Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، «جان سالیوان» سفیر آمریکا در روسیه در گفتگویی با خبرگزاری تاس از احتمال بسته شدن سفارت های دو کشور خبر داد و افزود که البته کسی در واشنگتن پیشنهاد انجام چنین کاری را نداده است.

سالیوان در پاسخ به این شوال که آیا سفارت های دو کشور بسته خواهد شد یا خیر، گفت: این احتمال هست، اگرچه به گمانم اشتباهی بزرگ خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چنانچه شرایط برای ادامه فعالیت ایمن نباشد، مجبور خواهیم بود که سفارت را تعطیل کنیم.

سفیر واشنگتن در روسیه همچنین با اشاره به اینکه دو کشور نمی توانند به طور کامل از یکدیگر جدا شوند، گفت: همچنین ما هرگز به طور کامل از یکدیگر جدا نمی شویم. نمی توانیم روابط دیپلماتیک را قطع کنیم و با یکدیگر حرف نزنیم. دست کم، ما هر روز در شورای امنیت سازمان ملل متحد در نیویورک نزدیک همدیگر می نشینیم.

سالیوان ادامه داد: مهم نیست که چه بشود، بهتر است در سازمان ملل و در شورای امنیت با یکدیگر صحبت کنیم. و ما باید سفارت داشته باشیم. این مسئله ای حداقلی و اساسی است.

وی همچنین به لفاظی تند دولت روسیه در رابطه با روابط دیپلماتیک اشاره کرد و گفت که مسکو گفته است که دو طرف ممکن است به نقطه‌ای برسند که روابط به طور کامل قطع شود، اما از نظر وی چنین اظهاراتی لفاظی بیش از حد است.

سفیر واشنگتن در مسکو در پایان گفت: من می توانم به شما اطمینان دهم که این هدف رئیس جمهور «جو بایدن» یا دولت ایالات متحده نیست. با این حال، در این مرحله چیز بیشتری برای صحبت کردن وجود ندارد. ما سه ماه است که در رابطه‌ای هستیم که از دیدگاه من، یک رابطه کاملاً تغییر یافته است.

روابط مسکو-واشنگتن از سال گذشته و به ویژه از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین تنش آلود شده است. آمریکا، روسیه را متهم به تجاوز به اوکراین نموده و مسکو نیز متقابلا واشنگتن، ائتلاف های غربی و اقدامات و رویکردهایشان را عامل اصلی شروع درگیری ها در اوکراین عنوان کرده است.

روسیه در ۵ اسفند سال گذشته عملیات نظامی خود را با هدف غیرنظامی و نازی زدایی کردن اوکراین آغاز کرد.

کد خبر 5507310 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: جان سالیوان ایالات متحده امریکا واشنگتن جو بایدن روسیه مسکو اوکراین جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین آخرین اخبار اوکراین ایالات متحده امریکا روسیه اوکراین رژیم صهیونیستی فلسطین جو بایدن ترکیه عربستان سعودی ایران اتحادیه اروپا جنگ اوکراین خورشید بی غروب عراق سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۲۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آژانس فرانس پرس، پس از آنکه مسکو اعلام کرد که یک شرکت تابعه شرکت گرمایشی ایتالیایی با نام «آریستون» (Ariston Thermo Group) را تحت «مدیریت موقت» غول انرژی دولتی خود یعنی «گازپروم» قرار می دهد، رم امروز شنبه سفیر مسکو را احضار کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه ایتالیا در رسانه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) خود در این ارتباط نوشت: دولت ایتالیا درخواست شفاف‌ سازی درباره موضوع ملی شدن شرکت گرمایشی ایتالیایی «آریستون» را دارد.

این مقام ایتالیا در ادامه اضافه کرد که از مقام ارشد وزارت خارجه کشورش خواسته است تا سفیر روسیه را احضار کند.

وی اضافه کرد: به وزارت خارجه دستور دادم تا سفیر روسیه را احضار کند. رم خواستار شفاف‌ سازی درباره موضوع ملی شدن گروه آریستون است که با بروکسل و آلمان نیز همکاری می‌ کند.

وی گفت که پیشتر با سفارت ایتالیا در مسکو پس از تصمیم برای انتقال مالکیت شرکت به مدیریت موقت گازپروم تماس گرفته و این اقدام را غیر منتظره توصیف کرده است.

کد خبر 6090323

دیگر خبرها

  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟/ تعهداتی «با تاریخ، با امضا»!
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند