Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@16:07:11 GMT

90درصدگردوغباردر آذربایجان‌غربی منشأ خارجی دارد

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۶۲۸۶۴

90درصدگردوغباردر آذربایجان‌غربی منشأ خارجی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست آذربایجان‌غربی سعید موسوی در خصوص گرد و غبارهای موجود در هوای هوای استان اظهار داشت: طبق مطالعات سال ۱۳۹۹ مساحت کانون‌های گردو غبار در استان ۱۰۲ هزار و ۵۵۴ هکتار شناسایی شد که ۹۷ هزار هکتار آن، کانون با پتانسیل کم آلودگی و بقیه کانون متوسط بوده و کانون بحرانی در استان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موظف به حفاظت از این کانون‌ها هستیم تا اجازه داده نشود به کانون‌های متوسط یا بحرانی تبدیل شوند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی اضافه کرد: اغلب کانون‌های آلاینده هوای استان در کشور عراق و سوریه قرار دارند که به علت مشکلات موجود، نتوانسته‌اند در مدیریت آب اعمال نظر کنند و در پایین دست موجب بروز مشکلاتی شد.

موسوی با اشاره به کانون‌های گردو غبار داخل استانی اضافه کرد: افرادی که به مراتع دست درازی می‌کنند یا به حفاظت از خاک دقت نمی‌کنند باید توجه داشته باشند که با استفاده‌های بیش از حد از مراتع به تولید کانون‌های گردو غبار دامن می‌زنند.

موسوی درباره مقابله با پدیده گرد و غبار گفت: ما نیازمند پرداختن به دیپلماسی آب و محیط زیست هستیم و طی دستور ریاست جمهوری دستگاه دیپلماسی و محیط زیست سفرهایی به سوریه و عراق داشتند و مقرر شده با محوریت ایران با حضور ۱۵ کشور که متاثر از کانون‌های ریز گرد هستند همایشی تشکیل شود تا راهکارهای کاهش این پدیده بررسی و تصویب شود.

وی با بیان اینکه شهروندان در زمان بروز گردو غبارها به هشدارهای صادر شده دقت کنند، افزود: امسال در ارومیه هشت روز آلودگی بالای استاندارد ثبت شده که یک روز خطرناک با شاخص ۵۰۰ بوده که در ۱۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

موسوی گفت: امسال سه روز ناسالم و چهار روز ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است و این درحالی است که در سال گذشته فقط سه روز ناسالم برای گروه‌های حساس در ارومیه داشتیم و ضروری است تا توصیه‌های بهداشتی رعایت شود.

آذربایجان غربی دارای مرز مشترک با کشورهای ترکیه و عراق در غرب است که این کشورها منتقل کننده توده هوای آلوده با ریزگردها به این استان هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ریزگرد آلودگی هوا محیط زیست آذربایجان غربی محیط زیست گردو غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۲۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهران سحرابی نیک، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان با طراحی و ساخت دستگاهی در زمینه تصفیه آب و هوا رتبه نخست جایزه ملی محیط زیست کشور در بخش اختراعات را از آن خود کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • دانشگاه‌های شیراز در حمایت از خیزش دانشگاه‌های غربی تجمع می‌کنند
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است