Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مسئول ستاد ترویج مکتب شهید سلیمانی در استان کرمان گفت: سوگواره ملی تعزیه ده زیار آشنایی بهتر جوانان با فرهنگ عاشورا و تفسیر واقعی جمله "ما ملت امام حسینیم" است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، علیرضا منظری توکلی در حاشیه برگزاری نهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار در جمع خبرنگاران با تقدیر از اقدام خوب و ارزشمند مردم ده زیار در برپایی سوگواره ملی تعزیه در این روستا اظهار داشت: بی شک برگزاری این رویداد ملی یکی از کارهای فاخری در راستای عمل به توصیه مقام معظم رهبری برای انتقال ارزش‌های دینی و انقلابی به نسل جوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سراسر چند ساعت برگزاری این مجلس تعزیه به چشم خود اشتیاق را در چشم همه مخاطبان که اکثر آنها هم از قشر جوان بودند، دیده و شاهد بودم که با تمام وجود تعزیه را تعقیب می‌کردند، ادامه داد: به جرات می‌توان گفت کمتر رسانه‌ها به این زیبایی می‌تواند ارزش‌ها را انتقال دهد.

مسئول ستاد ترویج مکتب شهید سلیمانی در استان کرمان با اشاره به بصیرت افزایی، انتقال مفاهیم ارزشی و فرهنگ حسینی و عاشورایی که در جای جای تعزیه هنرمندانه به مخاطبان منتقل می‌شود گفت: امروز دشمنان انقلاب و نظام به دنبال جدا کردن نسل جوان ما از اسلام، انقلاب و ارزش‌های دینی هستند.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب به استفاده از ابراز هنر برای انتقال مفاهیم ارزشی به جامعه بیان کرد: برگزاری این سوگواره در ایام ارتحال امام خمینی (ره) که خود احیاگر اسلام ناب محمدی در کشور ما بودند، کاری فاخر، مهم و به یاد ماندنی در راستای انتقال معارف و ارزش‌های اسلامی و آگاهسازی جوانان از تاریخ عاشورا است.

منظری توکلی با ابراز تاسف از اینکه امروز در جامعه برخی از ارزش‌ها به فراموشی سپرده شده و آن گونه که باید اخلاق‌مدارانه رفتار نمی‌کنیم بیان کرد: امروز جامعه بیش از هر چیز به احیای سیره اهل بیت (ع) و در زندگی سراسر درس آموز آنها نیازمند است.

نهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار به کار خود پایان داداستاندار کرمان: نهادهای فرهنگی از برگزاری سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار حمایت کنندرئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: رویداد ملی تعزیه ده‌زیار غنای این هنر ملی و مذهبی را به‌همراه دارد

وی با اشاره به خاطره‌ای شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی سید الشهدای جبهه مقاومت و مقایسه اسلام علوی و فاطمی با اسلام آمریکایی و انگلیسی گفت: شهید سلیمانی حتی در عرصه نبرد سخت با دشمن هیچ وقت اخلاق را زیر پا نگذاشت و پایبند ارزش‌ها بود.

مسئول ستاد ترویج مکتب شهید سلیمانی در استان کرمان با اشاره به این جمله به یادگار مانده ارزشمند از شهید سلیمانی که "ما ملت امام حسینیم" افزود: مکتب حاج قاسم، مکتب عاشورا و امام حسین (ع) است و مجالس تعزیه محل تبلیغ معارف اسلامی است.

وی با اشاره به لزوم ترویج مکتب شهید سلیمانی که همان مکتب عاشورا و امامین انقلاب است گفت: نسل جوان ما باید با ارزش‌های ناب اسلام و انقلاب آشنا شده و ادامه دهنده راه شهدا و سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید سلیمانی باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با تقدیر از همه مردم متدین، انقلابی و قرآنی روستای ده زیار و برپا کنندگان این سوگواره ملی بسیار مهم و ارزشمند افزود: برگزاری این سوگواره در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری بود و امیدواریم سیره اهل‌بیت (ع)، امام حسین (ع) و شهدا در زندگی ما جاری و ساری شود.

انتهای پیام/511/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهید سپهبد قاسم سلیمانی شهید تعزیه استان کرمان شهید سپهبد قاسم سلیمانی شهید تعزیه استان کرمان سوگواره ملی تعزیه ده زیار ترویج مکتب شهید سلیمانی استان کرمان ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۷۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود

اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مرتضی متشرغی «دبیر اجرایی» این اجتماع مردمی با اعلام این خبر گفت: شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، از ساعت ده صبح، عزاداران مکتب جعفری به سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام برای بیست و چهارمین سال برگزاری تجمع در میدان صادقیه، جمع شده و به اقامه عزا می‌پردازند.

وی افزود: در این مراسم که با قرائت قرآن توسط استاد هادی موحد امین و سخنرانی حضرت حجه الاسلام والمسلمین سید علیرضا حسینی همراه خواهد بود، مادحین حاج سعید حدادیان، حاج امیر عباسی، حاج عبدالرضا هلالی، کربلایی علی پور کاوه و کربلایی محمد حسین حدادیان، در عزای این امام همام مداحی خواهند کرد.

متشرعی با دعوت از عموم شهروندان و عاشقان مکتب جعفری ادامه داد:تشییع پیکر مطهر شهید گمنام، فعالیت ده‌ها موکب مردمی، حضور دستجات عزاداری از مساجد و هییت‌های شمال‌غرب تهران در این اجتماع از موضوعات دیگر این رویداد مذهبی مهم در پایتخت خواهد بود 

دبیر اجرایی اجتماع صادقیون در پایان گفت: در راستای اجرای این اجتماع، محدودیت‌های ترافیکی نیز از طریق پلیس راهور اعمال خواهد شد که متعاقبا اطلاع رسانی می‌شود

دیگر خبرها

  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • قاسم‌پور: مدیران آگاه و سالم باشند کار فوتبال خوب پیش می‌رود
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود