Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از ۵۰ تن در حمله روز یکشنبه افراد مسلح به حاضران در مراسم نیایش در کلیسای کاتولیک در جنوب غربی نیجریه جان خود را از دست داده اند که بسیاری از آنان کودک هستند.

به گزارش ایران اکونومیست از خبرگزاری های رویترز و اسوشیتدپرس؛ با اینکه جزئیات اندکی در باره این تیراندازی و انفجار در کلیسای سن فرانسیس در ایالت اوندو در جنوب غربی نیجریه و در ۳۴۵ کیلومتری شرق لاگوس پایتخت، منتشر شده و هنوز کسی مسئولیت آن را برعهده نگرفته، محمد بوهاری رئیس جمهوری این کشور، این حمله را شرورانه خوانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ایالت به رغم دست و پنجه نرم کردن بیشتر بخش‌های نیجریه با مشکلات امنیتی، از آرام ترین ایالت‌های این کشور آفریقایی شناخته می‌شد، هر چند شاهد درگیری‌های خشونت بار فزاینده میان کشاورزان و گله چرانان بوده است.

یک پزشک بیمارستان شهر اوو که می‌خواست ناشناس بماند، گفته است که دستکم ۵۰ جنازه به ۲ بیمارستان این شهر تحویل داده شده و درخواست اهدای خون برای درمان زخمی‌های این حادیه را کرد.  

در تصاویر ویدیویی از صحنه این حادثه که در رسانه‌ها و فضای مجازی انتشار یافته، غلطیدن قربانیان در دریاچه خون هم زمان با گریه و زاری و ضجه دیگر شهروندان دیده می‌شود.  

نیروهای امنیتی نیجریه هنوز در باره چگونگی رخ دادن این حمله یا در دست داشتن نشانه یا سرنخی از مهاجمان، توضیحی نداده‌اند.  

با اینکه قبلا گفته شده بود که مهاجمان، کشیش این کلیسا را ربوده‌اند، اما سخنگوی کلیسای کاتولیک نیجریه گفته که اسقف و کشیشان بدون هیچ آسیبی، نجات یافته‌اند.

واتیکان اعلان کرد که پاپ در واکنش به این حمله، برای قربانیانی که در هنگام برگزاری مراسم نیایش، دچار این حادثه شده اند و نیجریه دعا می‌کند. 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: کلیسا ، پاپ ، کاتولیک

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کلیسا پاپ کاتولیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۱۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف شدید نیسان با پژو در پارس آباد / 4 نفر جان باختند

به گزارش صدای ایران به نقل از صدا و سیمای استان اردبیل،ساعتی پیش به دنبال گزارش حادثه رانندگی در جاده قشلاق فتحعلی پارس آباد، اکیپ فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ شهرستان سریعاً به محل حادثه اعزام شدند.

به گفته مهدی فرضی براثر برخورد دو دستگاه سواری نیسان و پژو یک نفر مصدوم و ۴ نفر فوت شدند که سه نفر از فوت شدگان خانم و نفر دیگر آقا بود.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان پارس‌آباد ادامه داد: مصدوم این حادثه توسط اورژانس به بیمارستان امام خمینی (ره) پارس آباد انتقال داده شد.



دیگر خبرها

  • سیل در سومالی؛ ۷ کودک جان باختند
  • سیل در سومالی/ ۷ کودک جان باختند
  • سقوط اتوبوس به رودخانه‌ای در شمال پرو/ ۲۵ نفر جان باختند
  • تیراندازی در کارولینای آمریکا؛ / سه پلیس جان باختند
  • تصادف شدید نیسان با پژو در پارس آباد / 4 نفر جان باختند
  • حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • ۶ نفر در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان جان باختند
  • چهره‌های ورزشی که در ایران مسلمان شدند
  • حمله مرگبار در اکوادور چند روز پس از رفراندوم سرکوب تبهکاران