Web Analytics Made Easy - Statcounter

متاورس دقیقا چیست؟ آیا این یک دنیای سه بعدی دیجیتالی کاملاً غوطه ور و موازی است که در آن زندگی، بازی و کار می‌کنیم؟ یا مجموعه‌ای از تجربیات مجازی به هم پیوسته است که ما به طور یکپارچه با آواتار‌ها و لوازم جانبی دیجیتال قابل حمل خود از آن استفاده می‌کنیم؟ ماهیت دقیق متاورس هنوز به طور کامل مشخص نیست.

به گزارش venturebeat، در حالی که هنوز ممکن است تعریف دقیقی از متاورس وجود نداشته باشد، نمی‌توان حضور آن را که به طور فزاینده‌ای در تمام جنبه‌های زندگی در حال گسترش است، انکار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع، انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۲۶، ۲۵ ٪ از مردم حداقل یک ساعت در روز را برای کار، خرید، آموزش، رسانه‌های اجتماعی و یا سرگرمی در دنیای متاورس سپری کنند.

به نظر می‌رسد که متاورس تنها مقصدی نیست که از طریق دستگاه‌های فناوری به آن می‌رسیم، بلکه هویت دیجیتالی است که ما در بستر‌ها و تجربیات خود از آن استفاده می‌کنیم. به نظر می‌رسد صرف نظر از اینکه این مفهوم را چگونه تعریف می‌کنیم، نقش هویت دیجیتال در مباحث مربوط به فناوری افزایش یافته است. این هویت دیجیتالی شامل نحوه معرفی به صورت بصری و شنیداری است.

برای اینکه متاورس در نهایت موفق شود و جای خود را در زندگی مردم باز کند باید سه قابلیت تکنولوژیکی اصلی وجود داشته باشد:شخصی سازی هویت کاربر، توانایی حمل هویت در سراسر پلتفرم‌ها و  دسترسی از دستگاه تلفن همراه کاربر.

شخصی سازی هویت کاربر

امروزه، شخصیت‌های آنلاین ما معمولاً به آدرس‌های ایمیل، شناسه‌های کاربری و عکس‌های نمایه مرتبط می‌شوند و ما اغلب از یک نام کاربری در پلتفرم‌های مختلف استفاده می‌کنیم. آواتار‌های دیجیتال ما اکنون به عنوان هویت آنلاین ما عمل می‌کنند و کاربران زمان بیشتری را برای کسب و کار و سرگرمی در دنیای متاورس صرف می‌کنند.

طبیعی است که کاربران بخواهند داده‌های شخصی و هویت‌هایی را که برای متاورس سفارشی می‌کنند، نسبت به فعالیت آن‌ها متفاوت باشد. به عنوان مثال، شخصیت آن‌ها در محل کار متاورس احتمالاً با هویت آن‌ها در بخش بازی متاورس متفاوت است، همانطور که در زندگی واقعی ابن بخش‌ها متفاوت است.

توانایی حمل هویت در سراسر پلتفرم‌ها

کاربران ممکن است یک آواتار بصری را از یک سیستم، یک هویت صوتی از سیستم دیگر و انیمیشن را از سیستم سوم انتخاب کنند و از این آواتار‌های سفارشی شده برای اتصال دنیای واقعی و مجازی خود استفاده کنند. آنچه مهم است این است که عناصر هویت شما در یک مکان دیجیتال، تحت مالکیت و کنترل شما، ادغام شوند.

برای اینکه متاورس واقعاً اوج بگیرد، باید استراتژی وجود داشته باشد که در آن افراد بتوانند به طور روزمره به هویت دیجیتالی خود در سراسر دستگاه‌ها دسترسی داشته باشند و ارتباطات معناداری ایجاد کنند. توسعه دهندگان در تلاش هستند تا تجربیات فعلی واقعیت افزوده و مجازی را با بهبود طراحی هدست VR گسترش دهند تا آن را سبک تر، متصل‌تر و مقرون به صرفه‌تر کنند. شرکت‌هایی که می‌خواهند کاربران بیشتری را جذب کنند، باید آن‌ها را قادر سازند تا هویت دیجیتالی خود را بدون توجه به نقطه ورود یا پلتفرم در سراسر متاورس حمل کنند به عنوان مثال، پیاده‌سازی استاندارد جهانی شبیه به فناوری استودیوی مجازی (VST) برای آواتار‌های صوتی.

هویت دیجیتال ما باید در تمام جنبه‌های زندگی ما به راحتی قابل دسترسی باشد. هویت دیجیتالی که فقط از طریق هدست VR یا رایانه رومیزی قابل دسترسی است، فقط برای ساعاتی که با چنین دستگاه‌هایی سپری می‌کنیم مرتبط است. به عبارت دیگر، متاورس هم مانند ما باید در حال حرکت وجود داشته باشد.

دسترسی از دستگاه تلفن همراه کاربر

متاورس همچنین باید برای گسترده‌ترین مخاطبان از گسترده‌ترین و آسان‌ترین دستگاه قابل استفاده باشد. امروزه این دستگاه یک گوشی هوشمند است. اکثر فعالیت‌های اینترنتی در حال حاضر از طریق تلفن همراه انجام می‌شوند. در بسیاری از کشورها، از جمله ایالات متحده، اگر مردم توانایی خرید تنها یک دستگاه اتصال اینترنتی را داشته باشند، یک گوشی هوشمند را انتخاب می‌کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، جای تعجب نیست که کاربران گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان تا پایان سال ۲۰۲۴ به ۴.۵ میلیارد نفر برسند.

همانطور که لپ‌تاپ‌ها با ظهور گوشی‌های هوشمند ناپدید نشدند، تجربه‌های متاورس اجتماعی مبتنی بر مرورگر همچنان ادامه خواهند داشت، حتی زمانی که عینک‌ها و هدست‌های واقعیت افزوده رایج شده‌اند. البته باید توجه کرد که مدتی طول می‌کشد تا سخت‌افزار به نرم‌افزار برسد، اما این یک گام اساسی برای دستیابی اکثر شهروندان بالقوه به متاورس است.

هنگامی که مدیر عامل مایکروسافت، ساتیا نادلا، در ماه ژانویه از خرید اکتیویژن بلیزارد خبر داد، ردپای بازی و توانایی آن در ارائه تجربیات موبایلی را تقویت کرد و توضیح داد که بازی نقش کلیدی در توسعه پلتفرم‌های متاورس خواهد داشت. با حدود سه میلیارد بازیکن در سراسر جهان در سال ۲۰۲۱، تلفن‌های هوشمند کلیدی برای هدایت بازی‌های تلفن همراه هستند که از جهت دیگر، متاورس را به حرکت در می‌آورد.

بیشتر بخوانید

کاربرد‌های فناوری متاورس که دنیا را تغییر می‌دهد باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دريچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دنیای متاورس متاورس تلفن همراه تلفن های هوشمند هویت دیجیتالی هویت دیجیتال تلفن همراه پلتفرم ها آواتار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۲۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم

وزیر صمت در پاسخ به سوال خبرنگار بازارنیوز پیرامون تولید نوکیای ایرانی گفت: فروش کالای تقلبی در کشور ممنوع است؛ لذا در صورت محرز بودن تقلبی بودن این تلفن همراه، تولید آن در کشور متوقف خواهد شد.

گروه دیجیتال بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «عباس علی آبادی» وزیر صمت در نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی «ایران اکسپو» در پاسخ به سوال خبرنگار بازارنیوز پیرامون برنامه این وزارتخانه برای ساخت تلفن همراه در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: ما در کشور در مورد این کالا هنوز برند معتبر و قابل قبولی که صد در صد خود اتکا باشد نداریم.


وزیر صمت افزود: در وزارت صمت هم در بعد نرم افزاری و هم در بعد سخت افزاری برنامه داریم و جزو برنامه‌های اولویت دار ماست؛ هر اندازه که خودرو مهم است موبایل هم مهم است.


وی همچنین درباره عرضه نوکیای تقلبی در سطح بازار موبایل ایران گفت: در صورت محرز بودن تقلبی بودن این تلفن همراه، کالای تقلبی در کشور نهاد مسئول خود را دارد و البته ما هم مسئول هستیم قطعا اگر ثابت شود لااقل به آن خدمت نمی‌دهیم و به دستگاه‌های مربوطه و تعزیرات معرفی می‌کنیم.


علی آبادی تاکید کرد: فروش کالای تقلبی در کشور ممنوع است؛ اگر متوجه بشویم جلوی واردات را می‌گیریم ارز و ریال به آن تخصیص نمی‌دهیم و به دستگاه‌های مرتبط معرفی می‌کنیم.


مشروح گفته‌های علی آبادی را در کلیپ زیر مشاهده کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: نوکیای ایرانی ، تولید موبایل ، نوکیا ، وزارت صمت ، عباس علی آبادی ، کالای تقلبی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9l

دیگر خبرها

  • جذب نیرو‌های بومی در شرکت‌های منطقه از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان دهلرانی است
  • فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط‌های رند
  • همراه پرخرج
  • بیش‌از ۲۷ میلیون مکالمه رومینگ ملی
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • پاسخ مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی به منتقدان/ اتوبوس‌های برقی قادرند چه مسافتی را طی کنند+ فیلم
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد
  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت