Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها روشی غیر شیمیایی برای مبارزه با آفات و بیماری های گیاهی برای باغات کشاورزان ساوجبلاغ در حال انجام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، این روزها روشی غیر شیمیایی برای مبارزه با آفات و بیماری های گیاهی برای باغات کشاورزان ساوجبلاغ در حال انجام است. 

رفیعی کارشناس کشاورزی در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ با نصب تله های فرمونی می توان زمان دقیق ظهور حشرات، پیک و سپماشی را شناسایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
    آتش پیکر رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی هم مبارزه بیولوژیک را استفاده از دشمن طبیعی یا شکارگر آفات علیه آنها روی درختان عنوان می کند.      وی در گفتگو با خبرنگار تیتریک، ادامه می دهد؛ زنبور براکون، زنبور تریکوگراما و کفشدوزک ها مهم ترین شکارگران برای مبارزه با آفات در باغات خواهند بود.    خوشبختانه اقدام جهاد کشاورزی رضایت بسیاری از باغداران و کشاورزان را به همراه داشته و آنها را به استفاده از این روش در مزارع ترغیب کرده است.    یک کشاورز ساوجبلاغی که بیش از ۵۰ سال در عرصه زراعت سابقه دارد در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ تله گذاری در باغ اقدامی بسیار موثر بود.    آنچه حائز اهمیت است رایگان شدن این طرح برای باغداران و کشاورزان بوده و همین مسئله موجب شده تا بسیاری از آنها خواهان انجام آن باشند.      الماسی مدیر جهاد کشاورزی ساوجبلاغ به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ یکی از اهداف ما تولید محصول سالم است در نتیجه طرح مبارزه بیولوژیک اجرا شد.    وی ادامه می دهد؛ طرح مذکور در قالب قرارداد با کلینیک های گیاه پزشکی عملیاتی شده تا علاوه بر سلامت محصول، مسائل زیست محیطی رعایت شود.    طرح جهاد کشاورزی در ۱۰۵۰ هکتار از مزارع، باغات و گلخانه های ساوجبلاغ در حال انجام است تا کشاورزان از مزایای این اقدام بهره مند شوند.    شهرستان ساوجبلاغ با ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار رتبه نخست باغداری را در سطح استان البرز دارد و از این نظر آن را می توان قطب محصولات باغی دانست.          انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۹۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی

فرشته صادقی‌نسب مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون مبارزه با عوامل خسارت‌زا در سطح ۲۴۶ هزار هکتار از مزارع غلات استان انجام شده که ۲۶۱ هکتار آن مربوط به بیماری برگی زنگ زردگندم است.

وی افزود: باتوجه به شرایط جوی مناسب برای ایجاد و گسترش بیماری برگی بویژه زنگ زردگندم در مزارع غلات استان، لازم است کارشناسان شبکه مراقبت ضمن پایش دقیق مزارع، در صورت مشاهده بیماری هرچه سریع‌تر اطلاع‌رسانی لازم را در خصوص کانون‌کوبی و سم‌پاشی مزارع با سموم توصیه شده به کشاورزان انجام دهند.

صادقی‌نسب اضافه کرد: با توجه به نقش بیماری‌ها در کاهش عملکرد محصول، عملیات مبارزه بایستی با نظر کارشناسان شبکه مراقبت و در اسرع وقت انجام گیرد تا علاوه بر اثربخشی مناسب از وارد آمدن خسارت به مزارع جلوگیری شود.

به گفته وی، عملیات ردیابی و پایش در مزارع همچنان ادامه دارد و توصیه‌های مدیریتی لازم توسط کارشناسان به کشاورزان انجام می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسید
  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی