Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماموستا جمال کریمی امام جمعه موقت بانه در گفتگو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب ضمن تسلیت سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد 1342 به پیشگاه مقام معظم رهبری و همه ملت شریف ایران، یادآورشد: در چنین روزی 15 خرداد 1363 تعداد زیادی از مردم مظلوم و بی گناه شهرستان بانه در بمباران هوایی توسط رژیم بعثی و به دستور صدام به درج والایی شهادت نائل آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با اشاره به دهه کرامت؛ تصریح کرد: امیدوارم از آن دسته افراد باشیم که پیرو حقیقی راه پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) باشیم.
 
ماموستا کریمی عنوان کرد: مقام معظم رهبری می فرماید: «خرداد ماه خاطرات است»، در خرداد حوادث و برنامه های زیادی طلوع کرد، اما بزرگترین آن آسیبی بود که امروز همه در عزای آن هستیم و آن ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) است.
 
این عالم اهل سنت گفت: مقام معظم رهبری می فرماید: «امروز همه ما مدیون قیام 15 خرداد 42 هستیم» لذا مصداق فرمایش رهبری امروز جمهوری اسلامی بر اثر برکت خون همه شهدا بخصوص شهدای 15 خرداد 1342 به معنای واقعی جمهوری و برخاسته از دل ملت می باشد .
 
ماموستا کریمی افزود: امام زمانی که نظام جمهوری اسلامی را به ساحل پیروزی رساند برای تثبیت این انقلاب رفراندوم برگزار کرد، زیرا معتقد بودند باید تعیین تکلیف نهایی انقلاب توسط مردم صورت گیرد و ملت در نامگذاری این نظام تصمیم گیری کنند و مردم در آن رفراندوم با قاطعیت تمام به نظام جمهوری اسلامی رأی دادند و نظام دینی را با حاکمیت قرآنی انتخاب کردند و این همان مطالبه حضرت امام (ره) بود که امروز رهبر عظیم الشأن انقلاب هم ادامه دهنده همان راه مقدس حضرت امام و شهدای انقلاب اسلامی هستند و ملت هم تابع همان نظام و گوش به فرامین رهبر معظم انقلاب در ترویج دین و استکبار ستیزی و مبارزه با مستکبرین می باشند.
 
وی در ادامه اضافه کرد: امام دارای شخصیت شکست ناپذیر بود، ثابت قدم، دارای ایمان قوی، مدیر، مدبّر، دانشمند، عالمی برجسته و وارسته، آینده نگر و امید پیروزی داشت، در مقابل دشمنان قد علم کرده بود و هیچ گاه در مقابل تهدید، زور و انحرافات فکری دشمنان سر تعظیم فرود نمی آورد.
 
خطیب موقت بانه بیان داشت:  امام بزرگترین هدفش در پیروزی انقلاب اسلامی ندای وحدت و در راستای عمل به آیه شریفه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا»(آل عمران / 103) و همچنین  آیه «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ» (حجرات/10) بود.
 
ماموستا کریمی یادآور شد:  امام همواره اقشار مختلف جامعه را به داشتن بصیرت، توکل به خدای متعال، حفظ وحدت کلمه دعوت می کرد و اگر وصیتنامه سیاسی - الهی امام (ره) را به دقت مطالعه کرده باشیم متوجه می شویم که روحیه اش هیچگاه با تفرقه سازگار نبود.
 
وی خاطرنشان کرد: شهید مطهری می فرماید رهبری امام خمینی (ره) در انقلاب اسلامی پیامبرگونه بود، لذا داشتن چنین شخصیتی موجب شد که امروز بعد 43 سال از سالروز ارتحال نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا برای آن بزرگمرد خداشناس و متعهد، مراسم بزرگداشت برگزار می کنند.
 
وی توضیح داد: امام بسیار تأکید داشت که مسئولان ارشد نظام وحدت خود را حفظ کنند و این وحدت در رده های پایین هم جاری و ساری باشد، و به همین دلیل است که مقام معظم رهبری امروز بر سر وحدت و دوری از تفرقه بسیار تأکید دارد زیرا تفرقه از شیطان منشأ می گیرد و کار استکبار است، دشمنان زمانی که متوجه شد ملت با تبعیت از قرآن و مقام معظم رهبری وحدت خود را حفظ کردند و از تفرقه دوری می جویند مأیوس و هراسان، سردرگم شدند.
 
ماموستا کریمی گفت: دشمن هر روز دست پروده های جدید خود را به نحوی نفوذ می دهد تا با اختلاف مذهبی و فکری مایه تفرقه شوند،  اما این ملت ایران زیر سایه رهبری مدبّرانه حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) تا به امروز لحظه ای به دشمن اجازه موفقیت و نفوذ در تفرقه قومیتی و مذهبی  نداده اند.
 
امام جمعه موقت بانه اذعان کرد: امام خمینی (ره) بسیار بابصیرت و آگاه به زمان بود، مشکلات در زمان ایشان به معنای واقعی رصد می شد، آگاه به تمام مسائل ملت بود و تمام توطئه های دشمن را شناسایی می کرد.
 
وی اظهار داشت: اگر چه در اوایل انقلاب دشمن بسیاری از مردم بی گناه را ناجوانمردانه ترور کردند ولی هیچ گاه به هدف شوم خود نرسیدند و ما در راستای تبعیت از فرامین  حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب که همواره دشمنی آمریکا را گوشزد می کردند، آمریکا را شیطان بزرگ و دشمن وحدت خود می دانیم.
 
ماموستا کریمی عنوان کرد: شعار نه شرقی و نه غربی که امام مطرح کرد موجب شد که که کشورهای مظلوم به استقلال طلبی تشویق گردند و این شعار در سراسر جهان موجب زنده شدن ملت های مستعمره گردید.
 
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی که امام خمینی (ره) سردمدار آن بوده در ۵۰ سال اخیر در دنیا بی نظیر است و باید همیشه از آن تبعیت شود، اضافه کرد: علاوه بر مسلمانان جهان غیر مسلمان و دشمنان نیز به بزرگی رهبر کبیر انقلاب اقرار می کردند که یکی از این افراد جیمی کارتر رئیس جمهور اسبق آمریکا بود که گفت آیت الله خمینی(ره) در کشورش به عنوان یک قهرمان تلقی می شود.
 
ماموستا کریمی گفت: امام ثابت کرد که با تکیه به قوانین و رهنمودهای اسلام می تواند در مقابل تمام دشمنان قد علم کند و دین اسلام همزمان با پیشرفت علم پاسخگوی مشکلات جامعه است.
 
وی بنیانگذار کبیر انقلاب را شخصیتی تکرار نشدنی عنوان کرد و اضافه کرد: قرن ها زمان می برد تا بار دیگر چنین شخصیت های بزرگ و دانشمند بار دیگر به دنیا بیایند و انقلاب هایی مانند انقلاب اسلامی را شکل دهند؛ امیدوارم ما با تبعیت از فرمان امام خمینی (ره) قانون و نظام دینی خود را حفظ و حامی امنیت و آسایش مستضعفان جهان باشیم.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: امام خمینی ره وحدت اسلامی استراتژی وحدت کردستان مقام معظم رهبری ماموستا کریمی انقلاب اسلامی امام خمینی حضرت امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۹۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت حسن روحانی از مخالفت امام خمینی با مرتبط کردن سازمان اطلاعاتی با رهبری و بیت ایشان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از سایت رئیس دولت های یازدهم و دوازدهم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در گفت‌وگو با عوامل مستند «احمد»، جلسه کمیسیون مشترک مجلس را درباره تشکیل سازمان اطلاعاتی کشور با حضور سید احمد خمینی و انتقال نظر امام توسط ایشان روایت کرده است:

ما از حاج احمدآقا دعوت کردیم برای کمیسیونی که ویژه‌ تشکیل سازمان اطلاعاتی کشور بود [شرکت کند]. بین کمیسیون‌های دفاع، داخلی و خارجی یک کمیسیون مشترک تشکیل داده بودیم. آنجا بحث بود که اولاً سازمان باشد یا وزارتخانه؟ اگر سازمان است، وابسته باشد به نخست‌وزیر، مثل سابق که ساواک سازمانی بود وابسته به نخست‌وزیری، یا حتی وابسته باشد به دفتر امام و زیر نظر مستقیم امام باشد.

وی ادامه داد: من زنگ زدم به حاج احمدآقا، تقاضا کردم گفتم که شما یک جلسه به کمیسیون بیایید و همه‌ حرف‌ها را بشنوید و بعد به امام منتقل کنید. ایشان جلسه‌ بعد آمد به کمیسیون، چند نظر بود در کمیسیون، همه‌ نظرات گفته شد. مثلاً دو نفر بودند که می‌گفتند سازمان اطلاعاتی را باید بدهیم به قوه‌ قضائیه، با این استدلال که قوه‌ قضائیه باید از جرایم پیشگیری کند و این سازمان اطلاعاتی باید پیشگیری‌کننده باشد. عده‌ای می‌گفتند باید حتماً تحت نظر رهبری و بنابراین زیر نظر امام باشد. عده‌ای می‌گفتند که در دولت باشد و بحث بود که در دولت سازمان باشد یا وزارتخانه. همه‌ این چهار نظر در حضور حاج احمدآقا و به طور مفصل بیان شد. ایشان همه را گوش کرد و بعد هم رفت و فردایش به من زنگ زد.

روحانی افزود: به من گفت که امام فرموده مجلس هر تصمیمی بگیرد من مداخله‌ای نمی‌کنم ولی این تشکیلات را اصلاً به رهبری و بیت و... متصل نکنید. بنابراین مخالفت کردند که یک چنین دستگاه اطلاعاتی وابسته به امام یا بیت امام باشد و بعد فرمودند دیگر بقیه‌اش را خودتان می‌دانید. در نهایت در کمیسیون تصویب شد به عنوان وزارتخانه.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904277

دیگر خبرها

  • روایت حسن روحانی از مخالفت امام خمینی با مرتبط کردن سازمان اطلاعاتی با رهبری و بیت ایشان
  • وحدت اسلامی؛ راهکار مقابله با توطئه دشمنان/ لزوم تمسک مسلمانان به قرآن کریم و مساجد
  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • پیام استاندار لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری | تصاویر
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود