Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@16:16:00 GMT

سهام تسلا پس از ایمیل ماسک سقوط کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۵۷۸۴۵

سهام تسلا پس از ایمیل ماسک سقوط کرد

ارزش سهام سازنده خودروهای برقی تسلا با انتشار اخباری مبنی بر اینکه ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت قصد دارد استخدام‌ها را متوقف کند و ۱۰ درصد از نیروهای فعلی را نیز کاهش دهد، بیش از ۹ درصد سقوط کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، ارزش سهام سازنده خودروهای برقی تسلا در روز جمعه با انتشار اخباری مبنی بر اینکه ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت قصد دارد استخدام‌ها را متوقف کند و 10 درصد از نیروهای فعلی را نیز کاهش دهد، بیش از 9 درصد سقوط کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویترز اواخر روز پنجشنبه به نقل از ایمیلی که ماسک برای مدیران تسلا ارسال کرد، گزارش داد که وی "احساس بسیار بدی" در مورد اقتصاد دارد و خواستار تعدیل نیرو شده است.

این گزارش به دنبال خبری منتشر شد که ماسک از همه کارکنان تسلا و اسپیس ایکس خواسته است تا دورکاری را متوقف کنند و حداقل 40 ساعت در هفته در محل کار خود حضور داشته باشند و به دفتر اصلی گزارش دهند.

ماسک 4 میلیارد دلار دیگر از سهام تسلا را فروختکاهش ارزش سهام تسلا پس از پیشنهاد ماسک برای فروش سهم خود

تسلا و شرکت های تابعه آن بر اساس پرونده مالی سالانه خود، تا پایان سال 2021، 99290 نفر در سراسر جهان در استخدام خود داشته‌اند.

بر اساس این گزارش، سهام تسلا امسال در بحبوحه فروش گسترده سهام شرکت‌های فناوری بیش از 25 درصد کاهش یافته است.

تسلا مانند سایر خودروسازان، با کمبود قطعات و مشکلات زنجیره تامین که در اثر همه‌گیری کووید و تهاجم روسیه به اوکراین تشدید شده، مقابله کرده است.

اما تسلا همچنین در تلاش است تا از تأثیر قرنطینه‌های شدید کرونایی در شانگهای چین، جایی که کارخانه آن واقع شده و به طور قابل توجهی تولید خودروی آن را با مشکل مواجه کرده است، رهایی یابد.

روز جمعه، کارشناسان سهام مؤسسه مالی Cowen برآوردهای خود را برای تحویل خودروهای تسلا در سه ماهه دوم با در نظر گرفتن تأثیرات چین کاهش دادند.

ایلان ماسک علاوه بر نگرانی‌هایش در تسلا، همچنین در حال معامله برای خرید شرکت توییتر با قیمت 54.20 دلار برای هر سهم یا حدود 44 میلیارد دلار است. با کاهش سهام تسلا، برخی از منابع سرمایه ماسک نیز کاهش می یابد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خودرو آمریکا خودرو آمریکا سهام تسلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۷۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکتشافات جهانی نفت و گاز سقوط کرد

اکتشافات جهانی نفت و گاز در سال میلادی گذشته، به معادل ۵ میلیارد بشکه نفت کاهش و همزمان، هزینه‌های اکتشاف نزدیک به دو برابر افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، گزارش مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) که توسط خبرگزاری آنادولو نقل شده است، نشان می‌دهد ۶۰ درصد از پنج میلیارد بشکه، اکتشاف نفتی جدید و مابقی آن، اکتشافات گازی بوده است.

این پنج میلیارد بشکه در مقایسه با معادل ۱۰.۵ میلیارد بشکه نفت اکتشاف شده در سال ۲۰۲۲، کاهش نشان می‌دهد و استدلال‌های اوپک را تائید می‌کند که با وجود رشد تقاضا، صنعت نفت و گاز به میزان کافی در تولید، سرمایه گذاری نمی‌کند. اوپک، علت این روند را دلسردی سرمایه‌گذاری از مواضع آژانس‌های پیش‌بینی‌کننده و دولت‌های حامی گذار انرژی، می‌داند.

مشکل هزینه هم احتمالا در کاهش نرخ سرمایه گذاری موثر بوده است. مجمع کشورهای صادرکننده گاز گزارش کرد هزینه اکتشاف معادل هر بشکه نفت در سال ۲۰۲۳ برای گاز طبیعی، به ۵.۳۰ دلار در مقایسه با ۲.۶۰ دلار در سال ۲۰۲۲، افزایش یافت.

طبق گزارش  این گروه، هزینه‌های اکتشاف برای نفت هم به طور قابل توجهی افزایش یافته و از ۳.۵۰ دلار معادل هر بشکه نفت در سال ۲۰۲۲، به ۸.۸۰ دلار معادل هر بشکه نفت صعود کرده است که می‌تواند به دلیل انجام بیشتر اکتشافات جدید در بلوک‌های فراساحلی در آب‌های عمیق باشد.

اطلاعات مجمع کشورهای صادرکننده گاز نشان می‌دهد ۴۱ درصد از اکتشافات جدید در سال میلادی گذشته، در آب‌های فوق عمیق و ۳۰ درصد دیگر در قسمت آب‌های عمیق انجام شده است.

از نظر توزیع جغرافیایی اکتشافات جدید، بزرگترین بخش از اکتشافات جدید در سال ۲۰۲۳، در آسیا با ۳۲ درصد انجام شد و پس از آن آمریکای لاتین (۲۱ درصد) در جایگاه دوم و اروپا و آفریقا هر کدام با ۱۱ درصد، مشترکا در رتبه سوم قرار گرفتند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، افزایش هزینه‌های اکتشاف و چالش‌های موجود در یافتن منابع جدید نفت و گاز، ممکن است باعث کاهش رشد سرمایه‌گذاری در این بخش شود و نگرانی‌هایی را که اکنون به طور منظم توسط اوپک از کسری ساختاری در حال ظهور در بازارهای نفت ابراز می‌شود، تشدید کند، در حالی که تقاضا برای نفت همچنان در مسیر رشد قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثروت ایلان ماسک روی دور افزایش افتاد
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • اکتشافات جهانی نفت و گاز سقوط کرد
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ رشد ۶ درصدی ارزش سهام تسلا
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد
  • تلاش ایلان ماسک برای افزایش فروش تسلا در سفر سرزده به چین
  • حضور سرزده ماسک در چین | تسلای خودران در چین؟
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد
  • جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!