Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماموستا مختار فرجی، امام جماعت مسجد جامع دارالاحسان مرکزی سنندج، در گفتگو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، با اشاره به اینکه در آن دوره از «اسلام» تنها نامی مانده بود و هیبت اسلامی بسیار کم‌رنگ شده بود، اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) در خلق کردن نظام جمهوری اسلامی و پدید آوردن نظامی نو بی‌بدیل، بی‌همتا و قابل‌ستایش بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: برجسته‌ترین ویژگی امام خمینی(ره) عدم ترس از ظالمان و زورداران بود، ایشان باصلابت و شجاعت نظام جمهوری اسلامی ایران را به وجود آوردند و این مهم یکی از ویژگی‌های بسیار ارزشمند ایشان بود.

امام جماعت مسجد جامع دارالاحسان مرکزی سنندج، شخصیت امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: شخصیت امام بی‌نظیر و کم‌نظیر بود و این شخصیت همانند آیه‌ای از قرآن بود که می‌فرماید «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ ۖ تَرَاهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا يَبْتَغُونَ» .یعنی انسان نباید میان حق و باطل بترسد. در صورتی که انسان در برابر مشکلات و ظلم و ستم محکم بایستد وسوسه‌های شیطان نیز او را دچار تزلزل نمی‌کند. لذا شخصیت امام یک شخصیتی بود که در مقابل انحرافات به‌هیچ‌عنوان لرزش و ترسی را به خود راه نمی‌داد و نسبت به احقاق حق در شجاعت نیز نمی‌ترسید.

وی افزود: قرآن مجید می‌فرماید اسلام چندین خصوصیت ازجمله خیرخواهی جامعه، امربه‌معروف و نهی از منکر و افزایش ایمان به خداوند را دار است اگر  این ویژگی‌ها در اسلام کم شود آن‌گونه که باید و شاید کاربردی نخواهد داشت.

امام جماعت مسجد جامع دارالاحسان مرکزی سنندج، بیان کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر از واجبات بسیار مهم و بزرگ اسلام به شمار می‌آید، چون انسان را از ستم‌ دور کرده و هم انسان را تشویق‌کننده به خیرات می‌کند.

ماموستا فرجی ذکر کرد: مردم در آن دوره از ظلم و ستم به تنگ آمده بودند و خواستار وجود رهبری اصلاح‌گر بودند که پرچم اسلام را بلند کند و مردم در زیر آن پرچم به‌سوی اسلام حرکت کنند درواقع نقش امام در این راستا بی‌بدیل و ممتاز بود.

وی عنوان کرد: زمانی که امام فرمودند «ای مسلمانان به داد اسلام برسید» مردم نیز همچون زمین تشنه، پیرو عدالت‌خواهی و اسلام‌خواهی بودند. تمام اقشار مردم کرد، ترک، بلوچ، ترکمن و عرب با شور و شوق ندای امام را لبیک گفتند و این‌گونه بود که نقش امام از امامت و اتحاد این مردم بی‌مانند بوده و توانست نظامی ستمگر را با پشتیبانی، ایمان و اعتقاد به خداوند سرنگون کند.

امام جماعت مسجد جامع دارالاحسان مرکزی سنندج، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نگهداری دستاوردهای جمهوری اسلامی نیز بسیار حائز اهمیت بود و ظالمان و ستمگران، استکبار جهانی و آمریکای جنایت‌کار، در راستای نابودی کشور با شرورترین انسان به نام «صدام» همکاری و او را حمایت کردند و علیه نظام جمهوری اسلامی وارد جنگ نابرابری شدند.

ماموستا فرجی افزود: امروز نیز نقش روشنگری و تبیین انقلاب اسلامی وظیفه تمام مسئولین، مصلحان جامعه، دانشمندان و علمای دینی است و الحمدلله در بسیاری از مواقع نهضت، قیام تبیین و روشن گری جواب مثبتی را داده است.

وی اضافه کرد: جوانان نسل چهارم انقلاب نیز همچون شهید حاج قاسم سلیمانی با حضورشان در صحنه و جواب دندان‌شکن به دشمن از خاک ایران و اسلام دفاع کردند و جان‌عزیز خود را نثار اسلام کردند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: کردستان وحدت اسلامی امام خمینی نظام جمهوری اسلامی امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۰۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری



به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مهدی اسلام پناه در این دیدار که در حاشیه نشست اسمیک، برگزار شد با اشاره به امضای موافقتنامه شناسایی متقابل در حوزه استاندارد و ارزیابی انطباق بین دو سازمان که سوم اردیبهشت جاری به امضا رسیده است، تاکید کرد: لازم است برنامه اجرایی برای عملیاتی شدن تفاهمات در اولین فرصت تنظیم و امضا شود.

وی با اشاره به اراده روسای جمهور و مسئولان دو کشور برای ارتقاء همکاری‌ها و افزایش حجم مبادلات تجاری، گفت: در منطقه، صرفا دو جمهوری اسلامی وجود دارد و آن هم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان است و این امر مسئولیت ما را در برادری دینی و مشارکت‌ جدی تر در همکاری‌های دو جانبه بیشتر می‌کند.

نمایندگان پاکستان که در اجلاسیه هیات مدیره اسمیک به عنوان (vice chairman) حضور داشتند، ضمن تاکید بر ارتقای همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف استانداردسازی و پذیرش متقابل استانداردهای یکدیگر امضای برنامه اجرائی را اقدامی فوری و ضروری قلمداد کردند.

همچنین طرفین برای همکاری در حوزه حلال نیز مذاکره و به تفاهم رسیدند.

هیات ایرانی که به سرپرستی اسلام پناه در این رویداد شرکت دارد، علاوه بر هیات پاکستانی با سایر هیات‌های شرکت کننده دیدارهای جداگانه ای را با هدف گسترش همکاری‌ها و ارتقا سطح فنی دو طرف برگزار و در این خصوص مذاکراتی نیز انجام شد.

 

 

دیگر خبرها

  • شوراها حلقه میانی بین حاکمیت و مردم هستند
  • شوراها حلقه میانی اصلی حاکمیت و مردم است / از خدمات نظام باید دفاع شود
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است
  • امام (ره) به ایران و ایرانی و اسلام هویت داد
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • جوانان و دانشجویان به‌عنوان امانت مردم و خداوند در نزد معلمان و اساتید هستند
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند