Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان همکاری اسلامی یکشنبه شب در بیانیه‌ای توهین یک مقام مسئول در حزب حاکم هند به پیامبر گرامی اسلام (ص) را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایران اکونومیست از خبرگزاری آناتولی ترکیه، در بیانیه دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی آمده است: این اهانت‌ها در چارچوب تشدید نفرت و اسلام ستیزی در هند و اقدام‌های سیستماتیک علیه مسلمانان و محدودیت بر آنها به ویژه با توجه به مجموعه‌ای از تصمیم‌ها مبنی بر ممنوعیت حجاب در موسسات آموزشی در تعدادی از ایالت‌های هند و تخریب اموال مسلمانان و افزایش خشونت علیه آنها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان همکاری اسلامی از مقام‌های هندی خواست قاطعانه با این توهین‌ها و  هتک حرمت‌ها به پیامبر اسلام (ص) مقابله کنند و تحریک کنندگان، کسانی که در این اقدامات شنیع دست دارند و دست به خشونت‌ و نفرت انگیزی علیه مسلمانان می‌زنند را به پای میز محاکمه بکشانند و کسانی را که در پشت این اقدامات هستند، مجازات کنند.

در این بیانیه همچنین از مقام‌های هندی خواسته شده است تا سلامت، امنیت و رفاه جامعه مسلمانان هند را تضمین کنند و از حقوق، هویت مذهبی و فرهنگی، کرامت و مکان‌های عبادت آنها محافظت کنند.

سازمان همکاری اسلامی در پایان از جامعه بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد خواست تا اقدام‌های لازم را برای مقابله با اقداماتی که مسلمانان را در هند هدف قرار می‌دهد، اتخاذ کنند.

با گسترش اعتراض‌های مردمی به توهین دو عضو حزب حاکم هند علیه پیامبر اسلام (ص)، این حزب یکی از این دو نفر را اخراج و عضویت دیگری را تا انجام تحقیقات بیشتر تعلیق کرد.

حزب حاکم «بهاراتیا جاناتا» در این کشور روز یکشنبه عضویت «نوپور شارما» سخنگوی این حزب را به خاطر اظهارات موهن علیه پیامبر اسلام (ص) تعلیق و اعلام کرد به مقدسات همه ادیان احترام می‌گذارد.

در بیانیه حزب حاکم هند خطاب به «شارما» آمده است که عضویت وی تا زمان انجام تحقیقات بیشتر به حالت تعلیق درخواهد آمد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: هند ، سازمان ملل متحد ، پیامبر اکرم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هند سازمان ملل متحد پیامبر اکرم سازمان همکاری اسلامی پیامبر اسلام حزب حاکم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۰۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم اعدام «بابک زنجانی» نقض شد

سخنگوی قوه قضاییه از نقض حکم اعدام بابک زنجانی و تبدیل آن به حبس خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، اصغر جهانگیر در اولین نشست خود در سمت سخنگویی قوه قضاییه، درباره اینکه با توجه با اعلام بازگشت اموال بابک زنجانی به کشور، آیا تصمیم جدیدی در این باره گرفته شده است؟ گفت: رای این پرونده در سال ۹۵ از شعبه ۳۸ دیوان عالی صادر شد و پیش بینی شده بود که در صورت استرداد اموال و جبران خسارت وارده و اظهار ندامت و توبه محکوم علیه می‌تواند استحقاق برخورداری از تخفیف و عفو شود.

وی افزود: با توجه به همکاری‌هایی که در طول زندان کرد و بیش از ۱۰ سال در حبس است، اموال این فرد در خارج کشور شناسایی شد و با اعزام کارشناسان مربوطه ارزیابی‌ها انجام شد و پس از بازگشت اموال به کشور و با گزارش مقامات ذی صلاح در خصوص استرداد اموال درخواست عفو محکوم علیه بابک زنجانی توسط دادگستری مطرح شد و از ریاست قوه در اجرای دادنامه درخواست شد و با تایید ایشان و موافقت رهبری ایشان حکم اعدامش نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد.

دیگر خبرها

  • حکم اعدام «بابک زنجانی» نقض شد
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت اقدام توهین‌آمیز به امام (ره)
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت توهین‌ به امام (ره)
  • دستگیری عاملان توهین به وینیسیوس در ال‌کلاسیکو
  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • جنگ اسرائیل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است
  • جنگ اسراییل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است