Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد نیک‌بین با اشاره به اینکه بخش خصوصی توان مقابله با معضل قاچاق فیلم‌های سینمایی را ندارد تأکید کرد که در راستای رسیدن به این هدف باید دولت به صورت جدی برای مقابله با قاچاق فیلم‌ها وارد عمل شود.

محمد نیک‌بین تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: اکران فیلم‌های سینمایی به صورت همزمان و زمان محدود و اکران همزمان آنلاین قطعاً به نفع هیچ فیلمی نیست و کاملاً آسیب‌زننده است اما اگر بخواهیم اکران در سینماها را یک بازار آزاد بدانیم قطعاً هیچ راهکاری برای سینمای فرهنگی و اجتماعی ما وجود ندارد اما اگر از اقتصاد آزاد سینما چشم‌پوشی کنیم قطعاً تنها راه باقی‌مانده حمایت دولت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیک‌بین خاطرنشان کرد: پس از شیوع کرونا و تعطیلی طولانی مدت سینماها همچنان عواقب شیوع این ویروس در کشور ما وجود دارد و سینما هم از این قاعده مستثنی نیست. ما هنوز پاسخی در برابر معضلات شکل‌گرفته نداریم و نمی‌دانیم که آیا این وضعیت ثابت است یا قرار است سینما به روزهای قبل از کرونا برگردد، به همین دلیل نمی‌توانیم راهکاری داشته باشیم و اگر ایده‌ای هم وجود داشته باشد کوتاه مدت است و معلوم نیست چه نتیجه‌ای خواهد داشت. سینما امروز نیازمند حمایت جدی دولت است.

وی درباره قاچاق فیلم‌های سینمایی در اکران آنلاین گفت: برای حل این معضل راهکارهایی وجود دارد. اکران آنلاین و قاچاق فیلم‌های سینمایی به تبع آن در دیگر کشورهای دنیا پدیده‌ای نیست که نتوانسته باشند با آن مقابله کنند. زمانی که اصلاً اکران آنلاین وجود نداشت و رایت ویدئوها مطرح بود با معضلی مشابه روبرو بودیم اما در نهایت با تمهیداتی تا حدی جلوی قاچاق فیلم‌ها گرفته شد اما 10 یا 15 سال بعد با قدرت گرفتن شبکه‌های ماهواره‌ای این معضل به شکل دیگری نمود پیدا کرد و امروز ما به اقدامی جدی نیاز داریم و جلوگیری از این معضل حمایت همه‌جانبه دولت را می‌طلبد که یک اقدام جدی بین‌المللی باید داشته باشد وگرنه مقابله با این مسئله از توان بخش خصوصی خارج است.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «تسویه حساب» در پایان اظهاراتش درباره تأثیر کیفیت آثار بر میزان فروششان گفت: قطعاً بخشی از دلایل عدم موفقیت فیلم‌های اجتماعی به عدم مخاطب‌شناسی این آثار مربوط می‌شود. شاید فیلم‌های ما کیفیت بالایی داشته باشند اما مورد پسند مردم نباشند. هر زمان که فیلمی توان جلب نظر مخاطب را دارد در جامعه شاهد هجوم مخاطبان برای دیدن این آثار هستیم و شاید این هجوم هیچ سودی برای صاحبان اثر نداشته باشد و مردم نسخه قاچاق فیلم را ببینند اما در کل می‌توان پذیرفت که فیلم توان جلب نظر مخاطب را دارد. من فکر می‌کنم مدت‌هاست که چنین فیلمی ساخته نشده و از طرفی شرایط سینما هم به شکلی است که وضعیت را بدتر کرده است و میزان فیلم‌های شکست‌خورده به حداکثر رسیده است.

انتهای پیام //

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرهنگ و هنر برنا محمد همزمان نیک محمد نیک بین فیلم های سینمایی قاچاق فیلم نیک بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۱۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی گروه سینمایی «هنر و تجربه»، بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» مورد استقبال مخاطبان، هنرمندان و چهره‌های فرهنگی قرار گرفت و توانست عنوان پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه را در میان ۱۰ بسته اکران شده در «هنر و تجربه» را از آن خود کند.

بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» که شامل ۵ فیلم کوتاه «مورس» ساخته روناک جعفری، «اسپاسم» ساخته صحرا اسدالهی، «نفس نکش» ساخته میلاد نسیم سبحان، «رویای نیمه‌جان» ساخته آرمین اعتمادی و «گوشت تلخ» ساخته فرید حاجی است.

در گروه سینمایی «هنر و تجربه» (از سال ۹۸ تاکنون) بسته ۵ فیلم کوتاه «یلدای کوتاه»، بسته ۶ فیلم کوتاه «۱۰۸ دقیقه در یک قرن»، بسته ۶ فیلم کوتاه «بازگشت کوتاه»، بسته ۵ فیلم کوتاه «وضعیت قرمز»، بسته ۵ فیلم کوتاه «پنجِ گان کوتاه»، بسته ۵ فیلم کوتاه «یک سانس؛ چند رویا»، بسته ۵ فیلم کوتاه «ژانر وحشت» و بسته ۶ فیلم کوتاه «ژنریک؛ شش فیلم شش نگاه» پیش از این اکران شده بود.

گروه سینمایی «هنر و تجربه» به پیشنهاد و استقبال فیلمسازان جوان حوزه فیلم کوتاه از سال گذشته تاکنون اکران ۲۱ فیلم کوتاه را در کارنامه خود ثبت کرده است.

بلیت‌فروشی بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» در سامانه‌های بلیت‌فروشی سینماتیکت، ایران تیک، آی تیکت و گیشه هفت همچنان ادامه دارد.

کد خبر 6090042

دیگر خبرها

  • ۳ فیلم در راه اکران
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • آمار فروش فیلم‌های سینمایی در اولین هفته اردیبهشت/ «مست عشق» از «تمساح خونی» سبقت گرفت
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • تمساح خونی و سال گربه زیر سایه مست عشق
  • استقبال مخاطبین سینما از «مست عشق»