Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اسماعیلی پیش از ظهر یکشنبه در سخنرانی راهپیمایی پانزده خرداد ورامین اظهار داشت: امسال شصتمین سال آغاز نهضت اسلامی مردم ایران است و در آغاز این نهضت بزرگ شاید هیچ تحلیل گر و معلم سیاسی تصور نمی‌کرد سنگ بنای یک نهضت بزرگ پایه گذاری و تمدن بزرگ اسلامی ایجاد شده است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه نقطه شروع این حرکت در روز ۱۳ خرداد ۱۳۴۲ با سخنرانی عصر عاشورای امام در جوار حرم حضرت معصومه (س) که این روزها متعلق به ایشان و برادر بزرگوارشان است بوده است گفت: دستگیری و حضور امام در تهران فضای ملتهبی ایجاد کرد و آن زمان مثل امروز شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های صوتی و تصویری در اختیار نبود و اگر اندک چیزی هم بود در اختیار نهضت قرار نداشت و اما مهم است که بدانیم که چه اتفاقی رخ داد که در همین دیار حسینی چندین هزار نفر کفن پوش روز ۱۵ خرداد در اعتراض به بازداشت و دستگیری امام کفن پوش راهی تهران شدند، چه دلیلی جز غیرت دینی و همیت حسینی در ایام عزای اباعبدالله بود که در این دیدار این نهضت شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه یک جریان قوی دینی پشت حرکت بزرگ مردم دیار ۱۵ خرداد بود افزود: نهضت بدون در اختیار داشتن کوچک‌ترین رسانه صوتی و تصویری توانست این حرکت را رقم بزند و همین شبکه گسترده فرهنگی مردمی و دینی به عنوان یک شبکه زنده و پویا وارد عمل شد و در کمتر از ۲۴ ساعت یک قیام بزرگ و یک قیام تاریخ ساز را در کشور پایه ریزی کرد.

وی بیان داشت: در آن روزها و همزمان با تهران و قم و برخی شهرستان‌ها این دیار حسینی پیشتاز نهضت شد و مرد و زن و پیر و خردسال کنار هم کفن پوش برای آزادی رهبر نهضت حرکت کردند و یک حرکت تاریخی و انقلاب ساز را رقم زدند و این حرکت تاریخی مردم این دیار افتخار آفرید.

اسماعیلی عنوان داشت: اکنون در آستانه ۶۰ سالگی این حرکت، در مقابل ایثار این بزرگ مردان هستیم و نهضت مردم ایران با پشتوانه‌ای بزرگ از خون شهدا نگهبانی می‌کند و در حال حرکت به سمت قله پیشرفت و تمدن سازی است و جمهوری اسلامی و نهضت امام خمینی با رهبری مقام معظم رهبری با تدبیر و شجاعت مسیر شهدا را طی می‌کند و دولت مردمی در سایه سار شهادت بزرگان ۱۵ خرداد ورامین در حال حل مسائل و مشکلات پیش رو است و امیدواریم که با حل مسائل مشکلات و با اراده‌های آهنین خدمتگزاران مردم، شاهد اعتلای هر چه بیشتر سرزمین اسلامی و رسیدن به اهداف و آرمان‌های بلند ایران اسلامی باشیم.

کد خبر 5506879

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری محمد مهدی اسماعیلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی کرمانشاه ساختمان متروپل دهه کرامت امام خمینی ره خطبه های نماز جمعه مراسم ارتحال امام خمینی ره آمار کرونا تبریز قیام 15 خرداد ویروس کرونا متروپل آبادان ۱۵ خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۷۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ

آژانس فضایی اروپا گزارش داده است یک پدیده منحصر به فرد روی مریخ، با عنکبوت‌هایی که در سطح سیاره راه می‌روند اشتباه گرفته می‌شود.

به گزارش فارس، مدارگرد مریخ اکسپرس تصاویری عنکبوت مانند گرفته است، که در واقع فقط ویژگی‌های کوچک و تیره رنگی هستند که با تابش آفتاب بر روی دی‌اکسیدکربن رسوب شده در ماه‌های زمستانی سیاره شروع به شکل گیری می‌کنند.

به گفته آژانس فضایی، نور باعث می‌شود یخ دی اکسید کربن در پایین رسوبات به گاز تبدیل شود، که می‌ترکد و گرد و غبار را به بیرون پرتاب می‌کند.

در حالی که لکه‌ها ممکن است از فضا کوچک به نظر برسند، اما در واقع نسبتا بزرگ هستند. آژانس فضایی اروپا گفت که پهنای این تکه‌ها به ۴۴ متر می‌رسد و در بزرگ‌ترین حالت ممکن است بیش از ۸۰۴ متر عرض داشته باشند.

الگو‌های عنکبوت اولین بار توسط مدارگرد گازی ExoMars Trace مشاهده شده که در سال ۲۰۱۶ به فضا پرتاب شد و در حال مطالعه مریخ برای نشانه‌هایی از حیات احتمالی در گذشته است.

این منطقه که در سال ۱۹۷۲ توسط کاوشگر ناسا کشف شد، به نام Angustus Labyrinthus نیز شناخته می‌شود و در نزدیکی کلاهک قطبی جنوبی سیاره قرار دارد.

به گفته ناسا، مریخ در حال حاضر هوای بهاری را تجربه می‌کند. این آژانس در بیانیه‌ای اعلام کرد مریخ‌نورد کنجکاوی از هوای گرم‌تر این سیاره لذت می‌برد و روی پایش محیطی و کاوش دهانه گیل مریخ کار می‌کند.

دیگر خبرها

  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات
  • (عکس) عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود