Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@18:22:05 GMT

فرونشست ۲۲ سانتی‌متری در خلیج گرگان!

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۶۲۰۲۶

فرونشست ۲۲ سانتی‌متری در خلیج گرگان!

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات راه و شهرسازی گفت: در پایش‌های خود در استان گلستان, مشاهده کردیم که در کنار خلیج گرگان نرخ فرونشست ۲۲ سانتی‌متر در سال ثبت شده است که ثبت این آمار آن هم در کنار دریا بسیار عجیب است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ علی بیت‌اللهی, عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات راه و شهرسازی در رابطه آخرین وضعیت فرونشست در استان‌های شمالی اظهار کرد: در پایش‌های خود در استان گلستان, مشاهده کردیم که در کنار خلیخ گرگان نرخ فرونشست 22 سانتی‌متر در سال ثبت شده است که ثبت این آمار آن هم در کنار دریا بسیار عجیب و حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این ناحیه می‌توان به‌وضوح نقش مخروط‌های موضعی را در افت شدید آب‌های زیرزمینی در بروز پدیده فرونشست را به‌عنوان یک مثال کلاسیک عجیب مشاهده کرد.

وی در رابطه با علت افزایش نرخ فرونشست در منطقه, توضیح داد: علت این است که در محدوده‌ای کوچک بیش از 12 حلقه چاه با هدف تأمین آب شرب مردم حفر شده است که روزانه از این چاه‌ها به‌طور متوسط بیش از 12 هزار مترمکعب آب لب شور استحصال و 9 هزار مترمکعب آب شیرین تولید می‌شود. تصور این‌که چه فشاری بر آبخوان وارد شده و چه مخروط افتی با چه شیب تندی در زمان پمپاژ چاه‌ها تشکیل می‌شود حیرت‌انگیز است.

بیت‌اللهی خاطرنشان کرد: ثبت چنین نرخ‌های بالایی از فرونشست آن هم در کنار دریا، نتیجه مداخلات غیرکارشناسانه در کار زمین است؛ چاه‌های آب با دبی بالا، مخروط‌های افت با شیب تند ایجاد می‌کنند که منجر به فرونشست‌های شدید موضعی و نشست‌های نامتقارن در اطراف خود می‌شود.

خطر تشدید فرونشست زمین بر اثر استخراج نفت و گاز بمب ساعتی "فرونشست" زیرپای مردم تهران!/ خسارات زلزله‌ها در برابر فرونشست ناچیز است! 28 میلیون نفر از جمعیت ایران در "مناطق خطر جدی فرونشست" زندگی می‌کنند!/ 609 دشت و 31 استان کشور درگیر فرونشست "فرونشست زمین" ایران را می‌بلعد!/ از 609 دشت کشور 400 دشت در وضعیت بحرانی! "فرونشست زمین" مرموزترین و پیچیده‌ترین مخاطره طبیعی کشورمان است!/ مناطق مسکونی در خطر تخریب جدی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۲۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اصفهان،منصور شیشه فروش، مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: حادثه نشست خیابان به طول ۸ متر و عرض ۴ متر در اثر شکستگی خط لوله آبرسانی ۳۰۰ میلیمتری چدنی در خیابان علامه مجلسی رخ داد که باعث آبگرفتگی خیابان، پیاده رو و تعدادی مغازه شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی افزود: عوامل پلیس راهور نسبت به اعمال محدودیت ترافیکی اقدام و تیم های شرکت آب و فاضلاب، شهرداری اصفهان و سازمان اتش نشانی به محل اعزام و در جهت ایمن سازی محل و تخلیه آب اقدام کردند. 

به گفته شیشه فروش پس از تخلیه و قطع جریان آب، عملیات حفاری برای ترمیم و اصلاح خط لوله شروع خواهد شد.

دیگر خبرها

  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!
  • فرونشست دومتری منطقه جنوب غرب کشور طی ۹ سال
  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی / لوله ۳۰۰ میلی‌متری آب شکست
  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان
  • فرونشست زمین و شکستگی لوله آب در خیابان علامه مجلسی
  • تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان
  • (تصاویر) فرونشست زمین در مشهد
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • عکس | بلعیده شدن پراید در خیابان پس از فرونشست زمین
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد