Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آئین نامه اختصاص ۲ درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی شرکت‌های دولتی برای هزینه در حوزه فرهنگ، هنر، رسانه و فعالیت قرآنی تدوین شده و این هفته به منظور تصویب به دولت ارائه می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر دشت ورامین که در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی حوزه فرهنگ و هنر در چند حوزه و راهبرد اصلی پیگیری می‌شود که نسبت به آن و برنامه‌های ارائه‌شده روشن، وفادار هستیم تا این برنامه‌ها فقط در صحبت‌های خوش‌ آب ‌و رنگ محدود نشده و عملیاتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دولت سیزدهم پس از انقلاب تنها دولتی است که در ماه اول فعالیت خود سند اجرایی فعالیت را در اختیار همه افراد قرار داد و دولت سند تحول خود را در 37 بند تدوین کرد که هفت بند آن به حوزه فرهنگ اختصاص دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: برنامه‌های فرهنگی دولت با نگاه آسیب‌شناسی و وضعیت موجود در همه وزارتخانه‌های فرهنگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، ورزش و جوانان و سازمان‌هایی ازجمله بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاونت زنان ارائه‌شده و مورد بررسی قرار گرفته است.

اسماعیلی بیان کرد: این بررسی با اشراف کامل نسبت به مسائل و مشکلات و شناسایی ظرفیت‌ها و نقاط ضعف انجام گرفته و هم اکنون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و 10 سازمان تابعه با یک برنامه تحولی ذیل، سند تحول دولت اداره می‌شود.

وی با تأکید بر نگاه محرومیت‌زدایی فرهنگی دولت تصریح کرد: مهم‌ترین نگاه دولت محرومیت زدایی از حوزه فرهنگ و هنر است به این منظور که با تشکیل قرارگاه محرومیت زدایی تلاش می‌شود تا شأن و جایگاه وزارت ارشاد به بالاترین جایگاه مدیریتی برسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تاکنون حوزه فرهنگ از این ساختار بی‌بهره بوده و از این رو با کارگروه فرهنگی به ریاست رئیس جمهوری و با حضور پنج وزارتخانه مرتبط با مسائل فرهنگی و پنج شخصیت حقیقی تشکیل شده تا هماهنگی لازم بین وزارتخانه‌های فرهنگی و غیرفرهنگی، اقتصادی و صنعتی ایجاد شود.

اسماعیلی ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی که در لایحه بودجه به تصویب دولت و مجلس رسیده، اختصاص 2 درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی شرکت‌های دولتی برای هزینه در حوزه فرهنگ، هنر، رسانه و فعالیت قرآنی است. آئین نامه این امر تدوین شده و در همین هفته به منظور تصویب به دولت ارائه می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: مرجعیت کار فرهنگی باید به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازگردد تا بتوان با استفاده از این ظرفیت، در حوزه زیرساختی فرهنگ و هنر کشور اقداماتی اساسی انجام داد.

زین‌العابدین: راهبرد ما خدمت به فرهنگ و هنر اصیل است / چشم‌اندازی به سوی تمدن نوین اسلامیمدیریت فرهنگ و هنر در عرصه موسیقی درست عمل نکرده است / رشید بهبوداف و پیوند آواز کلاسیک غرب با موسیقی شرقمعاون وزیر ‌ارشاد‌: باید ‌برای اعتلای هرچه بیشتر فرهنگ و هنر و رسانه تلاش کنیم‌

اسماعیلی ضمن تأکید بر لزوم گسترش نگاه عدالت فرهنگی در جامعه گفت: برای تحقق عدالت در حوزه فرهنگ باید آمایش فرهنگی دقیق و جامع از سراسر کشور انجام داد، از این رو تا کنون 33 سفر شهرستانی به مناطق مختلف کشور انجام گرفته تا از نزدیک مسائل و مشکلات مناطق مختلف مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی ضمن اشاره به مشکلات زیرساختی ورامین عنوان کرد: امروز با وجود تمامی مشکلات بودجه‌ای و اقتصادی کشور، مرکزی به نام ژولیده نیشابوری در ورامین احداث شده که بی توجهی به آن باعث شده حتی آجرها و پله‌های آن هم به سرقت رود و این امر مایه تأسف و نشان از سوء مدیریت فاحش است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امروز دستور آغاز به کار تکمیل این پروژه صادر شده و با انعقاد تفاهم نامه‌، کار اجرایی آن شروع می‌شود، چنین اتفاقاتی نه فقط در حوزه کار اداری، که از نظر شرعی نیز محل اشکال است، دشت ورامین محل بروز جوشش‌های اصیل انقلاب است و باید در حوزه فرهنگ توجه ویژه‌ای به این منطقه داشت.

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حوزه فرهنگ فرهنگ و هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۸۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

در این نشست خبری صابر جعفری کافی‌آباد رئیس مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سجاد یاهک معاون مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور دارند. همچنین ضمن ارایه گزارش عملکرد یک‌ساله مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره طرح‌های ملی خاتمه‌یافته و در دستورکار مرکز توضیحاتی ارایه می‌شود.

نحوه پیشرفت و تحولات شیوه اجرای طرح‌های ملی، از انتخاب مجریان و تعامل با آنان تا تحولات فنی اجرای پرسشنامه و شبکه ملی طرح‌های ملی در کشور و نیز چشم‌انداز مرکز طرح‌های ملی از دیگر مباحث مطرح در این نشست خبری به شمار می‌رود.

همچنین در این نشست درباره سیاست انتشار داده‌های ملی و در دسترس قرار گرفتن نتایج طرح‌ها توضیحاتی ارایه می‌شود.

نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۱۰ صبح در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

کد خبر 6090138 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود
  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد