Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@18:09:20 GMT

خراسان رضوی رتبه نخست پلاک‌گذاری دام در کشور را دارد

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۶۱۸۲۸

خراسان رضوی رتبه نخست پلاک‌گذاری دام در کشور را دارد

احمد داوطلب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع جمعیت دام پلاک‌گذاری شده، هفت میلیون و ۵۰۴ هزار و ۷۶۵ راس گوسفند و ۵۶۶ هزار و ۵۳۶ راس بز مجموع دام سبک هستند.

وی ادامه داد: هچنین ۴۸۵هزار و ۵۳۰ راس گاو، چهار هزار و ۷۹۲ نفر شتر، ۶۲ راس اسب و ۴۰ راس گاومیش جمعیت دام سنگین پلاک‌گذاری شده استان را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این میزان هویت بخشی دام در استان از زمان آغاز اجرای طرح در نیمه دوم سال ۹۸ تا نیمه خرداد ماه جاری انجام شده است.

داوطلب افزود: تعداد کل دام سبک و سنگین خراسان رضوی هشت میلیون و ۶۱۶ هزار و ۳۴۱ راس است که با احتساب پلاک‌گذاری انجام شده، معادل حدود ۹۹ درصد جمعیت دامی استان هویت بخشی شده است.

وی اظهار کرد:این رقم چندان دقیق نیست زیرا جمعیت دام مدام در گردش (ورود و خروج) است اما هویت‌گذاری ثابت است و در این محاسبه صرفا ورودی محاسبه شده و آمار خروجی از آن کم نمی‌شود و علت این نقص هم ثبت نشدن کشتار، حذف و انتقال دام از استان در سامانه دامپزشکی است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: اطلاعات ثبت شده در این قالب در صورت انتقال به سامانه هویت‌گذاری جهاد کشاورزی، امکان روشن شدن آمار واقعی دام زنده و دارای پلاک استان را فراهم می‌کند.

داوطلب افزود: توزیع نهاده بر اساس شماره پلاک هر دام انجام می‌شود و به هیچ وجه بر اساس شماره‌های ثبتی در سامانه نیست بنابراین در توزیع نهاده مشکلی نداریم اما دقیق بودن آمار سامانه از حیث آمار دام زنده هویت‌گذاری شده دارای اهمیت و نشان از به روز بودن سامانه دارد.

هدف طرح ملی پلاک‌گذاری دام، جلوگیری از سرقت و قاچاق، دستیابی به آمار واقعی دام، استقرار صحیح و کارآمدی بیشتر نظام بهداشتی دام، تسهیل در پردازش توزیع نهاده‌های دامی و کنترل بازار عرضه و تقاضاست.

سالانه ۷۶ هزار تن گوشت قرمز، ۱۵۳ هزار تن گوشت سفید و ۱۴۰ هزار تن تخم‌مرغ در خراسان رضوی تولید می‌شود.  

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مشهد دام و طيور نهاده های دامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مشهد دام و طيور وزارت جهاد کشاورزی مشهد دام و طيور نهاده های دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی پلاک گذاری جمعیت دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۱۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان غربی صاحب رتبه نخست کشوری درتولید آرتمیا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، لطفی افزود: آرتمیا موجودآبزی، که یکی از محصولات پرفروش در بازارهای جهانی است، در 200 هکتار از زمین های شورآذربایجان غربی پرورش می یابد.

او اضافه کرد: این محصول به مبلغ  100 تا200 دلار فروش می رسد.

به گفته لطفی، برای آبزی پروری در مقیاس های بزرگ ، ماهیان ارزشمند صادراتی مانند میگو و ماهیان خاویاری حتی بخشی از ماهیان زینتی از آرتمیا به عنوان تغذیه استفاده می کنند.

آذربایجان غربی رتبه نخست کشوری را درتولید آرتمیا دارد.

 

 

دیگر خبرها

  • تداوم فعالیت سامانه ناپایدار جوی در خراسان رضوی/افزایش سرعت وزش باد پیش بینی شده است
  • تداوم فعالیت سامانه ناپایدار در خراسان رضوی/افزایش سرعت وزش باد پیش بینی شده است
  • آذربایجان غربی صاحب رتبه نخست کشوری درتولید آرتمیا
  • پیش بینی آبگرفتگی و ایجاد سیلاب در خراسان رضوی
  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • نفرات برتر شش وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • رتبه نخست شهرستان پلدشت در نرخ رشد جمعیت
  • فعالیت سامانه بارشی در خراسان رضوی