Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@06:36:04 GMT

حماسه ۱۵ خرداد مبدا انقلاب اسلامی شد

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۵۸۶۲۷

حماسه ۱۵ خرداد مبدا انقلاب اسلامی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ ظهر امروز، یکشنبه پانزدهم خرداد در جمع راهپیمایان بزرگداشت حماسه ۱۵ خرداد که در شهرستان ورامین برگزار شد، گفت: قیام خونین مردم ورامین در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ مبدا انقلاب اسلامی به حساب می‌آید و امسال نیز در واقع شصتمین سال آغاز نهضت اسلامی ملت ایران است، شاید در آغاز این نهضت کمتر تحلیلگر سیاسی تصور می‌کرد که با قیام خونین ۱۵ خرداد، سنگ بنای یک نهضت و تمدن بزرگ‌تر پایه گذاری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نقطه شروع قیام خونین ۱۵ خرداد، روز ۱۳ خرداد ۱۳۴۲ با سخنرانی عصر عاشورای امام راحل در جوار حرم حضرت معصومه (س) رقم خورد و ۱۵ خرداد سال ۴۲ چندین هزار نفر مردم حسینی ورامین در اعتراض به بازداشت و دستگیری امام راحل، کفن پوش راهی تهران شدند و بدون شک غیرت دینی و همیت حسینی عزاداران حسینی آغازگر این نهضت بود.

وزیر فرهنگ در دولت مردمی گفت: این نهضت با بهره‌مندی از شبکه گسترده فرهنگی مردمی به عنوان یک شبکه پویا و دینی وارد میدان شد و در کمتر از ۲۴ ساعت یک قیام تاریخ ساز را در کشور به وجود آورد و این حرکت تاریخی موجب فخر مردم ورامین شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ملت ایران با پشتوانه‌ای بزرگ از خون شهدا نگهبانی می‌کند و با شتاب به سمت قله پیشرفت و تمدن سازی حرکت می‌کند و نهضت امام خمینی (ره) با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری با تدبیر و شجاعت مسیر شهدا را ادامه خواهد داد. همچنین خدمتگزاران در دولت مردمی امیدوارند که با تلاش مضاعف و اراده آهنین، شاهد اعتلای هر چه بیشتر ایران اسلامی باشند.

کد خبر 5506945 زینب رازدشت تازکند

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راهپیمایی ۱۵ خرداد در ورامین قیام 15 خرداد تازه های نشر انقلاب اسلامی ایران سالروز ارتحال امام خمینی کتاب و کتابخوانی امام خمینی ره معرفی کتاب شعرخوانی دفاع مقدس انتشارات شهید کاظمی نشر هنوز فیلم عنکبوت مقدس آیت الله خامنه ای انتشارات انقلاب اسلامی ۱۵ خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۸۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانمایی زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در نیشابور

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نیشابور گفت: تامین و شناسایی ۴٣٠ هکتار زمین در طرح نهضت ملی مسکن با همکاری ادارات منابع طبیعی، راه و‌شهرسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مجاورت روستای دشت انجام شد.   مهدی دونده افزود: بر اساس طراحی انجام شده در این اراضی تعداد پنج هزار و ۶۰۰ قطعه زمین مسکونی جانمایی شده است.   وی ادامه داد: بخشی از این قطعات برای واگذاری به متقاضیان روستایی که در روستا‌های همجوار ثبت نام کرده اند، در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بخش دیگر برای متقاضیان قانون جوانی جمعیت شهر نیشابور که علاقمند به مهاجرت معکوس به روستا هستند، در اختیار راه و شهرسازی قرار گرفته است.   وی با تاکید بر تسریع فرایند انجام کار، از دستگاه‌های متولی خواست تلاش کنند تامین مسکن شهروندان متقاضی هر چه زودتر به سرانجام برسد.

دیگر خبرها

  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • چهره برتر سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد
  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از دانشجویان آزادیخواه اروپا و آمریکا +تصاویر
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • جانمایی زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در نیشابور