Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ آتش‌نشانان در حادثه متروپل هم مثل هر حادثه عظیم دیگری، در خط اول امدادرسانی بوده‌اند، اما این آتش نشانان معتقدند خوبی ‌و مهما‌نوازی مردم آبادان در کلمات نمی‌گنجد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آبادان، ‌‌‌حادثه‌ای غم‌انگیز فضای رسانه‌ای را تکان داد و بار دیگر حادثه پلاسکو را در ذهن‌ها زنده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از اینکه خبر به رسانه‌های رسمی راه پیدا کند، این کاربران شبکه‌های اجتماعی بودند که با انتشار فیلم و تصاویر، خبر ریزش ساختمان 10 طبقه متروپل در خیابان امیری آبادان را به اشتراک گذاشتند. گزارش‌هایی که لحظه به لحظه از وقوع حادثه به اشتراک گذاشته می‌شد نگرانی درباره چرایی وقوع حادثه را مورد پرسش قرار می‌داد. از جمله فیلم‌های به اشتراک گذاشته شده مربوط به مردی بود که گفت امدادگر است. او با وجود اینکه تجهیزات امدادی ندارد خودش را به پارکینگ می‌رساند و می‌گوید برای امداد آمده و از بازماندگانش طلب حلالیت کرده بود.

همزمان با ریزش ساختمان سیل مردم برای امداد‌رسانی ‌به محل حادثه گسیل شد. تصاویر دریافتی از شبکه‌های اجتماعی به خوبی گویای این بود که آبادان نیروی امداد و آموزش دیده برای مقابله با ریزش آوار و حوادث بزرگ را ندارد، با این حال همان توان موجود از آتش نشانان و امدادگران اورژانس، هلال احمر و سگ‌های زنده‌یاب در محل حاضر شدند. همچنین خبر رسید که تیم‌های امداد از شهر‌های اطراف برای کمک در محل حاضر شده‌اند.

‌نیروهای امدادی، آتش‌نشانان، اورژانس، هلال احمر، نیروهای انتظامی و خبرنگاران، همه جا به چشم می‌خورند، هر کس مشغول کاری است تا ذره‌ای از آلام این روزهای آبادان بکاهد. نوارهای زردرنگ "خطر" سرتاسر خیابان امیری را پوشانده است و نیروهایی که تلاش می‌کنند افراد حاضر را به پشت این نوار هدایت کنند.

پس از درخواست مسئولان منطقه آبادان و دستور شهردار تهران 30 آتش نشان به همراه برخی خودرو‌های عملیاتی به صورت هوایی به این شهرستان اعزام شدند تا با توان بیشتری عملیات امدادرسانی و آوار برداری از ساختمان ریزش کرده متروپل آبادان انجام شود.

اما یکی از صحنه‌های زیبا که در اوج شرایط سخت بحرانی، چشم‌نواز و بسیار زیبنده بود کمک‌های مردمی و توزیع وعده‌های غذایی رایگان بین عوامل دست اندرکار امدادرسان و خدمات‌رسان درگیر در بحران ریزش ساختمان متروپل است. صحنه‌های بسیار زیبای همدلی مردم در این شرایط دشوار حادثه و همچنین شرایط نامساعد معیشتی و اقتصادی در  محل حادثه ستودنی و قابل تقدیر است.

مردم فهیم و نجیب آبادنی از زمان وقوع این حادثه دلخراش علاوه بر آنکه در کنار عوامل امدادی، به تلاش برای تسریع در روند امدادرسانی‌ها پرداختند بلکه با توزیع آب، میان وعده و حتی وعده‌های غذایی در خیابان‌های مجاور مجتمع مترو پل آبادان، میهمان‌نوازی و همراهی را به کمال رسانند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس آتش نشانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۸۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ،رئیس سازمان مدیریت بحران کشور  گفت : مسؤلان دولت گذشته بدون توجه به وضعیت این بناها، با برگزاری یک جشن رسانه ای، اعلام کردند که بازسازی خرابی‌های زلزله تمام شده است.

محمد حسن نامی دیروز در سفری دو روزه با هدف بازدید از برخی حوزه‌های مدیریت بحران و ساختمان‌های آسیب دیده از زلزله ۱۳۹۶ به استان کرمانشاه سفر کرده است.

برنامه سفر معاون وزیر با حضور در شهرستان سرپل ذهاب با دیدار با خانواده شهدا و بازدید از ساختمان‌های زلزله زده و آسیب دیده شهرستان آغاز شد.

بازدید از آبشوران، قره سو، سالن‌های چند منظوره شهر کرمانشاه، بافت فرسوده کرمانشاه و... از دیگر برنامه‌های معاون وزیر است.

دیگر خبرها

  • نجات فرد مجروح از بین شعله‌های آتش توسط آتش نشانان
  • توصیف جالب سوگل طهماسبی از مردم اهواز (فیلم)
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • خودروی سواری در تصادف با میکسر مچاله شد
  • موعود شمخانی کیست؟
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • روایت بیداری در آبادان