند