Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا،مدیر یک مجموعه دانش بنیان از تولید 55 گیاه دارویی و عرضه آن به شرکت‌های داروسازی داخلی و نیز صادرات دوگونه آویشن به خارج از کشور، خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای میلاد ذهبی گفت: تخصص ما در زمینه تولید نهاده‌های تکثیری مثل بذر، نشا و قلمه گیاهان دارویی است. در حوزه کشت گیاهان دارویی 11 تجربه کشت داریم و 35 گونه آویشنی که در ایران است و متأسفانه مردم با آن آشنایی ندارند را توانستیم در استان همدان کشت کنیم و دو گونه‌اش را به صادرات برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این فعال دانش بنیان افزود: تاکنون 55 گیاه دارویی را کشت کرده‌ایم. یک شرکت پخش داریم که در زمینه پخش و توزیع گیاهان دارویی به شرکت‌های داروسازی فعالیت می‌کند.
ذهبی با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی و واحد فنی و حرفه‌ای استان همدان آموزش شناخت بهتر گیاهان دارویی را داریم، گفت: علاقه‌مندانی که بخواهند کشت‌هایشان را تغییر دهند یا الگوی کشت جدیدی برای کشت گیاهان دارویی داشته باشند می‌توانیم حمایت و نهاده‌های کشت دارویی را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.
وی افزود: برای بازارشان می‌توانیم حمایت کنیم و خرید محصولات را به صورت قرارداد‌های تضمینی انجام می‌دهیم. مقداری را نیز به بازار عرضه می‌کنیم و کشاورز را مستقیم با کارخانه ارتباط می‌دهیم.
ذهبی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان یک واحد گلخانه به مساحت هزار و 500 متر برای تولید نهاده‌های تکثیری در اختیار شرکت ما قرار دادند، خاطرنشان کرد: وقتی ظرفیت مجموعه ما را دیدند تقریباً 8 هزار متر از زمین‌هایشان را در اختیار ما قرار دادند و آن را به کشت گیاهان دارویی اختصاص دادیم که دانشجو‌ها بیایند و با محیط عملی این کار آشنا شوند و تجربه کار در شرکت را نیز داشته باشند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: داروسازی داخلی گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۲۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش

محمدمهدی برومندی در جشنواره روز میمند شهرستان فیروزآباد در استان فارس، گفت: در این راستا یک ابر پروژه تعریف کردیم که با استفاده از مدرن‌ترین تجهیزات اسانس گیری از گیاهان دارویی، کیفیت اسانس تولیدی را برای صادرات و تولید ادکلن‌های مشهور دنیا ارتقا دهیم. 

این مقام مسئول، سطح کل باغات گل محمدی در دنیا را ۵۰ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: کشور ایران دارای ۳۰ هزار هکتار باغ گل محمدی است که از این سطح، هشت هزار و ۵۰۰ هکتار متعلق به استان فارس و دو هزار هکتار آن در شهرستان میمند واقع است.

او با بیان اینکه امروزه گردش مالی حوزه گیاهان دارویی در دنیا ۱۵۰ میلیارد دلار است، ابراز کرد: سهم کشور ما از این گردش مالی کمتر از یک میلیارد دلار است و این نشان می‌دهد که ما باید از یک کشاورزی معیشتی به یک کشاورزی مدرن عبور کنیم.

برومندی با بیان اینکه ۲۳۰۰ گونه گیاه دارویی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: شهرستان میمند دارای ۳۶۰ گونه گیاه دارویی است که هر کدام می‌تواند پایه تولید دارو، غذا یا مواد بهداشتی باشد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: چالش اصلی استان فارس، سرمایه گذاری است که امیدواریم با پیگیری‌های وزارت جهاد کشاورزی بتوانیم به توسعه این منطقه کمک کنیم.

فارس رتبه اول تولید محصولات باغی در کشور 

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولید ۱۰ تا ۱۲ درصد محصولات کشاورزی کشور متعلق به استان فارس است، افزود: این استان با ۳۶۰ هزار هکتار سطح باغات و تولید سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات باغی، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

برومندی به تولیدات حوزه باغبانی در سطح وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: میزان تولیدات باغی در کشور ۲۶ میلیون تن و درآمد حاصل از صادرات آنها سالیانه ۶ میلیارد دلار است.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از محصولات با ارزش در این حوزه، گیاهان دارویی با سطح زیرکشت ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور است که سالیانه ۵۰۰ هزار تن انواع گیاهان دارویی از این سطح برداشت می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • بوی خوش گیاهان بهاری درسفره گروسی‌ها/۱۳۵ نوع گیاه خوراکی در بیجار
  • متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • گیاهان خوراکی خودرو؛ گنجینه‌ای ارزشمند در چهارمحال و بخیاری
  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان